Mailberichten overbrengen naar een externe informatiedrager

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

17 jun 2017, 14:08

Hallo,

Ik heb onlangs een historisch boek gepubliceerd over een Britse bommenwerper die tijdens W.O. II is neergestort in mijn geboortedorp.
Meer dan één jaar (internationale) research is aan de uiteindelijke publicatie voorafgegaan. Heel wat communicatie is gebeurd via e-mail.
Al deze e-mails (voor een groot deel informatiebronnen) zou ik graag willen afzonderen en "wegschrijven" naar een USB-stick of externe harde schijf om, indien nodig, later opnieuw te kunnen bekijken.
Hoe kan ik een (soort) back up maken van mijn 'mailmap' INFORMATIEBRONNEN ?

Bij de start van mijn research werkte ik met 'Windows Live Mail'.
Onderweg ben ik overgeschakeld naar 'Windows Webmail' waar uiteraard ook mijn oude WLM-mails terug te vinden zijn.

Vraag 01 : hoe kan ik dus mijn mail-map 'INFORMATIEBRONNEN' overbrengen naar een externe informatiedrager (een USB-stick of een externe harde schijf) ?

Vraag 02 : als ik later een informatiebron wil raadplegen, hoe kan ik - nadat ik mijn USB-stick of externe harde schijf heb aangesloten op mijn PC - die mail terug op het scherm brengen ?

Bedankt voor de hulp.

Prutser
Willen is Kunnen

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

17 jun 2017, 14:10

Sorry ... ik mijn vraag vermeld ik verkeerdelijk 'Windows Webmail' ... moet zijn 'Telenet Webmail'.

Prutser
Willen is Kunnen

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

17 jun 2017, 14:57

@Pruts

Waarom klik je niet eens op Instellingen??

Afbeelding

TGZ = gecomprimeerde opslag.
Telenet maakt natuurlijk zelf ook een BU, maar is niet verplicht die van iedereen jarenlang bij te houden...
Zou het ooit verloren gaan bij Telenet, kan je het altijd met deze BU terugzetten.
Je kan ook op dezelfde manier al je mails backuppen bij Telenet.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/