TOON HERMANS EERBETOON 4 DE - FINI - TIEF

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

17 jul 2017, 09:02

VERGETEN KINDEROGEN !
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

20 jul 2017, 22:19

.
In

Afbeelding

kwam ik even rusten...
Dank je wèl

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

22 jul 2017, 09:46

*
*
MUSIC FROM NORMAN'S ROOM
*
*
Tony Bennett
https://www.youtube.com/watch?v=SAv4JAfFauc

Nancy Wilson
https://www.youtube.com/watch?v=k-yNHSH7zQ0

Shirley Horn
https://www.youtube.com/watch?v=5FE9jPXrl8A
*
*
Ik ben geboren om te nietsen
Kan zelfs niet meer fietsen
Zit aan een wrat te pietsen
Tot ik er moe van wordt

Wat het wordt kan ik niet weten
Ik schrijf om alles te vergeten
Heb geen tijd meer om te eten
Alles ligt nog op mijn bord

Of ik ooit eens wordt gelezen
Het zal mij tien worsten wezen
Menig held wordt nooit geprezen
Daarvoor is er tijd te kort
*
*
*
*
*
Ik hoor elke nacht stemmen
Ze zijn niet af te remmen
Ik heb niet leren zwemmen
Dus laat ik me maar gaan

Ik denk aan al die lijven
Die nooit iets kunnen schrijven
Ze gaan niet overblijven
Naar hen kraait echt geen haan

Ik kan proberen helpen
Het zijn tenslotte welpen
Maar hen overstelpen ?
Ik denk er nog niet aan
*
*
*
*
*
Mijn tijd is onderbreekbaar
Mijn eisen onbespreekbaar
Mijn rijmen zijn niet toonbaar
En ik ben nooit met Toon klaar

Mijn eer is ongenaakbaar
Mijn kleren zijn niet maakbaar
Mijn leed is onherstelbaar
Wat Toon kon is ontelbaar

Mijn hart is onbereikbaar
Het uwe toch ook , blijkbaar
Ik lig als op een brancard
Want ik ben nooit met Toon klaar
*
*
*
*
*
Ik ken het klappen van één hand
Ik heb geen rijke bloedverwant
Ben het product van misverstand
Maar leef in het beloofde land

Stilte geeft een mooi geluid
De natuur het lekkerste fruit
Ben geen fan van al wie muit
En bezorgd om heel het zuid

Ik lig wakker in de nacht
Bang dat alles is volbracht
Mijn matras is nochtans zacht
Er is niemand die nog lacht
*
*
*
*
*
Onbekend maakt onbemind
Daarom moet je , je verdiepen
In 't karakter van je kind
In je eigen hart eens piepen

Allen die willen ter kaperen varen
Moeten mannen met baarden zijn
Zelf verlies ik al mijn haren
Maar verbeter zoals wijn

Je zult de pijp aan Maarten geven
Waar en wanneer , dat weet ik niet
Maar je weet , zo is het leven
Na je laatste bakje friet
*
*
*
*
*
BESTE MIX
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
*
*
Moedertje , moedertje..........................1471
Was je maar hier
Ik bewaar je foto
Maar wat heb ik aan papier ?

Vadertje , vadertje
Jij kocht me een fiets
Liep naast me , hield me recht
Zonder jou vind ik het niets

Mijn kind , mijn kind
Je eist net iets te veel
Je kent geen noot geschiedenis
Dat grijpt me naar de keel
*
*
*
*
*
Het ideaal lijkt op te vallen
Uit te blinken , in te zijn
Wonen in te grote stallen
Nooit meer denken in het klein

Het ideaal lijkt hoger vliegen
De Melkweg nodigt uit
Het kampioenschap harder liegen
Duur verkopen van de huid

Het ideaal lijkt concurreren
Snel en scherp , meedogenloos
Iedereen maar honing smeren
Suiker vult de lege doos
*
*
*
*
*
Tegen beter weten hopen
Geloven in jezelf
Niet in het gewelf
En geen namaak kopen

Niet in de kudde lopen
Neem een ander pad
En verleg de lat
Je nooit laten dopen

Help niet mee aan slopen
Hou van de natuur
Goede raad is duur
En raak niet bezopen
*
*
*
*
*
Jezus was altijd alleen
Hij vertelde in rijmen
Weinigen kon hij lijmen
Blok aan hun been

