Hoorapparaat

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

lj
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:19

03 jun 2017, 18:19

Heeft er iemand al ervaring met het Lapperre Pro4 hoorapparaat?

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 jun 2017, 18:51

Ik draag reeds meerdere jaren apparaten van het merk Oticon.

Onlangs kreeg ik een aankondiging van Laperre onder ogen waarin ik kon lezen dat de werking van hun apparaten zich zouden aanpassen aan verschillende omstandigheden (auto, feestzaal, open ruimte enz.).

Ik heb mij laten verleiden en kreeg daar op proef een stel apparaten van meer dan 5.000€.

Wel ik moet zeggen dat ik ontgoocheld was over wat ik kon horen, namelijk, niets beter dan wat ik nu hoor.

Het probleem is dat alle apparaten het geluid kunnen versterken, maar als je gehoorschade hebt, geluiden boven een bepaalde frequentie kan je niet meer horen (ons gehoor vormt geluiden om tot prikkels die door de hersenen verwerkt worden), dan zal geen enkel toestel dit kunnen fiksen dat je bepaalde geluiden kunt horen, enkel de frequenties die je nog kunt horen kunnen ze versterken.

Je kunt toch steeds vrijblijvend toestellen uitproberen gedurende 1 maand.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

03 jun 2017, 23:45

Ik wil bevestigen wat Danny zegt . Ik heb gehoorapparaten van Laperre .
En er zijn toestanden dat ge inderdaad niet goed hoort. Een gehoorapparaat is een hulpmiddel dat heel goed is gewoon thuis en als ge weggaat.Maar eens in een plaats met veel mensen verstaat ge niets van wat rond u verteld word.

Ik heb ook de duurste .

groetjes Gerarda

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 jun 2017, 08:25

En ook ik kan enkel maar beamen wat Gerarda daar zegt, als je mirakels verwacht van een hoorapparaat, dan ga je ontgoocheld zijn, ze versterken alles, maar als jouw gehoorcentrum bepaalde frekwenties niet meer kan verwerken, dan ga je niet beter horen, enkel maar luider.

In een gezelschap hoor ik alles, maar ik kan niets verstaan.

Ik heb dat contract met Laperre eens gaan bekijken, en dat waren Laperre Pro R 94R aan de eenheidsprijs van 2.670,00€, dus in totaal 5.340,00€

Ik had mij ook laten bepraten toestellen met oplaadbare batterijtjes te nemen, maar ik vind dit geen goede oplossing, men kan daar meer dan 24 uur mee verder, maar als de batterijtjes plat zijn, moeten die heropgeladen worden, en dat duurt 3 uur, OK, men kan die 's nachts opladen, maar wat als men eens onderweg, om een of andere reden, met platte batterijtjes komt te stan, die batterijtjes zitten in het toestel "in gebakken", en zijn dus niet door gewone te vervangen.

Daarbij moet men dan ook een oplaadtoestel aanschaffen (55,00€), en voor noodgevallen raden ze dan ook nog een powerbank aan, neen, volgens mijn bescheiden mening zijn deze oplaadbare toestellen geen goede oplossing.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

04 jun 2017, 10:01

Ik heb hoorapparaten van Hans Anders. Ben er zeer tevreden over. Ik mocht ze in het begin 1 maand proberen op proef. Ik kreeg een goede uitleg, en een bepaald oorapparaat (hetgeen ik nu heb) komt de mutualiteit tussen. De batterijtjes zijn ook goedkoop, te verkrijgen in het kruidvat. Ik heb ook een verzekering genomen, en bij verlies of diefstal krijg ik nieuwe. U kan vrijblijvend info nemen bij Hans Anders, en U krijgt ze gratis mee op proef. :wink:
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 jun 2017, 10:11

Pomponneke, men kan die hoorapparaten bij gelijk welk merk of verdeler gedurende 1 maand gratis op proef hebben.

De mutualiteit komt voor een bepaald bedrag in gelijk welk toestel tussen, dus niet bij een bepaald soort toestel.

Bij de CM kan dit echter slechts op voorschrift van een NKO en dan opnieuw na een bepaalde periode.

In batterijtjes heb je niet enkel verschil in prijzen, maar ook in kwaliteit, batterijtjes van een goede kwaliteit houden het langer uit :wink:

En die verzekering vind ik persoonlijk een meerprijs op de toestellen, hoe kan men een dergelijk apparaat verliezen, of wie haalt in zijn hoofd zoiets te stelen :wink:

Maar als jij daarmede tevreden bent, voor mij niet gelaten ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

04 jun 2017, 14:55

Ik kan me voorstellen dat sommige mensen wel tevreden zouden kunnen zijn met het apparaat ,maar misschien dat het scheelt hoe erg u doof bent.

