Onbekend nummer.

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.
Gast

21 jun 2017, 10:58

Ik krijg regelmatig (drie à vier maal per week) een oproep van het nummer 322700777 .Ik denk dat het weer een verdachte oproep is.Daarom neem ik nooit op.Maar het is wel vervelend.Iemand een idee wat dat nummer betekend,en wat de bedoeling is?

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

21 jun 2017, 13:24

Als men dat nummer intikt in Google.
dan vindt men her en der bedrijven in de wereld,
en wie weet wat allemaal.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2017, 13:57

Ik krijg ook alle dagen een oproep van een anoniem nummer.
Aanvankelijk nam ik niet op. Tot ik ontdekte dat ook mijn zus als anoniem op het display komt. Tja, wat moet men dan? Dus toch opgenomen: soms zwijgt men, soms komt er een "Bonjour". Niet tof.
Geen avance van daar iets aan de provider van te zeggen.
Gast

21 jun 2017, 14:57

Bij mij komt de beller niet over als anoniem,ik zie duidelijk het nummer van de oproeper.Men belt steeds in de voormiddag rond 11 uur.Wat ik niet begrijp is de bedoeling van deze oproepen,vermits ik niet opneem.

fonzarelli
Lid geworden op: 23 mar 2007, 11:30
Locatie: Lier

21 jun 2017, 16:02

Ik begrijp die argwaan voor een onbekend of anoniem nummer niet.
Vroeger, voor er telefoons waren met een display wist men toch nooit wie er belde.
Je nam op en als de beller zich niet bekendmaakte of u niet aanstond haakte je gewoon in, dat kan je nu toch ook doen. :?:

AV,
Fonzarelli. :?

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

22 jun 2017, 10:47

In een iets of wat modernere telefoon kan je ongewenste oproepnummers blokkeren zodat ze niet meer "binnen geraken" en toch niet worden afgeleid naar de voicemail.
Oproepen zonder nummerweergave zouden in principe wettelijk niet meer mogen ... dat is dus alweer een zorg minder !

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

22 jun 2017, 11:01

flashback schreef :"Oproepen zonder nummerweergave zouden in principe wettelijk niet meer mogen ... dat is dus alweer een zorg minder ! "

Waar haal je dat ??
Ik veronderstel dat je hier verwart met de niet-geregistreerde nummers van GSM met betaalkaart. Die kunnen inderdaad sinds kort gewoon niet meer gebruikt worden. Reden daarvan is dat bij het gebruik van een niet-geregistreerd nummer men ( = bevoegde diensten zoals politie) niet kan achterhalen wie gebeld heeft.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

22 jun 2017, 11:16

@ flupke2 :
Je kan alvast bij Telenet en Proximus kiezen voor het blokkeren van oproepen waarbij de oproepers verkiest géén nummer mee te sturen. Dat verplicht natuurlijk de 'callcenters' alsnog een nummer mee te sturen willen ze hun blabla kwijt geraken.
Een vb. op deze link :
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... ms-en.html

cuique suum
Lid geworden op: 06 okt 2011, 00:50
Locatie: Waasland

23 jun 2017, 02:41

Dag allen,

Als je regelmatig dergelijke telefoons krijgt, zijn er eenvoudige middelen, om die te laten blokkeren...
Noteer gewoon telkens exact datum en (gedetailleerd ) uur van de telefoonoproep, en de achtergrondgeluiden (bv. vanuit café, of hijger, e.d.)
Na een vijftal (of liefst méér) telefoons, maak je die lijst over aan de dienst "kwaadwillige oproepen" van je telefoon-provider. Elke provider heeft zo een dienst.
Die provider belt dan de oproeper (zelfs anonieme beller) op, met de vraag of zij het telefoonnummer en naam en adres van de oproeper mogen meedelen aan de bestemmeling en/of aan de politie...
Gegarandeerd, dat de anonieme beller direct stopt met zijn actie...!
Deze tip werd me gegeven door het (toenmalig) diensthoofd van de Cel Fraudebestrijding van (de toenmalige) BELGACOM.
Toen ikzelf nadien een tijdlang gestalkt werd door een hijg(st)er, verwittigde ik BELGACOM na 5 telefoons. Nadien ben ik nooit meer door hem/haar gebeld...

Een andere en véél simpeler methode is: leg bij je telefoon een voetbalscheidsrechterfluitje ("schuifeleir" in ons dialect)...
Als je door een 'hijger' gebeld wordt, fluit dan met die schuifeleir keihard(!!) in de hoorn van je telefoon...
Gegarandeerd, dat hij of zij het geen drie keer meer doet???!!! Want zijn of haar oren zullen tuiten!! Je moet het maar eens proberen...!

Groeten aan allen, C. Q.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

23 jun 2017, 08:26

pollemans schreef:Bij mij komt de beller niet over als anoniem,ik zie duidelijk het nummer van de oproeper.Men belt steeds in de voormiddag rond 11 uur.Wat ik niet begrijp is de bedoeling van deze oproepen,vermits ik niet opneem.
Heb je soms toevallig een paar weken geleden onderweg met de wagen een sticker gekocht van het rode kruis, en daarna gaan zien of je iets gewonnen heeft?
Neem eens op en je hoort een computerstem die U bedankt
alfa

21 nov 2017, 08:21

Hier is sinds een paar dagen een nieuwe reeks 'ongewenste' oproepen gestart.
Eergisteren en gisteren overdag....ik heb eens gezucht en gedacht : niet weer, hé ?!
Vanmorgen 7 u 35.....best wel akelig op dat uur ; want je kinderen/kleinkinderen zijn onderweg naar school of werk....
Ik heb opgenomen ; hoorde een boel stemmen op de achtergrond.