Toch kon hij niet zwijgen
Hij was de koning te rijk
Door met andere kijk
Uit de zondvloed op te stijgen

Hij bleef maar proberen
Water naar de zee
Want niemand ging mee
Het blijft moeilijk leren
*
*
*
*
*
Discrimineren ?
Nooit van gehoord
Maar Jezus en Maria eren
Wijl een kind wordt vermoord

De blijde boodschap ?
De rijken kunnen zich verwarmen
In hun streng genootschap
De utopie is voor de armen

Rechten van de mens ?
Wel , niet voor vermoorden
De dader gaat alles naar wens
Te crimineel voor woorden
*
*
*
SCHILDERIJEN IN RIJSTVELDEN
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
*
*
MUSIC FROM NORMAN'S ROOM

Crystal Gayle
https://www.youtube.com/watch?v=0TXTAMnIaV8

Leonard Cohen
https://www.youtube.com/watch?v=DlN2NN-mooM

Tammy Wynette
https://www.youtube.com/watch?v=cl9dBW0fk-Q


.

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

26 jul 2017, 09:15

Afbeelding
*
*
*
45 JAAR GELEDEN GELEZEN EN GOEDGEKEURD DOOR NORMAN
*
*
*
De visser Oerashima Taro

In het midden van het Japanse hoofdeiland strekt zich een grote binnenzee uit .
In deze zee liggen grote eilanden met grillig gevormde rotsen verspreid en eilandjes die bedekt zijn met pijnbomen en ceders . Langs de kust liggen vredige vissersdorpjes aan een beschutte baai .
Het is zeker al meer dan vijfentwintig eeuwen geleden dat de jeugdige visser Oerashima Taro op een morgen in zijn platte boot het haventje uitvoer .
Hij was in zijn dorp bekend als een flinke en vlijtige jongeman die zijn vak zo goed verstond dat hij altijd met een rijkere buit naar huis kwam dan de andere vissers . Men zou kunnen veronderstellen dat de andere vissers wel eens jaloers op hem waren , maar omdat Oerashima zo'n aardige en behulpzame kerel was , mocht iedereen hem graag . Ook zijn ouders , die al heel oud waren , stond hij met raad en daad bij .
Op deze mooie zomerdag had Oerashima echter geen geluk . Er waren al enkele uren verlopen en nog had hij niets gevangen . Telkens wanneer hij zijn net ophaalde , was het leeg . Eindelijk vond hij er een kleine schildpad in .
Omdat de schildpad in Japan wordt beschouwd als een dier dat aan de drakenkoning van de zee toebehoort , gaf hij hem terstond de vrijheid .
Intussen was het middag geworden . De behaaglijke warmte en het zachte deinen van de boot maakten Oerashima slaperig en zonder het zelf te willen , viel hij in slaap .
Hij ontwaakte pas toen er een zachte hand over zijn gezicht streelde en hij een beeldschone vrouw voor hem zag staan . Zij had lang zwart haar dat bijna tot haar voeten reikte , en zij droeg een gebloemd gewaad dat met een purperen ceintuur was dichtgebonden . Oerashima wist niet of hij waakte of droomde toen hij een lieflijke stem hoorde zeggen : " Wees niet bevreesd Oerashima , ik ben de dochter van de drakenkoning van de zee . Om mij gemakkelijk te kunnen verplaatsen , heb ik vanmorgen de gedaante van een kleine schildpad aangenomen . Die schildpad heb jij gevangen en weer de vrijheid gegeven . Daarvoor wil ik je niet alleen bedanken , maar ook belonen . Ben je ooit in het paleis van de drakenkoning van de zee geweest ? "
De visser moest daarop ontkennend antwoorden
Dan heb je heel wat gemist , vervolgde de prinses . Het is één van de mooiste plaatsen ter wereld , maar het is wel ver hier vandaan . Als je wil zal ik je erheen brengen .
Ik zou het paleis graag zien , zei Oerashima , maar hoe moet ik er komen ? Ik ben immers maar een gewone sterveling , en ik kan onmogelijk zo lang onder water blijven .
