Foto's van smartphone overbrengen op pc en in map

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Boyke
Lid geworden op: 15 dec 2005, 14:59
Locatie: Hever

20 mar 2017, 22:23

mijn echtgenote neemt foto's met haar smartphone en brengt deze over naar de pc. Die komen dan terecht in mijn email. Nu wil ik deze foto's vanuit de email overbrengen naar een map. Maar het lukt me niet. Kunnen jullie mij de juiste procedure procedure geven om dit te verwezenlijken ? Zeer bedankt op voorhand.
Bedankt op voorhand voor alle hulp.
Gast

21 mar 2017, 08:14

mijn echtgenote neemt foto's met haar smartphone en brengt deze over naar de pc. Die komen dan terecht in mijn email.
Boyke het is maar een gedacht maar is het niet eenvoudiger om je smartphone aan te sluiten op je pc en zo je foto's over te brengen naar een map die je hebt aangemaakt bij afbeeldingen !

1.- Sluit je smartphone aan met een datakabeltje op je pc:
Afbeelding
2.- Ga naar verkenner en je ziet dit staan:
Afbeelding
3.- Doe op ' windows phone een dubbelklik en je krijgt dit:
Afbeelding
4.- Ook hier doe je weer een dubbelklik om te openen en er verschijnt dit:
Afbeelding
5.- Nu kun je de map pictures aanklikken tot hij open gaat en hier heb je verschillende submappen ( bij mij toch ) waar je je keuze uit kunt maken:
Afbeelding
6.- Als ik nu de map ' camera roll ' of de map ' What's App ' aanklik verschijnen de foto's die hier in zitten. Dit kun je trouwens met alle mappen doen om te kijken wat er in zit:
Afbeelding
7.- Als je nu een foto vast neemt met de linker muisknop kan je hem rechtstreeks slepen naar een map die je eerst aangemaakt hebt onder de hoofdmap ' Afbeeldingen ' ( zie punt 2 )

Het is een betere manier en je moet je foto's niet meer verzenden via e-mail om ze te bewaren.
Ik heb een smartphone Lumia520.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

21 mar 2017, 13:52

Bij mij gaat het nog simpeler. Ik gebruik een smartphone Huawei Nova.De eerste keer dat ik die aansloot op mijn pc werd het programma HiSuite geïnstalleerd.
Als ik nu mijn smartphone aan de pc aansluit opent dat programma automatisch en krijg ik verschillende mappen te zien van wat er op de smartphone staat : contacten,berichten,foto's, video's,apps.
Wil ik nu iets uit één van die mappen overbrengen naar de pc , dan klik ik eerst op de gewenste map bv foto's. Dan kan ik ofwel foto per foto selecteren ofwel "alles selecteren". Dan klik ik op "exporteren" en er verschijnt een keurzescherm waarin ik dan de map opzoek waarin ik de foto's wil plaatsen. Op OK klikken en alles wat geselecteerd werd wordt overgeplaatst
De gecopiëerde foto's blijven op de smartphone beschikbaar, als ik ze daar weg wil moet ik ze daar wissen.
Gast

21 mar 2017, 14:10

De gecopiëerde foto's blijven op de smartphone beschikbaar, als ik ze daar weg wil moet ik ze daar wissen.
Bij mij idem Flupke2, de foto' één/één overbrengen ( kopie ) of allemaal selecteren en overbrengen in zijn geheel. De foto's blijven op ook op de smartphone tot ik ze ook verwijder.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

21 mar 2017, 23:23

Ik denk dat hier weer de fout zit van(90%) . Als je de smartphone aansluit via kabeltje dan staat de usb op opladen .
Die usb op je smartphone moet je verstellen naar foto's of bestanden . Dikwijls gewoon naar beneden vegen om die usb te zien en te verstellen.
En dan kun je gewoon via de verkenner naar de foto's op je smartphone.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg