slaapapneu

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

they
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:20
Locatie: Limburg

29 jul 2016, 12:19

Beste ,

Op aanraden van mijn huisdokter moet ik een gebit voor slaapapneu laten aanpassen. Is er iemand op het forum wie daar ervaring mee heeft? . zo ja, mag ik die ervaring delen. Bij voorbaat bedankt !

Groetjes

Bigjim
Lid geworden op: 24 jan 2008, 22:59
Locatie: Het groenste snoepje van Limburg.

26 okt 2016, 21:20

Ik ben bij dr Janssen geweest in Lanaken St Barbara,hij heeft mij een I Sleep toestel gegeven en daar slaap ik al enkele jaren mee.Geen gesnurk en apneu meer.Het toestel kost 25 eurocent per dag,dus +- 7,50 € per maand.
Ben er heel content van,maar moet jaarlijks op controle voor weer een nieuwe aanvraag bij ziekenkas.
Hopelijk werkt het gebit voor je.
Windows 10 Home Premium.8gb Ram.1tb disk.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

01 nov 2016, 18:26

they schreef:Beste ,

Op aanraden van mijn huisdokter moet ik een gebit voor slaapapneu laten aanpassen. Is er iemand op het forum wie daar ervaring mee heeft? . zo ja, mag ik die ervaring delen. Bij voorbaat bedankt !

Groetjes
Ik begrijp niet dat een huisdokter zomaar iets over slaapapneu je kan beoordelen

Ik heb nu toevallig hiervoor een test moeten doen ( 2 weken geleden ) in het hospitaal.
1* Moet je daar 1 nacht overnachten in een speciale kamer
2* Plakken ze je vol met bedrading op alle plaatsen van je lichaam

Op basis van die resultaten beoordelen ze of je slaapapneu hebt en tevens welk soort masker of ander ding je s'nachts moet opzetten

Maar je gebit laten aanpassen is mij wereldvreemd
Veel geluk

de willy
Lid geworden op: 24 mei 2005, 20:27
Locatie: Tussen de zee en de Ardennen

05 nov 2016, 21:31

Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome

omaplop
Lid geworden op: 22 dec 2004, 17:04
Locatie: Ardennen

01 dec 2016, 16:44

Hangt ervan af wat de oorzaak van die slaapapneu is. Kan ook van het hart komen.

Bij mijn man helpt geen zuurstof en is het cerebraal: zijn hersenen bevelen niet om te ademen. Blijkbaar niets aan te doen.

Ook eerst een nacht moeten doorbrengen in de slaapkliniek,; Hij ademt 6-7 keer en stopt dan 6-7 keer, wat zeer angstaanjagend is , als je ernaar luistert.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

25 dec 2016, 12:39

they schreef:Beste ,

Op aanraden van mijn huisdokter moet ik een gebit voor slaapapneu laten aanpassen. Is er iemand op het forum wie daar ervaring mee heeft? . zo ja, mag ik die ervaring delen. Bij voorbaat bedankt !

Groetjes
Maak eens een afspraak voor de " slaapkliniek " ....bij een huisarts is het natte vingerwerk ! Je bedoeld een mondstuk ( bit ) om in uw mond te steken s' nachts....Geeft geen garantie voor resultaat...Was vrij duur en moest op maat gemaakt worden in UZ Gent .Ik kreeg ook die optie maar doe verder zonder !
Doe wel en zie niet om !