Geen nood , zei de prinses , je hoeft zelf niet te zwemmen . Ik zal mij in een grote schildpad veranderen , dan kun je op mijn rug gaan zitten . En floep , op hetzelfde ogenblik zwom er een schildpad naast de boot , die Oerashima vriendelijk uitnodigde op zijn rug plaats te nemen . Zonder de minste moeite daalden zij af naar de diepten van de oceaan . Al heel gauw zag Oerashima in de verte het bloedkoralen dak van het paleis in het water opdoemen .
De prinses nam weer haar eigen gedaante aan en zei vriendelijk : Treed binnen Oerashima , je bent van harte welkom .
Voor de poort lagen twee dolfijnen die de wacht hielden . Toen zij het paleis binnengingen stond daar een hele erewacht van brasems , tongen , botten en inktvissen , die allemaal een diepe buiging maakten . Het paleis was vorstelijk ingericht en het ontbrak er niet aan goud , zilver en edelstenen , maar de meubels waren alleen van koraal en zeesterren gemaakt .
Ga toch zitten beste vriend , zei de prinses met een innemend lachje , terwijl zij haar gast een plaats aanwees . Oerashima voelde zich nu niet bepaald als een vis in het water , maar de prinses , die zijn verlegenheid wel opmerkte , zei dat het wel zou wennen op den duur . Oerashima werd aan de drakenkoning voorgesteld .
Ik ben blij hier eindelijk weer eens een mens te ontmoeten , en nog wel één van het goede soort , zoals ik van mijn dochter , Otoshime Sama , gehoord heb . Maak het je hier gemakkelijk en laat het je aan niets ontbreken , sprak de vorst .
Het ontbrak Oerashima ook aan niets . Er werden kostelijke maaltijden voor hem aangericht , waarbij het meest uitgelezen zeebanket en de sake niet ontbraken . Een orkestje van zeer muzikale vissen verzorgde de tafelmuziek , en een vissenballet voerde gracieuze dansen uit . Toen hij al die pracht en praal aanschouwde , viel de visser , die maar een eenvoudig huisje gewend was , van de ene verbazing in de andere . Maar het allermooiste had hij nog niet gezien . Na de maaltijd leidde de prinses hem rond door het park , dat het paleis aan alle kanten omgaf . Het oostelijk deel van de paleistuin was beplant met pruimen en kersenbomen , die in volle bloei stonden . Een koor van nachtegalen zong in de takken , en bonte vlinders vlogen van bloem tot bloem . In de zuidelijke tuin waren de bomen even groen als 's zomers . Het was er heerlijk warm , en het geluid van sprinkhanen en krekels was overal te horen . In het westelijk park zag men esdoorns in late herfsttooi en chrysanten en asters die in volle bloei stonden . Al wandelend kwamen zij in het noordelijk park , waar de bomen en de grond met een zilverwitte sneeuwlaag waren bedekt. Op het meertje in het midden lag ijs .
Oerashima wist eigenlijk niet welke tuin hij het mooist vond , maar Otoshime fluisterde hem in het oor : Laten wij vanavond nog eens naar het lentepark gaan, het is de tuin der liefde .
Toen zij er die avond waren , werden Oerashima en de dochter van de drakenkoning , man en vrouw , en beloofden zij elkaar eeuwige trouw . Het leven verliep hier zorgeloos en vredig , in dit oord van de eeuwige jeugd . De visser was gelukkig met zijn jonge vrouw , en hij dacht niet aan tijd , noch aan de wereld die hij verlaten had .

&&&&&

Op een dag , toen hij door het winterpark wandelde , dacht hij opeens : Zou het nou winter zijn in mijn dorp , of zomer ? Hoe zouden mijn ouders het maken ? Zal ik hen nog ooit terugzien ? Misschien denken zij wel dat ik op zee ben omgekomen , omdat zij nooit meer iets van mij hebben gehoord . Nee , ik moet naar huis , om het hen te vertellen .
Vanaf dat moment had Oerashima rust noch duur . Het prachtige paleis , met zijn toverachtige tuinen , het gemakkelijke leven dat hij hier leidde , en zelfs de liefde en aanhankelijkheid van Otoshime , lieten hem koud . Zijn vrouw merkte wel dat hij steeds in gedachten verzonken was , en zij vroeg hem naar de oorzaak