Ik droeg mijn apparaten vroeger niet in huis ,want ik hoor nog redelijk goed zonder .Ik kon een drietal weken doen met een batterij .Maar ze hadden het mij afgeraden en nu gaan ze natuurlijk sneller leeg. Ik leg de batterij s'avonds wel stil als ik ze uit doe. ja kostelijke gevalletjes maar toch beter dan niets natuurlijk. .

Gerarda

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 jun 2017, 17:53

Gerarda, hoe we allen reageren op geluiden, dit kan zichtbaar gemaakt worden met een audiogram dat door een NKO kan opgesteld worden, of ook bij een betere audioloog.

Ik draag mijn apparaten van 'smorgens omstreeks 06u30 tot 's avonds omstreeks 23u30 (ja, ik heb weinig slaap nodig), die worden enkel 's nachts uitgeschakeld als ze in een Tupperware doosje bij de droog tabletten gelegd worden, een tip, bij sommige elektronische apparaten die je aankoopt, daar zitten van die zakjes Silicagel is, wel dat gebruik ik als droog tablet :wink:

Hoe lang die batterijtjes meegaan weet ik eigenlijk niet, als ik het signaal krijg dat ze bijna "plat" zijn, worden ze vervangen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

05 jun 2017, 08:25

Ik heb reeds vijf jaar hoorapparaten van lapere Gisteren ben ik naar een feestje van èèn van mijn kleinkinderen geweest Als we rond de tafel zitten te praten hoor ik iedereen maar ik versta niemand! Die dingen zijn èèn grote commerciele boel Tenminste dat vind ik ervan Mijn apparaatjes zijn elk jaar afgesteld door de audicien dus daar ligt het niet aan

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

05 jun 2017, 08:46

Heel juist Dafke, dat is wat we allen ervaren, we horen alles, zelfs heel luid als het moet, maar wij verstaan er niets of toch zeer weinig van.

Blijkbaar op papier gaat dat wel, maar ik denk dat die apparaten niet door slechthorenden gemaakt zijn ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

onderacht
Lid geworden op: 30 mar 2009, 16:40
Locatie: Vl. Brabant

01 jul 2017, 12:12

Inderdaad,
Dafke, Danny e.a. Werkt goed om tv / radio te kijken / luisteren maar eens er zich een derde 'bron' manifesteerd, is het nut heel wat minder.
Vooral met velen in de buurt is het heel moeilijk.

Batterijen? die werken gemiddeld 120 à 125 uur. Waarschijlijk afhankelijk van de geluidssterkte die ik af en toe aanpas. (By van Lapperre)

Nu ja, zonder is het niet ideaal, met ook niet......

Onderacht.
Windows 10 - 32 bit - Intel Core 2 Duo CPU
8500@.16GHz 2.17 GHz
Ram 2 GB
Monitor Philips LCD 190SW

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

01 jul 2017, 21:31

Het is en blijft 'n hulpmiddel net als 'n bril of tandprothese(ook niet ideaal hè)

Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

Denyse
Lid geworden op: 06 dec 2010, 10:55

29 dec 2018, 12:33

hoorapparaat
Ik pobeerde al veel merken van hoorapparaten
Soms ben ik er blij mee,maar het blijft een probleem om echt goed te horen 
Heeft iemand ervaring met NUTRESINE HESBAPURE EAR???

IK las erover;maar vrees dat het pure reclame is
Dank voor wie ervaring mee heeft

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

29 dec 2018, 13:44

marieke72 schreef:Het is en blijft 'n hulpmiddel net als 'n bril of tandprothese(ook niet ideaal hè)

Marieke.
jawel maar mijn bril en tandprothese ben ik wel heel blij mee na al die jaren
ligd wel veel aan uw eigen ingesteldheid
zij horen gewoon bij mijn leven
Kleindochter heeft bij een optieken gewerkt,als ge die verhalen hoort hoe sommige verhalen opdissen en nooit tevreden zijn en zeuren

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 feb 2019, 20:48

Mijn audioloog heeft mij aangeboden eens met hoorapparaten die in de gehoorgang gedragen worden te proberen.

Wel die heb ik nu sinds een drietal weken op proef nadat ze een afdruk van mijn gehoorgang hebben genomen, die apparaten worden dus op maat vervaardigd.

Ik moet zeggen dat ik nu veel meer en verstaanbaarder hoor, ik denk dat dit komt omdat de hoorschelp opnieuw haar functie overneemt, en het geluid naar de microfoon brengt, microfoon die in de gehoorgang te vinden is daar waar het bij die apparaten achter het oor, ook de microfoons achter het oor te vinden zijn.

Ik denk wel dat ik deze apparaten ga behouden.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender