foto's uploaden in goeie volgorde in Google photos

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

28 nov 2016, 11:33

Hoi,
na de moord op Picasa ben ik noodgedwongen overgestapt op Google photos.
maar wanneer ik mijn foto's upload naar dat systeem staan alle foto's holde debolder door elkaar. de chronologische volgorde is volledig door elkaar gehaald.
is iemand reeds zo vertrouwd met Google photos dat hij weet hoe men dat kan voorkomen?
(je kan ze achteraf wel 1 per 1 verslepen op hun plaats, maar dat is monnikenwerk)
groeten,
duynvogel
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

29 nov 2016, 09:15

Voor zover ik kan zien staan ze bij mij netjes gerangschikt alfabetisc volgens de naam van de bestanden. Bij jou niet?

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

29 nov 2016, 11:20

hoi hviaene

weet niet of we helemaal over hetzelfde probleem spreken.
mijn foto's breng ik over uit mijn Verkenner - afdeling FOTO'S.
daar staan ze per activiteit (bv familieweekend 2015) genummerd van 1 tot einde reeks.
maar na uploaden naar google foto's, staan ze (de ene keer al meer dan de andere keer) niet meer in dezelfde volgorde....
is dit te voorkomen?
groeten, duynvogel
PS : ben jij toevallig niet de Hugo Viaene, die in zijn jeugd aan het sint- amandscollege in Kortrijk studeerde?
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

30 nov 2016, 08:58

duynvogel schreef:hoi hviaene

weet niet of we helemaal over hetzelfde probleem spreken.
mijn foto's breng ik over uit mijn Verkenner - afdeling FOTO'S.
daar staan ze per activiteit (bv familieweekend 2015) genummerd van 1 tot einde reeks.
maar na uploaden naar google foto's, staan ze (de ene keer al meer dan de andere keer) niet meer in dezelfde volgorde....
is dit te voorkomen?
groeten, duynvogel
PS : ben jij toevallig niet de Hugo Viaene, die in zijn jeugd aan het sint- amandscollege in Kortrijk studeerde?
Als je die fotos niet oplaadt in verschillende albums, dan zullen er in Google Fotos eerst alle fotobestanden met naam "1", dan die met naam "11", dan die met naam "111", dan "2", dan "21"n dan "211", dan "22" enz. ... dus alfabetisch gerangschikt, niet numeriek.
Nee, ik heet Herman.

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

30 nov 2016, 10:56

AHA,

dus wanneer ik bv een reeks foto's heb, genummerd van 1 tot 50, die ik in een nieuw album upload gebeurt dit in volgorde 1, 11, 2, 21, 3, 31 ......
wanneer ik die nummering weg laat, zullen ze dan in volgorde waarin ik de foto's heb genomen in het google boek verschijnen? (dus chronologisch)?

in de hoop dat je me geen "zaag" vind, frisse groeten uit Laarne
duynvogel
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

30 nov 2016, 22:35

Ik denk niet dat de naam of nummering een rol speelt in de volgorde.
Zo bepaal je zelf hoe de foto´s in een album geordend worden:

Open het album,
Klik rechts bovenaan op de drie puntjes,
Klik album bewerken,
Klik rechts bovenaan op het pijltjes symbool,
Nu kan je de volgorde bepalen zoals hieronder getoond:
Afbeelding

Bij de optie aangepastkan je de foto´s in de gewenste volgorde slepen.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

01 dec 2016, 09:15

@ hovel
Ik heb me nog nooit iets aangetrokken van die optie, juist opmdat ik altijd nieuwe foto's in een nieuw album zet. En dan krijg ik de foto's in volgorde.

@duynvogel
Je camera - waarschijnlijk doen alle merken dat zo - geven de foto's een naam met een opeenvolgende nummering, dus is die én alfabetisch én chronologisch. Je zou al met de nummering moeten gaan spelen om het verschil te zien.
Maar inderdaad, als je de naam van je foto's niet verandert, dan zou dat in orde moeten komen.
TENMINSTE: als je camera een Olympus is, dan zit de datum (maand en dag NIET jaar) in de naam gekodeerd, gevolgd door een volgnummer. Als je dus dat laat lopen, dan zal na XXX jaar de volgnummer terug omslaan naar nul, en is ook dit sisteem niet meer waterdicht.
Is het een andere, dan is de naam bijv. DSCNXXXX, dat wil zeggen dat nà foto DSCN9999 de volgende opnieuw vanaf nul begint te tellen.
Daarom zet ik al mijn foto's op de PC in mappen, en op Google Fotos in albums, waarvan in beide gevallen de naam begint met een sorteerbare datum, dus 20161201 (datum van vandaag als voorbeeld). Zo riskeer ik nooit in verwarring met nummers te raken.