O , ik wil terug , ik wil naar mijn dorp , zei de visser .
De prinses barstte in tranen en zei vroeg snikkend : Waarom wil je mij verlaten Oerashima ? Ben ik niet altijd goed voor je geweest en heb ik je niet alles gegeven wat je maar kon verlangen ? Zet dat plan toch uit je hoofd en blijf voorlopig bij mij .
Ik ga toch niet voorgoed weg zei Oerashima , ik beloof je terug te komen . Maar de plicht gebiedt mij om mijn ouders te bezoeken . Zij moeten toch weten dat ik nog leef en gelukkig ben .
Dan is er niets aan te doen , zei de prinses . Wanneer het werkelijk zo is , zal ik je naar je ouders laten brengen , maar ik zal je iets meegeven als onderpand van onze liefde . Zij overhandigde Oerashima een prachtig gelakkeerde doos ; die met een zijden koord was dichtgebonden .
Deze juwelendoos , zei ze , bevat iets heel kostbaars . Je mag hem echter onder geen enkele omstandigheid openen . Wanneer je het toch doet , zal er iets verschrikkelijks gebeuren .
Oerashima beloofde bij alles wat hem heilig was , dat hij de doos nooit zou openen . Hij nam afscheid van Otoshime en haar vader en beloofde spoedig terug te keren . Daarna besteeg hij de grote schildpad die buiten op hem wachtte . In een wip hadden zij de oppervlakte van het water bereikt en stevenden zij recht op het geboortedorp van de visser af . De schildpad zette Oerashima op het strand af en plonsde daarna weer in het water .
De visser vond het dorp erg veranderd . Sommige oude huizen waren door nieuwe vervangen , en er waren straten bijgekomen die hij nog nooit gezien had . Alleen het haventje en de omringende heuvels waren hetzelfde gebleven . Van de mensen die hij tegenkwam herkende hij niemand meer , maar het huis waarin hij altijd gewoond had stond er nog . Hij zag een oude man naar buiten komen die hem verwonderd aankeek .
Zijn mijn ouders misschien verhuisd , vroeg Oerashima .
Hoe is uw naam , als ik u vragen mag , zei de grijsaard .
Ik ben Oerashima Taro , de visser .
Oerashima Taro . Oerashima Taro . Die naam heb ik wel eens horen noemen .
Is dat niet die visser die eens is uitgevaren en nooit meer teruggekomen ?
Nooit meer teruggekomen , viel Oerashima hem geërgerd in de rede , het is nog geen vijf dagen geleden dat ik ben uitgevaren .
Onmogelijk , zei de man , die Oerashima leefde hier driehonderd jaar geleden . Zijn ouders zijn van verdriet gestorven , toen hij niet meer terugkwam . Misschien ben je zijn geest ?
Ik ben geen geest , maar een man van vlees en bloed , zei de visser , terwijl hij met zijn voeten stampte om het te bewijzen ( In Japan hebben de geesten immers geen voeten )
De oude man schudde eens met zijn hoofd , ging toen weer naar binnen en liet Oerashima verbijsterd achter .
Oerashima wist niet meer wat hij ervan denken moest . Hij vroeg aan iedereen die hij ontmoette naar zijn ouders , maar niemand die hen nog kende , of zich hun naam herinnerde . Wanhopig ging hij op een steen langs de weg zitten en dacht na . Hoe prachtig hij het ook in het drakenpaleis had gevonden , het was zeker dat daar geen tijd bestond , en het was hem eveneens duidelijk dat hij op deze aarde niets meer te zoeken had . Hij wilde weer terug naar zijn prinses , maar hoe moest hij er komen ?
Alleen zou hij de weg nooit kunnen vinden . Toen dacht hij aan de juwelendoos die hij had meegenomen . Ik heb wel beloofd hem niet open te maken , dacht hij , maar de doos bevat misschien iets dat mij zal kunnen helpen de weg naar het drakenpaleis te vinden .
Langzaam en voorzichtig maakte hij het zijden lint los en lichtte het deksel op . Er steeg een kleine purperen wolk uit de doos die even langs zijn gezicht streek en daarna kronkelend naar boven steeg . Oerashima voelde zijn ledematen verstijven . Zijn haar werd sneeuwwit , in zijn gezicht vielen diepe rimpels als in een doorploegd land . Zijn rug werd helemaal krom . Hij voelde hoe de ouderdom als een ijzige wind door zijn hele lichaam voer , en het leven langzaam uit hem wegvloeide . Als in een nevel zag hij nog eenmaal de diepblauwe zee voor zich , waarop vissersboten met volle zeilen als grote watervogels dreven . Toen blies hij de laatste adem uit .
*
*
*

