Afscheid van mijn vriend: uw huisdier overleden?

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

02 mar 2016, 12:40

Veel sterkte, Bekske!

Het wordt nog een moeilijke avond en een harde "nieuwe dag" morgen... Alleen tijd zal de pijn verzachten; al zal die er altijd wel latent blijven, dat ervaar ik ook.
Anderzijds wéét je dat dit de beste oplossing is én dat je van haar jarenlang onvoorwaardelijke vriendschap mocht krijgen, waarvoor je alleen maar dankbaar kan en moet zijn!
Wees er maar zeker van, dat vele "baasjes" nu met je meeleven!

Wiana

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

02 mar 2016, 16:32

Heel veel sterkte Bekske .

Ik weet wat het is en ook voor de andere hondjes . Ik had er ook drie , en moest afscheid nemen van twee in drie maanden tijd .Wat is het moeilijk om die beslissing te moeten nemen , maar hun blik zegt heel veel .

Mijn jongste telg was zijn kluts kwijt . Ik moet wel zeggen ze waren alle drie geadopteerd , en weet dus niet wat onze Twinny meegemaakt had . Maar hij kwijnde weg . Ik heb er toen een nieuwe pup bij gehaald en Twinny is weer helemaal opengebloeid .
Twinny en Ming zijn twee handen op één buik .

Maar we zijn Bobby en Fredje niet vergeten .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

baron
Lid geworden op: 29 okt 2005, 21:32
Locatie: West Vlaanderen

02 mar 2016, 20:01

Bekske,

Héél véél sterkte gewenst, ik weet wat je nu mee maakt, het is altijd moeilijk om afscheid te nemen van je lieve dier.

veel moed,
baron
Geniet van de kleine dingen des levens....

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

03 mar 2016, 13:34

Afbeelding
Afbeelding
sissi is weg schrijf dit met vele waterlanders groetje bedankt voor jullie steun

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

06 mar 2016, 00:30

Als honden (en ook katten) niet in de hemel mogen wens ik te gaan waar zij naartoe gaan!
Hoe duidelijker kan iemand dit stellen?

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

06 mar 2016, 15:36

Bekske,

veel sterke met het verlies van je hond
groetjes
gigi2

zien
Lid geworden op: 03 okt 2006, 16:20
Locatie: Thuis

11 sep 2016, 15:40

JAGUAR,en ander leden,

ons Famke was ook een Parson Jack Russell
Overleden 13Maart 2015 mis ze nog alle dagen.

Het is zoals je mailt ,ze zijn wel iets anders dan een kleine Jack Russel ,maar denk ook dat opvoeding meetelt.

Had het "geluk" van een oppas vrouwtje te mogen zijn, op een King Charles zo een lief fijn ras.....Onvoorstelbaar.

Hélaas 25Aug. 2016 hebben ze hem moeten laten inslapen..hartje,weer verdriet ,één troost heb hem nog een super mooi jaartje mogen geven.Hij had niet zo een goed leventje achter de rug.

Voor iederéen die zijn diertje heeft moeten laten inslapen véél sterkte gewenst.

Liefs Zientje.
Werk op laptop Windows 10
service Pack 2,geheugen (Ram) bits 64 besturingssysteem.
Leef in harmonie met jezelf,dan leef je in harmonie met de wereld

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

17 jan 2017, 03:44

gisteren terug eentje moeten laten inslapen daisy was haar naam .Heb er nu nog twee wel maar het verdriet blijft toch telkens je van eentje afscheid moet nemen .Heidi die al van jongsaf aan bij mij was heeft nu al een derde maatje moeten laten gaan .Die treur nu ook en ook die ik van september bij mij heb .In weekend hebben die twee nogal gewaakt bij daisy en lieten weten als er iets was .Ze was juist 13 jaar wel maar toch doet het pijn ondanks ik ze niet zelf groot heb gebracht .Was al enkele jaren oud als ze hier kwam .groetje aan iedereen

Gigi 1
Lid geworden op: 05 okt 2007, 15:54
Locatie: Vlaams Brabant Suikerstad

16 jan 2019, 21:47

Afbeelding
Onze lieve schat Janka waar wij met hart en ziel van hebben gehouden, helaas is zij overleden op 15 jarige leeftijd op 17-04-2014,we houden nog altijd van je lieveling met gans ons hart.

Maikje
Lid geworden op: 23 mar 2020, 15:15

29 mar 2020, 20:14

Beste mensen,
Wij hebben sedert bijna 16 jaar een hèle lieve brave jack russel en ook al bijna 7 jaar een mini chihuahua.

