Elektrische step

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

kempenzoon
Lid geworden op: 08 sep 2007, 16:37
Locatie: Maasmechelen

28 jun 2017, 15:23

Zopas tijdens een vakantie in het buitenland een elektrische step gezien! Het was me volkomen nieuw. Eentje had zelfs een zadel en twee wielen achteraan voor de stabiliteit. Terug thuis vond ik op internet dat er een zeer ruim aanbod was van elektrische steps, met prijzen gaande van € 115 toto € 1100! Ze kunnen ook een behoorlijke snelheid ontwikkelen: tot 35 km/u! Ze zijn opvouwbaar en kunnen makkelijk mee op de trein of de bus. De lichtste weegt 10,7 kg (maar kost dan ook € 1100...)
Het leek me een ideaal vervoermiddel als je moeilijk kan stappen. Ze hoeven voor mij geen snelheid te maken: als ik stapvoets met mijn vrouw of een reisgroep mee kan is mij al ruim voldoende. Het is een alternatief voor wie een scootmobiel nog niet hoeft of te zwaar is om mee te vervoeren.
Ik aarzel nog om er eentje aan te schaffen: op stap gaan met een "trottinette" lijkt me een behoorlijke psychologische drempel... In België heb ik er nog geen in het straatbeeld gezien. Bovendien lijken ze mij op de eerste plaats bestemd voor mensen die zich snel in de stad willen voortbewegen. Zijn wij er ter oud voor??
Heeft iemand ervaring?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

29 jun 2017, 19:29

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/