foto's picasa

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

rietar
Lid geworden op: 02 jun 2008, 08:33
Locatie: menen

12 nov 2016, 14:30

Hoe een watermerk van foto's verwijderen in picasa ?
Ik had een foto verbeterd , en opgeslagen op mijn memory stick, maar nu zie ik dat al mijn foto's dezelfde tekst hebben .
Hoe moet men dit oplossen ?

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

13 nov 2016, 09:27

Je hebt de originele foto's nergens bewaard??? Typ eens "watermerk verwijderen" in Google en zie of je met een van de mogelijkheden aan de slag kunt. Of neem 'Gimp watermerk verwijderen".

rietar
Lid geworden op: 02 jun 2008, 08:33
Locatie: menen

14 nov 2016, 07:56

Het is me niet gelukt. Ik moet telkens ieder foto verkleinen om deze tekst weg te krijgen .

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

14 nov 2016, 09:56

Ben je het engels wat machtig? Typ dan "picasa revert to original" in Google en je krijgt een aantal mogelijkheden. Aan jou te zien wlke bij jou past (wat heb je juist gedaan om de gewijzigde foto's te bewaren.

rietar
Lid geworden op: 02 jun 2008, 08:33
Locatie: menen

14 nov 2016, 20:52

Ik bewerk de foto's in picasa en exporteer ze dan op de vaste schijf.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

15 nov 2016, 09:10

rietar schreef:Ik bewerk de foto's in picasa en exporteer ze dan op de vaste schijf.
Daarmee breng je Picasa natuurlijk op een dwaalspoor. Maar heb je die Google opzoeking gedaan? Dan had je misschien al geweten waar je originele fotos terug zouden kunnen gevonden worden.

rietar
Lid geworden op: 02 jun 2008, 08:33
Locatie: menen

15 nov 2016, 18:24

Ik exporteer steeds mijn foto"s in de vaste schijf nr mijn afbeeldingen .
Hoe bedoelt u met : doe ik dit verkeerd ?
Ik gebruik graag picasa , vr de foto's te bewerken , maar versta eigenlijk niet zo goed hoe dit juist werkt ; er komen steeds nieuwe mappen bij .

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

16 nov 2016, 08:54

rietar schreef:Ik exporteer steeds mijn foto"s in de vaste schijf nr mijn afbeeldingen .
Hoe bedoelt u met : doe ik dit verkeerd ?
Ik gebruik graag picasa , vr de foto's te bewerken , maar versta eigenlijk niet zo goed hoe dit juist werkt ; er komen steeds nieuwe mappen bij .
Omdat wat Picasa toont, in feite een soort verkenner is , die echter alleen maar de foto bestanden toont die op je PC staan. Als je dus in de Windows Verkenner mappen bijmaakt in "Mijn Afbeeldingen", dan worden die dus ook zichtbaar in Picasa.
Of met andere woorden: Picasa heeft geen andere opslag dan wat je in de Windows Verkenner ziet.
Wat je dus bedoelt met "Ik exporteer steeds mijn foto"s in de vaste schijf nr mijn afbeeldingen" is mij niet duidelijk.
En verder : je hebt blijkbaar nog altijd niet gaan zoeken in Google, want waarschijnlijk staat daar ergens de oplossing waar je je originele foto's kunt terugvinden, maar dat kan ik niet voor jou beoordelen, ik zie je PC niet.

rietar
Lid geworden op: 02 jun 2008, 08:33
Locatie: menen

16 nov 2016, 09:32

bedankt,
Maar ik heb wel recuva staan op foto's op te zoeken . Nog eens verder zoeken .