Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

inina

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 7:37  Onderwerp: Ik zoek juiste artikels uit het gerechtelijk wetboek
Beste forumleden,

Mijn kleinzoon bezit een vonnis gekregen van de familierechtbank met hoederecht over zijn dochtertje van 6j. Er werd hiervoor een ouderschapsplan opgemaakt waarmee beide ouders toen akkoord zijn gegaan. Dit alles zonder advocaat. In dit vonnis wordt door de familierechter beslist dat de beide ex partners de helft van de facturen betaald voor het kind dienen te betalen.

Nu bij de eerste halfjaarlijkse afrekening weigerde de moeder echter ook maar 1 euro te betalen. Er was destijds geen alimentatie gevorderd enkel maar de helft van de werkelijk betaalde kosten.

Wij hebben nu gehoord dat dit familiedossier opnieuw geopend kan worden met een aanvullende conclusie, waarbij gewezen wordt op het niet toegepaste vonnis door de moeder (weigering tot betaling helft kosten) en er tegelijkertijd ook alimentatie kan worden gevorderd voor het kind.

Hiervoor dient er in deze conclusie, zoals het hoort in de rechtbank, gewezen te worden naar een artikel uit het gerechtelijk wetboek dat overeenstemt met een nieuwe oproeping van de partijen. en naar een overeenkomstig artikel dat verwijst naar de mogelijkheid tot vordering van alimentatie voor het kind.

En daar wringt het schoentje. Is er iemand onder jullie die mij hierbij kan/wil helpen door zijn/haar kennis van het gerechtelijk wetboek namelijk te zeggen welk artikel of artikels ik heden dien te vermelden in de conclusie?

opmerking: wij willen opnieuw zonder advocaat naar de familierechter stappen.

Met zeer veel dank bij voorbaat

Inina
denlowie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 9:23 
U antwoord staat reeds op het juridisch forum ! Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
inina

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 9:31 
Bedankt denlowie. Ik heb dit antwoord ondertussen gevonden. Hiermee kan ik dan ook verder.

vriendelijke groeten
Inina
pastoor

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 9:53 
Privaat bericht verstuurd. Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
inina

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 11:47 
Beste pastoor,

Ik kan uw privaat bericht niet vinden. laat je me aub weten hoe ik dat kan bekijken.

met veel dank bij voorbaat
Inina
inina

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 11:58 
Beste pastoor,

Ondertussen uw privé bericht toch gevonden met veel dank daarvoor.

Heb daardoor toch nog wat nieuwe vragen gekregen, waarmee ik niet echt weg kan.
Mag ik u verzoeken om via privé berichten een antwoord te krijgen op deze nieuwe vragen?
Dat betekent wel dat ik toelichting dien te geven op de concrete feiten, en hoe we daarmee best moeten omgegaan.

Dank bij voorbaat

Inina
pastoor

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 14:30 
Natuurlijk. Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
inina

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 18:47  Onderwerp: prive bericht
Beste pastoor,

Ik hoop dat ondertussen een privé bericht van mij in uw box is toegekomen. gek genoeg had ik zulks al gedaan om 14.30u maar dit bericht was blijkbaar in mijn eigen privé box toegekomen.

hopelijk 2e keer goede keer.

vriendelijke groeten
Inina
pastoor

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 22:21 
Is ok. Antwoord ook. Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Ga naar: