inwendig hoorapparaat

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

ALBERTOS2
Lid geworden op: 12 jul 2017, 19:34
Locatie: LUBBEEK

13 jul 2017, 20:25

tien jaar geleden een hoorapparaat achter het oor(phonak)bij Laperre laten aanpraten,hoorverbetering was er wel maar enorm veel nevengeruis,regelmatig laten bijstellen maar ten koste van hoorgeluid,uiteindelijk afgeknapt omdat ik mentaal moeilijkheden had om het te dragen,na één jaar in de schuif belandt,nu EINDELIJK een apparaat gevonden nauwelijks 1cm groot en verdwijnt volledig in de oor tot tegen het trommelvlies,geen lyrcic want dit toestel is maar nuttig bij weinig hoorverlies(tot40db),dit toestel kan tot 80db verlies opvangen,volledig digitaal met vier geluidsniveau's,ik kan de bel ,de telefoon,en alle gesprekken mee luisteren,zonder geruis,wat een weelde voor mij,nadelen voorlopig geen enkel,ja misschien de batterijen gaan er wel vlug door maar dat weegt niet op tegen de voordelen,moet wel op voorschriift van een oorarts en er moet een merkelijke verbetering mogelijk zijn,ooropening moet ook groot genoeg zijn,en niet teveel oorsmeer aanmaken,ik zit nog in een gratis testperoide van 1 maand maar mijn besluit staat vast,om dit aan te schaffen,er zou ook een tyssenkomst van de ziekenkas zijn,maar hoeveel dat is weet ik nog niet,ik zou zeggen,niet twijfelen zeker proberen,wie meer er over wilt weten ,graag ter beschikking want ik ben er 100% tevreden over en wil dat met iedereen delen. :D :D

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

13 jul 2017, 22:07

.
Hallo ALBERTOS2,

- wat is die "lyrcic" waar over je schrijft ; Google maakt mij niks wijzer
- jouw huidig apparaat : welk merk is dat,
- en waar koop je het ?

Dank je.
.

ALBERTOS2
Lid geworden op: 12 jul 2017, 19:34
Locatie: LUBBEEK

13 jul 2017, 23:21

procman4 schreef:.
Hallo ALBERTOS2,

- wat is die "lyrcic" waar over je schrijft ; Google maakt mij niks wijzer
- jouw huidig apparaat : welk merk is dat,
- en waar koop je het ?

Dank je.
Lyrcic(laperre is dat geel hoorapparaat precies een stop in uw oor,maar alleen nuttig bij weinig hoorverlies tot max 40db,maar ook bij laperre heeft men een minuscul apparaatje met aan het uiteinde een klein draadje met bolletje om het uit het oor te nemen,pas op de markt in belgie,nl starkey soundlens 2400 ICC,inwendig bevat het 24 digitale progamma's die bij bezoek aan audicien aangepast worden aan uw noden,ik heb nu reeds drie bezoeken tijdens mijn testperoide gedaan,geluidsniveau werd verhoogt van 1 naar 2 om het verschil te zien,valt reuze mee,alleen verbruikt het meer energie aan batterijen(speciale U10A zink-zuurstof batterijtjes),maar dit toestelletje verdwijnt volledig in het oor,ge ziet er niks van alleen als ge kort bijstaat en ge kijkt in het oor ziet ge dat fijn draadje,raar maar waar ik moet tegen veel mensen nu zeggen ,praat wat stiller,en enigste nadeel heb ik ondervonden door dat ik niet de juiste techniek door had om deze volledig in het oor te brengen,en vandaar een lichte irritatie in het oor,trouwens deze hoorapparaten worden eerst met een gel aangemeten in het oor en dan op maat gemaakt volgens uw inwendige vorm van oorgang, Kostprijs varieert van 2350€/p/stuk,ik heb alleen spijt dat dit niet eerder werd uitgevonden.

baron
Lid geworden op: 29 okt 2005, 21:32
Locatie: West Vlaanderen

13 jul 2017, 23:26

Dag Procman4,

het is LYRIC van Laperre
nogal duur......

groetjes,
baron
Geniet van de kleine dingen des levens....

ALBERTOS2
Lid geworden op: 12 jul 2017, 19:34
Locatie: LUBBEEK

14 jul 2017, 18:19

[quote="baron"]Dag Procman4,

het is LYRIC van Laperre
nogal duur......

groetjes
ja inderdaad LYRIC maar daar weet ik niks van,waar ik over spreek is namelijk STARKEY SOUNDLENS 2400 ICC,stukken beter dan een uitwendig hoorapparaat,wat is duur,voor mij zit er 60% hoorverbetering in en dat heeft geen prijs.