Tumor in het ruggemerg

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

mopke
Lid geworden op: 20 jul 2003, 14:45

07 jan 2017, 13:25

Zijn er hier nog mensen die deze aandoening hebben of gehad hebben.

paul phillemon
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:24

07 jan 2017, 15:29

Bij mijn vrouw is er één ontdekt in augustus 2015, als uitzaaiing van longkanker. 10 bestralingen hebben de tumor verkleind (kreeg verlammingsverschijnselen in beide benen, maar dat is voorlopig nog altijd veel beter) .
Is enkele maanden geleden in een studie met een nieuw medikament gestapt aan het UZ Gent ( zie mijn bericht over longkanker van een paar weken geleden)

mopke
Lid geworden op: 20 jul 2003, 14:45

07 jan 2017, 15:34

@ paul phillemon
bij mij is het geen uitzaaing is een primaire umor binnen in het ruggemerg

paul phillemon
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:24

07 jan 2017, 15:54

Bij mijn vrouw zat de tumor ook in het ruggemergkanaal en drukte op de zenuwbanen. Ik vermoed dat bestraling de beste oplossing is. Geen enkele neuroloog wilde aan een operatie beginnen, wegens te hoog risico op beschadiging van de zenuwbanen, en toch verlamming te krijgen aan de benen. Volgens wat de dokters toen ook gezegd hebben, is chemotherapie weinig of niet effectief bij hersen- en ruggemergtumoren.
De studiemedikatie ( is wel voor een specifieke longkanker) die ze nu neemt (8 pillen/dag ) is wel werkzaam tegen deze tumoren. Een eerste controleonderzoek heeft aangetoond dat de hersentumoren praktisch verdwenen zijn. Er zijn nog wel diverse tumoren, maar die zijn ook kleiner geworden in diverse organen in de buitholte en op de longen.
Veel succes,