SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Massale hondenslachting China
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Huisdieren
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Toby

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jun 2017, 5:51    Onderwerp: Massale hondenslachting China Reageer met quote

In China is het weer de periode dat er op een enorme grote schaal honden geslacht worden op een barbaarse wijze tot menselijke consumptie.

Beelden die te zien zijn op het net (en dat zijn dan wellicht nog de minder erge) spreken voor zichzelf ...

Zullen deze wreedheden dan nooit ophouden ?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rebelle

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jun 2017, 8:41    Onderwerp: Reageer met quote

En er zij zo nog heel veel barbaarse tradities in de wereld , ik vraag me af , of dit ooit zal stoppen .

pollemans

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jun 2017, 8:56    Onderwerp: Reageer met quote

In elk land waar ook ter wereld,waar de mensenrechten op grove wijze met de voeten getreden worden,zullen zulke praktijken spijtig genoeg nooit verdwijnen.En china is nu niet bepaald een voorbeeld van mensenrechten,zie maar willekeurige verdrijving uit hun woonst voor allerlei projecten.
Dagelijkse uitvoering van de doodstraf,opsluiting van mensenrechten activisten enz enz enz.
Dit is hier geen politiek forum,maar ik wil toch kwijt dat die leiders hier met de grootste egard ontvangen worden.
Spijtig genoeg rest er ons als dierenvriend alleen maar hoop.
En hoop doet leven.
Smile

dafke

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jun 2017, 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

Wat we de laatste tijd gezien hebben hier in Belgie kan anders ook al tellen als we het hebben over wreedheid tegenover dieren!

Naar boven
pollemans

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jun 2017, 10:59    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad dafke,groot gelijk.Hier gebeurt het ook zij in mindere mate.
Overal waar winstbejag vooropgesteld wordt,gebeuren er dingen die het daglicht schuwen,maar gelukkig worden deze zaken wanneer ze bekend raken aan de schandpaal genageld.

Toby

BerichtGeplaatst: Za 24 Jun 2017, 6:09    Onderwerp: Reageer met quote

dafke schreef:
Wat we de laatste tijd gezien hebben hier in Belgie kan anders ook al tellen als we het hebben over wreedheid tegenover dieren!

Dat is natuurlijk niet goed te keuren, maar als je dan toch de vergelijking wil maken, dan loopt die ook mank. Het is niet omdat er in onze buurt enkele brute slachters zo lomp zijn om varkens te mishandelen, dat ze in China vrij spel mogen krijgen.
Het mishandelen van de honden in China komt op jaarbasis neer op enkele miljoenen (!) dieren ...
Die Chinese kl**tz*kk*n wordt werkelijk niets in de weg gelegd om hun barbarij te verhinderen. Walgelijk.

dafke

BerichtGeplaatst: Za 24 Jun 2017, 6:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik keur dat zeker niet goed maar wij hebben daar geen grip op wat in China gebeurt Wat in Belgie gebeurt daarentegen...

Naar boven
pollemans

BerichtGeplaatst: Za 24 Jun 2017, 9:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe komt het dat men vanuit Europa nog de barbaarse stierenvechten toelaat,waarbij de stier brutaal, weerzienswekkend afgemaakt word.In zuid frankrijk is nog pas een stierenvechter gedood.Niemand hoeft te sterven,maar ik heb geen medelijden.Ook in spanje ,worden de gevechten toegelaten,men zal het zeker beschouwen als cultureel erfgoed!
Twisted Evil Twisted Evil
Zich bemoeien met hoe de frieten gebakken moeten worden,zal belangrijker zijn zeker,of is men bezig met zijn eigen vetbetaalde job veilig te stellen.

Toby

BerichtGeplaatst: Za 24 Jun 2017, 14:50    Onderwerp: Reageer met quote

pollemans schreef:
Hoe komt het dat men vanuit Europa nog de barbaarse stierenvechten toelaat,waarbij de stier brutaal, weerzienswekkend afgemaakt word.In zuid frankrijk is nog pas een stierenvechter gedood.Niemand hoeft te sterven,maar ik heb geen medelijden.Ook in spanje ,worden de gevechten toegelaten,men zal het zeker beschouwen als cultureel erfgoed!
Twisted Evil Twisted Evil
Zich bemoeien met hoe de frieten gebakken moeten worden,zal belangrijker zijn zeker,of is men bezig met zijn eigen vetbetaalde job veilig te stellen.

Klopt.
Zelfs via die monsterachtige draak die fabuleuze sommen geld verspilt en luistert naar de naam van "Europese Unie" is men nog te laks om een gefundeerd protest de wijde werld in te sturen.

*Joy*

BerichtGeplaatst: Za 24 Jun 2017, 17:21    Onderwerp: Re: Massale hondenslachting China Reageer met quote

Toby schreef:
In China is het weer de periode dat er op een enorme grote schaal honden geslacht worden op een barbaarse wijze tot menselijke consumptie.

Beelden die te zien zijn op het net (en dat zijn dan wellicht nog de minder erge) spreken voor zichzelf ...

Zullen deze wreedheden dan nooit ophouden ?

