1966 - 33BN - 351Cie QM te Antwerpen.

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

draem
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:56

19 apr 2013, 14:23

Romaan schreef:Dag Draem,
Hier foto's van mijn dienst 1968/69.
Misschien ken je enkele van?.
Door de jaren zijn er vele verloren gegaan of beschadigd door water.
Heb jij nog foto's?.
Grt
Romaan AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dag romaan,foto's gezien,alles was hezelfde gebleven,toch bdankt
groetjes draem
leger foto's 1968 en 1967

draem
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:56

19 apr 2013, 14:32

Anonymous schreef:Slim?

Je weet toch wel dat men van 'mens-dom' spreekt! Dus hou het maar op dat laatste dat is al gek genoeg.

Groetjes Nyssa
Hallo met draem,ik heb ook in de lange leemstraat mijn dienst uit gedaan,mag ik vragen waard je toen en kro,ik denk reserve offiesieren?
Van02/06/1969 tot 31/05/1970
Mechien ken je mij
deze is tot gast gericht,hoop dat het ook aankomt
groetjes draem
leger foto's 1968 en 1967

draem
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:56

23 apr 2013, 17:32

correos schreef:Hallo,

Bedankt voor de reacties,ja als ge zo terugblikt en veertig jaar dan word een mens wel oud(al goe) en over de gezondheid momenteel geen klagen.
De kazerne Lange Leemstraat heb ik niet zo goed gekend enkel als 'k er moest zijn bij mijne maat die bij de CSM zat aldaar en in het militair hospitaal om voor de miliciens het eten te gaan halen(was bijzonder goed en lekker).Het enige wat nog overgebleven is is de mess officieren aan de kant Marialei waar ik al eens moest zijn later wegens beroepsdoeleinden(is ook al 8 jaar geleden)!
Zeg Nyssa als 1Lt bij 't leger dan ben jij zeker een slimme gast!!!

Vriendelijke groeten.
Correos.
hallo Correas,
Mag ik vragen,of degene die zich gast noemt,u al een mailtje heeft geschreven?
Ik vraag je dat,omdat ik ook met gast heb gemailt maar géén antwoord,rar he
groetjes draem
leger foto's 1968 en 1967

draem
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:56

23 apr 2013, 17:41

Romaan schreef:Dag Draem,
Hier foto's van mijn dienst 1968/69.
Misschien ken je enkele van?.
Door de jaren zijn er vele verloren gegaan of beschadigd door water.
Heb jij nog foto's?.
Grt
Romaan AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dag Romaan,bedankt voor je foto's,raar om het nu terug te zien,na zo vele jaren,mààr het is er niks veranderd,de namen van onder-oficieren,zijn dezelfde,ook van de oficieren zelf,het is of de tijd géén vat had op de kazerne
Het verschil zit hem in de Sanderusstraat,wààr je niet kon overnachten,en dat in de kazerne plaats is gemaakt om daar te slapen
Bedankt voor de foto"s,spijtig heb ik er géén,jammer
Groetjes draem
leger foto's 1968 en 1967

Romaan
Lid geworden op: 14 mar 2013, 16:54
Locatie: 9190 stekene

02 mei 2013, 17:39

arsenaal schreef:Hallo, graag even 'n reactie op uw bericht. Ik heb mijn dienstjaar vervult bij het 33BN Logistiek in de lge leemstraat te Antwerpen vlak naast het oud-militair hospitaal alwaar we gingen eten. Daar toegekomen eind september 1972 na opleiding te Turnhout en afgezwaaid eind augustus 1973. Eerst dienst gedaan in het "nachtleger" en dan in de wasserij-herstelling. Onze CSM was Adjudant-chef Roelands (5-latter) en onze aalmoezenier was majoor Thirry de Kerckhove d'Exaerde Borluut (+juli 1992). Kan nog veel aanhalen maar graag eerst 'n reactie van u. Groeten. Arsenaal.

DraemF
Lid geworden op: 29 mar 2017, 10:11
Locatie: Deurne 2100

07 apr 2017, 11:33

Dag Romaan,blij dat je vroeger de foto's hebt gepost,weet jij nog iets meer over de kazerne,en over jezelf
Groetjes DraemF
ben op zoek naar legermaten lange leemstraat te Antwerpen

arsenaal
Lid geworden op: 17 okt 2011, 14:46

08 apr 2017, 17:24

DraemF schreef:Dag Romaan,blij dat je vroeger de foto's hebt gepost,weet jij nog iets meer over de kazerne,en over jezelf
Groetjes DraemF
Hallo, wat de eigenlijke arsenaalkazerne betreft kan ik u zeggen dat sinds verscheidene jaren alleen nog het poortgebouw de gewezen centrale ingang kazerne overeind is gebleven. Alle magazijnen en werkplaatsen zijn sinds enige jaren gelijk gemaakt met de grond om plaats te maken voor nieuwe woonblokken die ook een groot deel van het voormalige militair hospitaal hebben ingenomen. De voormalige kapel van het gewezen hospitaal is nu een bekend restaurant geworden van Sergio Herman. Gans het geheel hospitaal en arsenaalkazerne noemt nu "het groen kwartier". Groeten.
Tussen 1972-1973 dienst volbracht in arsenaal kazerne naast militair hospitaal Antwerpen bij het 33BN LOG.

Rickyvd
Lid geworden op: 16 okt 2016, 17:26
Locatie: Deurne

29 okt 2022, 09:42

Mijn broer is daar verongelukt aan de garage arsenaalkazerne november 1972.

Afbeelding
Afbeelding

Hallo, wat de eigenlijke arsenaalkazerne betreft kan ik u zeggen dat sinds verscheidene jaren alleen nog het poortgebouw de gewezen centrale ingang kazerne overeind is gebleven. Alle magazijnen en werkplaatsen zijn sinds enige jaren gelijk gemaakt met de grond om plaats te maken voor nieuwe woonblokken die ook een groot deel van het voormalige militair hospitaal hebben ingenomen. De voormalige kapel van het gewezen hospitaal is nu een bekend restaurant geworden van Sergio Herman. Gans het geheel hospitaal en arsenaalkazerne noemt nu "het groen kwartier". Groeten.
[/quote]