E sigaret

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

seiko
Lid geworden op: 10 jan 2007, 13:59
Locatie: west-vlaanderen belgie

09 feb 2017, 19:18

Hallo iedereen ;
Ik vind niets in het Seniorennet over de e sigaret .
Zijn hier dan geen dampers ?
vissers houden en dragen zorg voor de natuur
Gast

10 feb 2017, 18:02

Jawel, mijn echtgenote dampt :lol:

seiko
Lid geworden op: 10 jan 2007, 13:59
Locatie: west-vlaanderen belgie

10 feb 2017, 19:21

hallo , Dicksy .
En rookte Uw vrouw er voor echte sigaretten ?

Ik ben over de e sigaret begonnen om de mensen er op te wijzen dat de e sigaret het ideale middel is om van de echte sigaret af de geraken .
Ik rookte reeds 50 jaar en hoe !!!!
Dan heb ik mij een e sigaret gekocht en vloeistof met 6 procent nicotine er in .
Van sedert de dag dat ik begon de dampen heb ik geen enkele echte sigaret meer aangeraakt heb er gewoon geen behoefde meer aan en na enkele dagen voelde ik mij reeds veel fitter , kon meer en met smaak eten enz .
Na korte tijd ben ik overgestapt van 6 naar 3 procent nicotine .

Ik ben geen verkoper van e sigaretten hoor wil gewoon zeggen dat het de beste remedie is om van de echte sigaret af te geraken .
Gtrj ; Johan
vissers houden en dragen zorg voor de natuur
Gast

10 feb 2017, 20:42

Mijn echtgenote en ik rookten beide gemiddeld een 10-tal sigaretten/dag.
Mijn echtgenote is begin december 2016 overgestapt op de e-sigaret maar had de fout gedaan haar vloeistof te laten aanpraten van 12%.
Het lukte gewoon niet om met die e-sigaret te beginnen. Achteraf door met andere mensen te praten heeft ze nieuwe vloeistof van 0% gekocht.
Ze verdunt de vloeistof van 12% nu met deze van 0% en dat gaat haar stukken beter af.
Nu heeft ze van de gehele week geen gewone sigaret meer aangeraakt, terwijl dat ervoor wel nog sporadisch was, en enkel haar damper gebruikt en het gaat haar veel beter af.
Ze gaat nu bekijken wat ze gaat doen als die vloeistof van 12% op is, gaat ze direct volledig naar 0 of verder afbouwen naar 6--->3--->0.
Het beste aan dat dampen van mijn echtgenote vind ik dat ik persoonlijk ben gezakt met mijn sigaretten tot nu nog een 4-tal per dag zonder enig hulpmiddel. Eigenlijk zou ik dus moeten zeggen buiten met die handel.

seiko
Lid geworden op: 10 jan 2007, 13:59
Locatie: west-vlaanderen belgie

10 feb 2017, 21:30

Hallo Dicksy ;
Inderdaad Jij kan normaal al zonder de e sigaret ook , toch weer duidelijk dat dampen echt werkt om van die ongezonde , dure sigaretten moeiteloos af te geraken .
Uw vrouw misschien nog wat met de 3 % nicotine en na een tijdje zal ze ook wel zonder kunnen .

Zijn er nog rokers op het senioren net die roken en er vanaf willen ?

Gtrj seiko
vissers houden en dragen zorg voor de natuur

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

10 feb 2017, 21:47

Ikzelf rook niet maar weet van iemand die nu ook de E sigaret gebruikt dat ze niet meer moet hoesten.
En inderdaad aangenamer voor ons die erbij zitten dat ge zo geen last hebt als vroeger als er gewone sigaretten gerookt werden en ge die rook dan feitelijk ook van meedeelde .

groetjes Gerarda

hildje
Lid geworden op: 25 sep 2016, 11:23
Locatie: brecht

11 feb 2017, 12:45

Ik ben nu 7 jaar gestopt met roken .
Een e sigaret is een volgende verslaving toch , je hebt nog dezelfde handelingen.
het is juist datgene waar men het lastig mee heeft!
ik ben een absolute tegenstander.