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

26 jul 2017, 23:06

Afbeelding

is fantastisch ...
De muziek,zijn teksten en illustraties.
De visser Oerashima Taro...graag gelezen.

Dank je wel en slaap wèl.

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

29 jul 2017, 19:02

*
*
*
MIJN AFORISMEN
*
*
*
-Uiterlijke pracht en praal is de uitbeelding van innerlijke armoede

-De gelegenheid maakt de dief , nadat de politici de deuren hebben opengezet

-Wie de markt laat begaan naar wens , is onvoldoende mens

-Wie wapens verkoopt , die is niet gedoopt

-Een blinkend koetswerk garandeert nog geen betrouwbare motor

-Geen bazen zonder dwazen

-Vrede is de korte adempauze tussen 2 oorlogen

-Wijsheid is de korte adempauze tussen 2 selfies

-Politici veranderen leugens in geld , oftewel water in wijn

-Pas als je het zelf beter weet , mag je de ander een betweter noemen

-Geen woorden maar daden , en geen bocht van 180 graden

-Je zegt pas ja tegen het leven , als je nee zegt tegen het kwaad

-De naturen leggen ons in de luren , de wetten zijn geen veilige netten
*
*
*
Vrolijke groetjes , Joy , maar ik ben een regelrechte amateur in vergelijking met LOESJE

Ramblers Wie is Loesje
https://www.youtube.com/watch?v=0PWkRBmKKU8


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Loesje
http://www.loesje.org/belgie
*
*
*
*
Ik ben de kaap van 70 voorbij , en deze beroemdheden haalden het niet
*
*
Gary Cooper -Acteur 60
Mahalia Jackson -Zangeres 60
Geroge Brassens -Zanger 60
Patrick Magee -Acteur 60
Johnny Hartman -Zanger 60
Andy Warhol -Kunstenaar 60
Felix Timmermans -Schrijver 61
Ernest Hemingway -Schrijver 61
Oliver Reed -Acteur 61
Sidney Bechet -Jazzmuzikant.. 62
Johnny Hodges -Jazzmuzikant 62
Jan Theys -Presentator 62
Boudewijn -Koning 62
Peter Paul Rubens -Schilder 63
William Holden -Acteur 63
Lee Marvin -Acteur 63
Johnnie Ray -Zanger 63
Audrey Hepburn -Actrice 63
Fred de Bruyne -Wielrenner 63
Ben Webster -Jazzmuzikant 64
Peter Finch -Acteur 64
Simone Signoret -Actrice 64
Johnny Jordaan -Zanger 64
Sammy Davis Jr -Zanger 64
Stan Getz -Jazzmuzikant 64
Jacqueline Kennedy -Presidentsvrou 64
Walt Disney -Zakenman 65
Salvadore Allende -President 65
Oliver Hardy -Acteur 65
Anton Peters -Acteur 65
Fons Jansen -Cabaretier 65
Conny Vandenbos -Zangeres 65
Yul Brynner -Acteur 65
Gene Pitney -Zanger 65
Jos Brink -Presentator 65
Sarah Vaughan -Jazzzangeres 66
Sandra Reemer -Zangeres 66
Willem Wilmink -Schrijver 66
Spencer Tracey -Acteur 67
Fernandel -Acteur 67
Louis Paul Boon -Schrijver 67
Ingrid Bergman -Actrice 67
Louis de Funes -Acteur 68
Rita Hayworth -Actrice 68
Lino Ventura -Acteur 68
Joop den Uyl -Politicus 68
Ava Gardner -Actrice 68
Miles Davis -Jazzmuzikant 68
René Magritte -Schilder 69
Soekarno -President 69
Louis Armstrong -Jazzmuzikant 69


Hier de lijst van 20'ers , 30ers , 40'ers en 50'ers op pagina 1 van m'n eerste topic

De tijd die hen gegund was
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... 95&start=0

*
*
*
GEWOON MOOI
*
*

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

30 jul 2017, 20:07

.
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

-----------------
Vandaag de mooiste paarden ooit kunnen bewonderen.