Ook de erge ...ergste op Instagram...
Je houdt het niet voor mogelijk.....
Een "nachtmerrie".
Niet enkel China hoor !!!

Naar boven
Paca

BerichtGeplaatst: Wo 28 Jun 2017, 0:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wens zeker het slachten van honden niet goed te praten, integendeel! MAAR, China is niet zomaar een zakdoek groot en niet eenieder weet dat er eeuwen hongersnood geheerst heeft in zeer grote regio's. Om niet van honger om te komen werd alles gevreten. Wie ooit eens op de "vrije markt" in Kanton rond gesnuisterd heeft vraagt zich inderdaad af hoe het mogelijk is dat men voedsel verkoopt zoals bvb grote duizendpoten, katten, honden etc. Heb jij hier ooit levende struisvogels zien verkopen, tijgerpoten (voor medicinale doeleinden), zachte schildpadden etc.
Hun verleden heeft hen geleerd alles te eten wat vliegt of vier poten heeft ... behalve een vliegtuig en een tafel.
Nogmaals, ik keur niet elke keuze van voedsel goed daar in den Oost maar begrijp de origine wel.
Ooit gebakken en gekookte tentakels van kwallen gegeten? Ikke wel Very Happy

Naar boven
*leah*

BerichtGeplaatst: Ma 17 Jul 2017, 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Een kwal is geen huisdier, een hond wel.

Ze moesten allemaal stikken in het hondenvlees, die wrede spleetogen!

Paca

BerichtGeplaatst: Di 18 Jul 2017, 2:07    Onderwerp: Reageer met quote

Och, als ge dikwijls gesproken hebt met mensen die weten wat creperen van de honger was/is wordt men wat minder kortzichtig.
BTW, "spleetogen" is een belediging. Toegegeven, zij noemen ons de "grote neuzen". Het antwoord hierop is simpel en breekt altijd het ijs: "Wij hebben inderdaad grote neuzen maar u weet toch dat de grootte van de neus altijd recht evenredig is met de grootte van het geslacht?".

Naar boven
*leah*

BerichtGeplaatst: Di 18 Jul 2017, 11:18    Onderwerp: Reageer met quote

Kortzichtig zijn is heel wat anders dan 100% dierenliefhebber zijn.
Als 't nodig zou zijn zou ik honger lijden en mijn kat te eten geven.
Geef toe, Paca, dat chinezen wrede mensen zijn, gewoon harteloos.

Paca

BerichtGeplaatst: Vr 21 Jul 2017, 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

*leah* schreef:

Geef toe, Paca, dat chinezen wrede mensen zijn, gewoon harteloos.

Ik zou de laatste zijn om dat toe te geven!
Zoals u weet bestaan er op deze planeet dierenliefhebbers (ben er zelf één) en dierenbeulen. Dit heeft niets met nationaliteit of ras te maken maar alles met de visie, opvoeding en persoonlijke empathie.
Heb hier geen zin om mijn leven te vertellen maar heb zeer veel vragen gesteld telkens mij in China iets opviel dat in het geheel niet met onze 'Westerse' visies overeen kwam.
De oorsprong van bvb wat wij als dierenmishandeling beschouwen heeft dikwijls een verklaarbare reden.
Wij vinden dat kippen niet levend, met hun poten, kop naar beneden aan de fietsbagagedrager moeten vervoerd worden. Het is niet in China alleen trouwens dat men dit regelmatig ziet. Het is echter hun manier om zichzelf te verzekeren van de versheid van het produkt dat ze gekocht hebben.
Op een markt vissen zien liggen die voor driekwart opengesneden zijn en waarvan het hart nog klopt heeft eenzelfde doel: bewijs van versheid.
Zie ikzelf dit liever niet? Natuurlijk niet.
Waar geen ijskasten en diepvriezers op het platteland te vinden zijn moet men soms inventief zijn om over zijn eigen gezondheid te kunnen waken.
Pimenten, maïskorrels, boekweit etc. worden daar als grote tapijten op een helft van de straat opengespreid om sneller te drogen in de zon. Beter niet met uw jeep daarover rijden uit vandalisme want men komt daar regelmatig kameelboeren tegen waarvoor het normaal is dat ze hun grendelgeweer over de schouder dragen.
Als afsluiter (want ik ben weer bezig!) iets over 'versheid' in onze kontreien. Heb ooit een diepvriespizza verorberd die dezelfde dag nog aangekocht werd in een grootwarenhuis. Het gevolg was één week doodziek en 12 (twaalf!) kilo vermagerd. Daarom trek ik ook luidkeels mijn strot open als ik een klant ergens in de rapte een diepvries produkt zie neerleggen tussen niet gekoelde rekken omdat hij/zij van gedacht veranderde en te lui was om het op zijn geëigende plaats terug te leggen. U zal me nooit het bovenste pakje uit de diepvrieskist zien nemen. Heb ook geleerd naar de versheidsdatum te kijken en verwittig het personeel als er iets niet klopt Mijn record is een aantal pakjes hespsneden die een maand over tijd waren.
E fra tanto vi bacio gli mani.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Huisdieren Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: