zorin os 12

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

navarro
Lid geworden op: 04 jan 2014, 12:41

30 nov 2016, 11:31

Zorin OS 12 LTS is uit gekomen.

Hier vind je alle info....http://forum.zorin.be/viewtopic.php?f=12&t=347

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 dec 2016, 16:44

Bedankt voor het melden,ik ga zien dat is het op een usb kan zetten en op mijn kleine notebook kan zetten, ik laat iets weten of het gelukt is en mijn bevindingen.
Hoelang krijgt die zorin os ondersteuning?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 dec 2016, 11:08

April 2021
Zie:
As Zorin OS 12 is based on Ubuntu 16.04 LTS, it will be supported with security updates until April 2021. This makes Zorin OS 12 the ideal choice for large deployments in businesses, governments, schools and organisations.
http://zoringroup.com/blog/2016/11/18/z ... se-ever-2/

Op de link die je aangeklikt hebt kan je toch lezen?
Afbeelding
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

07 dec 2016, 14:19

Sorry;over het hoofd gezien maar ik krijg zorin niet ge installeert; fout in het iso vqn de usb;dqt notebook is een 1,6 MGZ 32 bit met 2 ram geheugen en er staat windows 10 op en ook Linux mint 17 rebeca op,nu wil ik van die windows 10 af,dat loopt voor geen meter,en volledig op linux gaan;en daardoor de zorin eens uit proberen en dat lukt niet ,maar ook de linux mint is goed moet dat dan ook opnieuw met usb of kqn het met de linux die er nu opstaat naast de windows:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 dec 2016, 10:21

tokkio schreef:Sorry;over het hoofd gezien maar ik krijg zorin niet ge installeert; fout in het iso vqn de usb;dqt notebook is een 1,6 MGZ 32 bit met 2 ram geheugen en er staat windows 10 op en ook Linux mint 17 rebeca op,nu wil ik van die windows 10 af,dat loopt voor geen meter,en volledig op linux gaan;en daardoor de zorin eens uit proberen en dat lukt niet ,maar ook de linux mint is goed moet dat dan ook opnieuw met usb of kqn het met de linux die er nu opstaat naast de windows:
Veel vragen ineens:
Aan de fout in de ISO kan niet veel gedaan worden, opnieuw downloaden en zien of de checksums kloppen.
Om Win eruit te gooien kun je in Mint het volgend doen:
volg op https://community.linuxmint.com/tutorial/view/910 pt 5 en 6 om Windows uit je boot menu te krijgen. Herstart dan maar om zeker te zijn dat je Win niet meer zult booten.
Gebruik dan in Mint de menu Voorkeuren - Schijven om de Win partities eruit te gooien, maar let op alleen de Windows en recovery partities.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

26 dec 2016, 13:21

Ik heb terug een proper notebook,er staat nu de Linux Mint 18 Cinnamon op en die loopt als een trein, de windows 10 is er volledig af,gedaan met het ergeren over een trage windows en hun te vele update's.
Nu eens proberen om er de zorin naast te zetten, kwestie van het verschil te zien,of anders eens een propere zorin installatie doen,eens men het weg heeft is een linix installatie eenvoudig en het duurt niet lang.
Bedankt voor het meedenken.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.