-----------------


Het paardengebed,

Geef mij te eten, geef mij te drinken
en zorg steeds voor mij.

Is de dagtaak volbracht,
geef mij dan onderdak,

een schoon bed en ruime box.


Spreek veel tot mij, wees goed voor mij
en ik zal je met meer vreugde dienen
en van je houden.


Spaar mijn gevoelige mond,
gebruik geen zweep
als ik mijn best doe,
wees niet ruw als ik je niet begrijp,
maar geef mij de tijd
om je te leren begrijpen.


Als je tevreden over mij bent,
laat mij dan je tevredenheid delen.


Denk niet dat ik ongehoorzaam ben
als ik niet naar de hulpen luister;
misschien zit er iets niet in orde
met het tuig of misschien hindert mij
wat ik je immers niet vertellen kan.


Onderzoek mijn mond als ik niet eet,
misschien heb ik een zieke tand;
je weet wat een pijn dat kan doen.


Zet mij niet te kort vast,
en coupeer mijn staart niet.
Het is mijn enige wapen tegen vliegen
en andere insecten.


Let op, dat ik niet op de tocht of te warm sta,
want zonder je medewerking
kan ik mij gewoonlijk niet verplaatsen.


En tenslotte, lieve baas,
als ik je niet meer tot nut kan zijn,
laat mij dan niet verhongeren
of kou lijden en verkoop mij niet.

Geef mij geen nieuwe baas die
mij onvoldoende eten geeft,
maar wees goedhartig
en geef mij een vlugge barmhartige dood.


Laat mij dit alles mogen vragen
en beschouw het niet als oneerbiedig
als ik het doe in naam van Hem,
die in een stal werd geboren.

Amen.

Schrijver onbekend


**********

Dank je wèl Norman,

Blij met jou én Loesje....
Ik moet nog heel veel bijlezen.
Doe ik zeker.

Een nog zonnig groetje,


Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

02 aug 2017, 09:37

Afbeelding
Joy , de stamboom van de viervoeter is onverdacht zuiver :wink:
*
*
*
MUSIC FROM NORMAN'S ROOM

Frank Sinatra
https://www.youtube.com/watch?v=MEFzG7zg1BI

Shirley Bassey
https://www.youtube.com/watch?v=RQ9_gLLJgeQ

Randy Crawford
https://www.youtube.com/watch?v=n6vlSgaKeG8
*
*
*
*
Vandaag is de mooiste dag van mijn leven
Ik ben er nog , ik ben er nog
Ik kan nog lachen , schrijven , hopen , geld uitgeven
Maar dat laatste is bedrog

Lachen doet men naar de zon
Men is blij als ze schijnt
Maar ze schijnt altijd , zonder pardon
Als ze niet achter wolken verdwijnt

Dat geld uitgeven was een grapje
Want mijn geld zit in de staat
En die geeft het nooit terug , snap je ?
Een belofte is nog geen daad
*
*
*
*
Waar het hart van vol is , loopt de mond van over
En mijn hart was vol van jou
Je looks , je speelsheid en je tover
Maar de aap kwam uit de mouw

Tijd gaat snel , gebruik hem wel
Ik kon niet wachten , dat begreep je
Liefde is meer dan zo maar een spel
Sta me toe , jij leepje

Wie zijn neus schendt , schendt zijn aangezicht
Vergeet mijn portefeuille niet
Niemand weet wat je hebt aangericht
Ik schrijf nu boeken van verdriet
*
*
*
*
Toe , maat , geef nog eens een toemaat
Zolang er leven is , is er hoop
Zolang je gezondheid het nog toelaat
Bescherm je hart tegen de sloop

Straf , schop , maar vermijdt de strafschop
Er is wat speeltijd over
En als ik er stukjes afschop
Herstel jij de white cliffs of Dover

Luister , Vinck , word nu eens een luistervink
Naar wat arme mensen zeggen
Laat elke champagne drink
Je hoort wat in de schaal te leggen
*
*
*
*
Ritme deelt ons leven in twee
Er is dag en er is nacht
Daar ben ik best tevreden mee
Want rusten geeft me kracht

