Google Picasa dooft uit - welke vervanger ?

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

Art1953
Lid geworden op: 30 apr 2004, 17:27
Locatie: Lokeren

08 nov 2016, 19:46

Onze seniorenvereniging heeft een website waar ik vroeger foto's kon plaatsen via een link naar Picasa. Sinds dat Picasa stop is gezet werken die links niet meer en kan ik ook geen nieuwe foto's linken.

Wie kan me helpen om dit naar de toekomst toe toch te doen en ook om mijn foto's die nog steeds in Picasa zitten opnieuw te linken op onze website.

Alvast bedankt.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

09 nov 2016, 08:39

Art1953 schreef:Onze seniorenvereniging heeft een website waar ik vroeger foto's kon plaatsen via een link naar Picasa. Sinds dat Picasa stop is gezet werken die links niet meer en kan ik ook geen nieuwe foto's linken.

Wie kan me helpen om dit naar de toekomst toe toch te doen en ook om mijn foto's die nog steeds in Picasa zitten opnieuw te linken op onze website.

Alvast bedankt.
Je foto's zitten nu op Google Foto's.

Art1953
Lid geworden op: 30 apr 2004, 17:27
Locatie: Lokeren

10 nov 2016, 19:41

Een deel van de fotos maar niet allemaal. Probleem is dat ik geen link meer kan plaatsen op onze website om de foto s te delen. Met Picassa ging dit probleemloos

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

11 nov 2016, 09:03

Art1953 schreef:Een deel van de fotos maar niet allemaal. Probleem is dat ik geen link meer kan plaatsen op onze website om de foto s te delen. Met Picassa ging dit probleemloos
Wat houdt je tegen dat te doen??

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

18 dec 2016, 00:26

Mijn PC windows 10 werd opnieuw geïnstalleerd.
Omdat Picasa niet meer door Google zal ondersteund worden heeft de technieker er Faststone opgezet maar hij heeft de engelse handleiding erbij geprogrammeerd en dat is me toch te moeilijk!

Met Picasa kon ik makkelijk albums maken, collages. Ik was bezig met een collage als Wenskaart maar moest er nog letters opzetten: Afbeelding

Met Picasa zou ik daar gemakkelijk een tekstje ingetypt hebben maar nu is mijn Picasa weg en ik mis het nu al!
Ik weet niet hoe ik dat met Faststone zal moeten doen, ook niet of ik daarmee mijn foto's op een CD zal kunnen branden.

U ziet dat ik jullie nog laat om raad vraag, ik zit er eerlijk gezet danig mee geplaagd, kon ik maar Picasa terug inladen maar het gaat niet!

Er zal me hopelijk wel iemand helpen?
Alvast bedankt!
Ivette

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 dec 2016, 09:58

je kunt dat nog hoor
het is niet omdat ze het niet meer ondersteunen en ontwikkelen , dat je het niet meer kunt gebruiken
je kunt het dus nog altijd instaleren en gebruiken
alléén de verbinding met met internet gerelateerde zal niet meer gaan
omdat het overgegaan is naar google foto's
een online gebeuren (internetgebeuren)
in google foto's kan je ongeveer hetzelfde doen via de gekende indeling van picasa
alléén het gebeurd allemaal via internet , hetgeen der dus bijkomst is : uploaden en downloaden
ps.
voor iemand met een beperkt verbruikslimiet van internet, is dat wél een handicap
dit is google foto's
vraag gerust hoor

Afbeelding