Kerngezond beiden...
Tot over 4 dagen wij onze dierenarts contacteerden ,daar het buikje van onze jack redelijk gezwollen stond,sedert hele kleine week.
3 maand geleden kreeg ze nog een reiniging en trekking van enkele tndjes en werd een optimale bloeduitslag gecontacteerd...kl.beetjecruising aan hart maar niet abnormaal volgens haar leeftijd...
Bij dierenarts bleek nu dat ze zoveel is verachterd,ongelofelijk en werd iets mis geconstateerd aan /in haar buikje,ze zal max.nog 1 maand meegaan zei DA.
Er werd cortisone gegeven spuitje tegen de pijn en spuitje met vochtafdrijver,waarbij ze eerste 24h veel zal moeten plassen bleek.
Sedert die 4 dagen is ze vliegensvlug achteruit gegaan en buikje zwelde meer en meer op,alle spierkracht is verloren,kan amper nog lopen,eten,stappen en de blik in haar ogen liet ons geen moment meer los,dg en nacht nu.
Vandaag had ze de rochel sedert gister en axemt nu wel hèèl zwaar...
In haar welzijn willen we ze niet (meer)doen afzien en besloten 'r vanmiddag te laten inslapen na een hartverscheurende beslissing te hebben gemaakt...De moeilijkste in mijn/ons hele leven blijkt tot nu toe...
De grootste Liefde met hoofdletter is soms beter 'loslaten' van iemand die je zoooo graag ,al bloedt je hart....
Ons blikken hebben elkaar niet meer losgelaten tot haar laatste seconde dat ze leefde ,met ons gezicht en dankbare woorden zo tegen haar gezicht en 'r omarmend!.
We vergeten haar nooit of te nimmer,ze blijft onder ons,maar het doet zoooo een zeer,dit vreselijke gemis...nu al!!!🖤

billyken999
Lid geworden op: 03 jan 2015, 14:11
Locatie: belgie

30 mar 2020, 15:13

heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve schat
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

billyken999
Lid geworden op: 03 jan 2015, 14:11
Locatie: belgie

30 mar 2020, 15:13

heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve schat
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

30 mar 2020, 22:37

.
Ach Maikje

Ik kan mij best voorstellen hoe diep jullie verdriet moet zijn.
Mijne jack was amper 7 jaar .
Ja ...het doet heel veel pijn en nog altijd.
Groot gemis ...veel sterkte.
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

31 mar 2020, 11:53

Sterkte, Maikje !

Enkel een echte hondenliefhebber begrijpt hoe hard en
hoe lang zo'n verlies snijdt !
Afscheid nemen van mensen lijkt me makkelijker,
misschien omdat we dat beter kunnen plaatsen ?

In 2014 ... en nog doet het zoveel pijn...


Afbeelding

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

21 sep 2020, 23:34

Hallo,

Wij hebben dinsdagmorgen laatstleden om 02.15 uur onze lieve Shana ook laten inslapen!
Zij had al paar weken last van zuurstofgebrek, wegens water op de longen.
Kreeg al enkele weken water afdrijvende inspuitingen en medicatie (pillen) maar ....

De nacht van 15 september 2020 ging het van kwaad naar erger, snakken naar adem, zich overal verstoppen en konden we enkel nog de zeer moeilijke beslissing nemen ....

Ze kreeg om 02.10 uur een slaapmiddel en 5 minuutjes later het euthanasiemiddel toegediend.
Ze heeft niet geleden en lag er rustig bij!

's Anderendaags werd ze mooi opgebaard in het dierencrematorium en konden we in alle rust afscheid van onze Shana nemen. Ze zou vandaag 21 sept 2020 - 13 zijn geworden.
Haar stoffelijke restjes hebben nu een prominent plaatsje gekregen in onze woonruimte.

Hier een fotootje van onze schat, opgebaard even voor de individuele crematie:
Afbeelding

Er komt géén vervanging, we zijn beiden achteraan de zestig en willen géén verbintenis/ .... meer aangaan gezien onze leeftijd.
Je bent al vlug vertrokken voor 10-15 jaar en wat indien er met ons wat gebeurt - wie vangt onze schat dan op????

Ze laat wél een geweldige leegte in huis achter en meer dan dat ... we gingen nooit of nooit van huis zonder onze Shana!
Zelfs inkopen doen, even verpozen aan zee, een reisje naar Kreta, Frankrijk, Spanje ... en ze was erbij!

We missen onze lieve schat dan ook heel erg, net zoals iedere dierenliefhebber zou zeggen!
En ... dat is ook zo!!!!