Ritme deelt de dans in drie
Bij een wals kan je dat horen
Dat gaat steeds van do , re , mi
Zo heb ik mijn hart verloren

Ritme deelt de blues in vier
Beetje trager , duurt wat langer
Zet je hart maar op een kier
Want daar komt de harten vanger
*
*
*
*
Ik moet NU denken
Morgen is het misschien te laat
Straks kan de wagen zwenken
En lig ik levenloos op straat

Ik moet NU schrijven
Nu heb ik nog goedkoop papier
Nee , ik wil niet overdrijven
Cultuur wordt duurder dan bier

Ik moet NU leven
Doen waarvoor ik ben geboren
Ook al ben ik niet bedreven
Heel veel kaf en weinig koren
*
*
*
*

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
TRAVIS BEDEL
*
*
*
*
Niet alles wat ik schrijf , is waar
Niet alles wat ik schrijf , is klaar
Het is als elk menselijk proces
Als taarten snijden met een mes

Niet alles wat ik weet , is juist
Niet alles wat ik weet , gebuisd
Het is een evolutie als een ander
Het hangt ook af van elke tegenstander

Niet alles wat ik doe , is goed
Niet alles wat ik doe , vergt moed
Maar ik volhard , het goede te proberen
Al blijft het kwaad de wereld domineren
*
*
*
*
Een stommiteit
En je bent je onschuld kwijt
Wees dus bereid
Tot voorzichtigheid

Een zwak moment
En ze slaan je aan de haak
Wees dus een vent
Zeg op tijd : Ik staak

Een slechte vriend
En je zit levenslang
Gevangen , onverdiend
Ja , het toeval maakt me bang
*
*
*
*
Dat verhaal van de woestijn
Dat klopt helemaal niet
Daar is geen duivel , geen venijn
Alleen wat de natuur je biedt

Het echte kwaad zit in de stad
Waar mensen zich vervelen
En bedrog , als dagelijks bad
Het hart kan vierendelen

Hoe wisten die vier schrijvers
Wat speelt in de woestijn
Zij waren achterblijvers
Die onwetend zijn
*
*
*
*
Een nieuwe term voor tranen
Ik noem ze rampendauw
Van die zich ongelukkig wanen
Of lekken van de kou

Voor wie plotseling iets begrijpt
Heten ze inzichtsblauw
Als men eindelijk is gerijpt
En de aap komt uit de mouw

Maar wie echt ongelukkig is
Die staat helemaal droog
Hapt naar adem als een vis
En zoekt de regenboog
*
*
*
*
Er is niet genoeg ellende volgens de rijken
Ze willen oorlog , op staande voet
Ze willen solderen in de lijken
En de armen onder de knoet

Er is geen koning meer of keizer
Zonder miljoenen plagiaten
Die willen rijker zijn , niet wijzer
De muis zit over solidariteit te praten

De olifant ramt met alle macht
De vrede in de porseleinen winkel
Dat is het voordeel van de kracht
Dat is het nadeel van de boerenkinkel
*
*
*
*
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ANDREY MASKOVSTEV
*
*
*
MUSIC FROM NORMAN'S ROOM

Enya
https://www.youtube.com/watch?v=vQqmNInEnnI

Frank Sinatra
https://www.youtube.com/watch?v=Zyp7tUGxCn8

Glen Campbell
https://www.youtube.com/watch?v=mUg5p3BncuQ

*

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

03 aug 2017, 12:25

.
Een der mooie illustratie's uit ...