Ik heb het nr gecheckt via 1919
Als ik dat nr ingeef bij Google kom ik op diverse buitenlandse sites terecht.
Dus heb ik NIET teruggebeld.

Als jullie vaker zo'n rare oproepen krijgen , melden jullie dat dan ergens ?
Zoja : waar ?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

21 nov 2017, 08:31

Oproepen van privénummers komen heel vaak van commerciële callcenters. Zij zullen blijven bellen tot er iemand antwoordt. Om zulke oproepen te vermijden, kunt u zich inschrijven op www.bel-me-niet-meer.be. Zodra uw telefonische gegevens zijn doorgegeven, mogen bedrijven en organisaties u niet meer opbellen voor commerciële doeleinden (direct marketing). Deze service kan elke twee jaar hernieuwd worden.
Wanneer u ongepaste of storende oproepen blijft ontvangen (er wordt direct opgehangen zodra u de oproep beantwoordt, u hoort enkel achtergrondgeluiden of helemaal niets enz.) van een onbekend en zichtbaar nummer, zijn er verschillende scenario's mogelijk. Het kan gaan om commerciële oproepen, frauduleuze betalende oproepen (die extra duur zijn, vaak zijn dat buitenlandse nummers) of zelfs om intimiderende oproepen (om u lastig te vallen, u uit te schelden enz.).
Blokkeer via uw gsm of de telecomaanbieder van uw vaste lijn het onbekende nummer: elke oproep van dat nummer zal dan automatisch worden geblokkeerd.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

21 nov 2017, 10:14

alfa schreef:Hier is sinds een paar dagen een nieuwe reeks 'ongewenste' oproepen gestart.
Eergisteren en gisteren overdag....ik heb eens gezucht en gedacht : niet weer, hé ?!
Vanmorgen 7 u 35.....best wel akelig op dat uur ; want je kinderen/kleinkinderen zijn onderweg naar school of werk....
Ik heb opgenomen ; hoorde een boel stemmen op de achtergrond.

Ik heb het nr gecheckt via 1919
Als ik dat nr ingeef bij Google kom ik op diverse buitenlandse sites terecht.
Dus heb ik NIET teruggebeld.

Als jullie vaker zo'n rare oproepen krijgen , melden jullie dat dan ergens ?
Zoja : waar ?
Ook ik heb die telefoontjes met veel lawaai in de achtergrond gekregen. Ze komen duidelijk uit een zogenaamd "callcenter" waar heel wat telefonisten zitten te "werken". De eerste keer heb ik gewoon dicht gelegd omdat wat er gezegd werd onverstaanbaar was.De tweede keer heb ik even geluisterd en hoorde een vrouwelijke stem in schabouwelijk engels iets zegen als " my name is ...(onverstaanbaar) and i call you for microsoft" . Op het moment dat ik dat hoorde heb ik ook dicht gelegd. Ik weet namelijk , zoals de meesten onder ons , dat microsoft geen telefonische oproepen doet.
De derde keer , een goede week geleden, kreeg opnieuw hetzelfde telefoontje, wel een andere stem maar even slecht engels. Nu heb ik de dame even verder laten babbelen en begon ze dat er iets aan mijn computer scheelde enz... Op een bepaald moment heb ik ze dan onderbroken en in mijn beste engels gezegd dat ze een leugenaar is omdat ik weet dat microsoft niemand opbelt , en dan ook weer neergelegd.
Tot nu geen verdere oproepen meer gehad.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

21 nov 2017, 10:58

Een goed middel is een scheidsrechterfluitje , je neemt op en wacht je zegt niets, als het iemand is die je kent of iemand die je zeker aan de telefoon wilt gaat geen 20 seconden kunnen wachten om iets te zeggen , als je dan hoort dat het opnieuw de sukkels zijn die je oproepen , neem het fluitje en fluit zo hard je kan in de hoorn , ik garandeer je dat aan de andere kant iemand zit die de rest van de dag niemand meer wil horen of zien, succes verzekerd :D :D

Dirk 3
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:40
Locatie: Sint Niklaas

22 nov 2017, 00:50

Dat lawaaierig callcenter zogezegd van Microsoft heb ik de laatste maanden al meer dan tien keer aan de lijn gehad. Ik zeg dan in het Nederlands dat ik geen Engels versta en leg op. Daar ik een bedrijfje heb moet ik alle oproepen wel aannemen. En hoewel ik ook op die bel mij niet meer lijst sta krijg ik ook veel telefoons van energiebedrijven. Dan zeg ik dat ik niets verbruik omdat ik zonnepanelen heb en krijg dan als antwoord "ha ja dan zullen we dat hier noteren" maar evengoed bellen ze een maand later weer terug.