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

11 feb 2017, 12:54

En hildje het is nog niet bewezen of ze op lange termijn ook niet schadelijk zijn , al bij al al haal je nog steeds rook naar binnen en longen lusten dat toch niet volgens mij. Maar ja wie ben ik om dit te schrijven?

Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

hildje
Lid geworden op: 25 sep 2016, 11:23
Locatie: brecht

11 feb 2017, 17:24

marieke72 schreef:En hildje het is nog niet bewezen of ze op lange termijn ook niet schadelijk zijn , al bij al al haal je nog steeds rook naar binnen en longen lusten dat toch niet volgens mij. Maar ja wie ben ik om dit te schrijven?

Marieke.

Idd maar zal na verloop van tijd ook wel duidelijk worden.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

12 feb 2017, 12:23

hildje schreef:Ik ben nu 7 jaar gestopt met roken .
Een e sigaret is een volgende verslaving toch , je hebt nog dezelfde handelingen.
het is juist datgene waar men het lastig mee heeft!
ik ben een absolute tegenstander.
Helemaal eens!
Ben al 23 jaar gestopt met roken. Op wilskracht en karakter, hoewel ik van mezelf dacht dat ik het nooit zou kunnen. En zie ...

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

12 feb 2017, 12:34

@ Mastacembelus
Mijn verhaal is ongeveer hetzelfde. Gerookt van mijn 16 tot mijn 39. Op 't laatste 2 pakjes van 25 stuks per dag! Dan van de ene op de andere dag gestopt. OK, wel wat moeilijke dagen gehad, maar dag per dag bekeken én iedere dag het uitgespaarde bedrag in een doosje gestoken voor de reis die we zo graag wilden maken. Een goed jaar later was het al zover!
Al die lapmiddeltjes zoals kauwgom, pleisters, en nu de e-sigaret ... stoppen moet je toch zelf doen.

hildje
Lid geworden op: 25 sep 2016, 11:23
Locatie: brecht

12 feb 2017, 14:56

MyriamC schreef:
hildje schreef:Ik ben nu 7 jaar gestopt met roken .
Een e sigaret is een volgende verslaving toch , je hebt nog dezelfde handelingen.
het is juist datgene waar men het lastig mee heeft!
ik ben een absolute tegenstander.
Helemaal eens!
Ben al 23 jaar gestopt met roken. Op wilskracht en karakter, hoewel ik van mezelf dacht dat ik het nooit zou kunnen. En zie ...
Knap!
ik dacht ook het nooit te kunnen , toch gelukt :-)
En toch een bijzondere teleurstelling toen 4 jaar geleden copd bij me werd vastgesteld.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

01 apr 2017, 10:30

Ik vind hier toevallig deze topic... :roll:
ik was een ferme roker... soms meer dan 2 pakjes per dag
en ja ik schaam me nog... :oops: :oops:
Maar in 1987 kreeg mijn man longkanker en er moest een long weggenomen worden....vanop de dag van de operatie 9 okt-1987
heb ik geen enkele sigaretten meer aangeraakt...
Dat is nu bijna dan 30 jaar... mijn man is na bijna 5 jaar met die
vreselijke ziekte toch overleden... en wie die ellende en pijn
meegemaakt heeft raakt nooit nog een sigaret aan...
hij rookte ook ...een sigaret of 10-12 per dag...hij is nu 25 j overleden...
Het is voor mij en m'n kinderen een echte les geweest...
mensen vergiftigen zichzelf...en het leed en de pijn is vreselijk :oops:
Karakter en het besef wat het met je doet is meer dan genoeg stimulatie.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

27 apr 2018, 08:14

seiko schreef:Hallo Dicksy ;
Inderdaad Jij kan normaal al zonder de e sigaret ook , toch weer duidelijk dat dampen echt werkt om van die ongezonde , dure sigaretten moeiteloos af te geraken .
Uw vrouw misschien nog wat met de 3 % nicotine en na een tijdje zal ze ook wel zonder kunnen .

Zijn er nog rokers op het senioren net die roken en er vanaf willen ?

Gtrj seiko
Hallo seiko,

ben een goeie maand geleden, louter op wilskracht, gestopt met roken
e-sigaret, nicotine vervangers, misschien voor anderen onontbeerlijk,
maar, er zonder kan...

groetjes
lotte.