Geluid powerpoint voorstelling

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

16 jun 2017, 23:22

Hallo ,
jarenlang heb ik ppessen gemaakt met microsoft office 2007 en later ppsx met microsoft office 2010 , nooit problemen gehad tot 'n paar weken geleden .
Ik wou 'n muziek ppsx maken en dat ging vlot .
Voor ik 'n ppsx doorstuur naar familie en vrienden stuur ik het eerst naar mezelf ter controle of alles goed is , en er was geen klank .
Als ik hem op de computer open , voor het versturen , dan gaat het prima .
Ik heb alles geprobeerd , met muziek in wav extencie en mp3 .
Gezocht op google .
MS office van de comp gehaald en opnieuw geinstalleerd , niets helpt .

Iemand raad ?

Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

17 jun 2017, 13:51

Klankbestand(en) meesturen.

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

17 jun 2017, 17:26

Hviane,
dat begrijp ik niet goed.
Heb ik na al die jaren nog nooit moeten doen.
Is daar 'n reden voor?

Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

18 jun 2017, 09:47

Er zijn twee manieren om iets (geluid, film ....) in een prezentatie te steken
- ofwel gaat die info er rechtstreeks in m.a.w. het (geluids)bestand wordt IN de prezentatie gekopieerd.Dat kan je nogal eens zien aan de grootte van de ppt(x) of pps(x)
- ofwel komt er in de prezentatie alleen maar een verwijzing naar het (geluids)bestand. Dat gaat altijg goed zolang je de prezentatie laat staan waar je ze hebt aangemaakt. Maar als je die prezentatie verstuurt, dan komt die op een plaats te staan waar de verwijzing naar het bestand niet meer klopt, en dan heb je geen geluid meer.

Kijk naar de dialoog wanneer je een bestand koppelt en/of naar de voorkeurinstellingen van je Powerpoint programma.