Afbeelding

fais comme l'oiseau

Enorm genoten hier in jouw stekje.
is goed voor " m'n moraal :) "
Dank je wel Norman

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

04 aug 2017, 20:43

.
Afbeelding

Fijn Weekend Norman,

*Joy*

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

07 aug 2017, 09:13

MUSIC FROM NORMAN'S ROOM

Janis Ian
https://www.youtube.com/watch?v=cE4uAqkZFhQ

Frank Sinatra
https://www.youtube.com/watch?v=BKpAHZxkhJw

Nat King Cole
https://www.youtube.com/watch?v=hs8hOlJKZSs

*
*
*
Ik heb maling aan de tijd
Die speelt te vaak met mijn voeten
Heel mijn leven dat verglijdt
Daar zal ik hem voor laten boeten

Ik doe mijn horloge af
En doe alsof tijd niet bestaat
Voor mij een gunst , voor hem een straf
Ik vind dat het zo lekker gaat

Er is alleen nog dag en nacht
Maar dan moeten de gordijnen open
En als iemand op me wacht
Moet hij maar een afspraak kopen
*
*
*
*
*
Vijftienhonderd !
Ik raak de tel wat kwijt
Overdonderd
En toch heb ik geen spijt

Tweeduizend ?
Daar denk ik nog niet aan
Er bijna vanonder muizend
In dit aards bestaan

Een miljoen ?
Daar lig ik van te dromen
Dat heb ik wel vandoen
Om nog eens klaar te komen
*
*
*
*
*
Een muze is zoals een mug
Ze komt af en toe terug
Wordt dus wakker van de eerste keer
Inspiratie doet geen zeer

Een muze is geen echte vrouw
Meer een geest , een sprookjes fee
Ze is ook wel eens ontrouw
Of kalm of woest zoals de zee

Een muze gaat wel eens op reis
Dan weet je wat je mist
En betaal je graag de prijs
Van uitlokking met een list
*
*
*
*
*
Wie houdt van donker bier
Is , op papier , het leukste dier
Wie houdt van blond , is , in de grond
Verslaafd en ongezond

Een glaasje wijn , kan zalig zijn
Maar toch is het venijn
Schenk ze niet vol , van alcohol
Slaat je hoofd op hol

Het cultuurgewas en de feestjes
Stelen je kas , mensen worden beestjes
Maar de kerk kan dat niet schelen
Zondag zullen zondaars delen
*
*
*
*
*
Waar je wordt geboren
Is een kwestie van geluk
De één is bij voorbaat verloren
De ander heeft welzijnsdruk

Het materiaal van je genen
Is een cocktail die niemand kent
De ene moet gaan lenen
De ander is zijn opponent

Wat brengt de dag van morgen ?
Niemand die het kan voorspellen
Ik maak me een beetje zorgen
In mijn open fontanellen
*
*
*
Afbeelding
Staat op het kaartje
Afbeelding
Bewoners in Australië
Afbeelding
IQ niveau van mensen ( ? )
Afbeelding
Kerken in Polen
Afbeelding
Koffiedrinkers
Afbeelding
Maan vergeleken bij USA
Afbeelding
Meer mensen in de cirkel dan daarbuiten
Afbeelding
Pubs in de UK
Afbeelding
Al eeuwen gebruikt door wereldlijke en kerkelijke overheden
Afbeelding
De wereld klopt bij me aan
Afbeelding
Is dit een gebedshouding ?
Afbeelding
Overheid snoeit in gezondheidszorg
Afbeelding
Recyclage met een goede les
Afbeelding
Voorspelling in 1966 - Hoe actueel
Afbeelding
Dan kun je wachten op Godot
Afbeelding
Het woord van Jezus
*
*
*
Filosoferen , zingen
Dat was alles wat ik wou
Maar ik kon me niet bedwingen
En toen zocht ik maar een vrouw

Werken , sparen
Interneren van de ziel
Zelf kon ik geen kinderen baren
Eerder scheppen was mijn stiel

Conclusies trekken
Berouw komt na de zonde
Het sluiten van de hekken
Verzorgen van de wonde
*
*
*
*
*
Je begraaft je ouders
Je leeft zelf nog een poos
Maar zonder sterke schouders
Drijf je oeverloos

Je verliest je beminden
Je bent overwegend alleen
Maar om de weg te vinden
Kijk onder de steen

Je sprokkelt restanten
Van kunst en wetenschap
Maar voor je weet van wanten
Drink je het laatste sap
*
*
*
*
*
Chronometer , stappenteller , hartslagmeter
Waar vind je toch de tijd ?
Zo wordt je leven echt niet beter
Luieren geeft gezelligheid

Leeuwen temmen , rugslag zwemmen , en gaan stemmen
Waar vind je toch de tijd ?
Een goeie raad ; sta eens op je remmen
Luieren geeft gezelligheid

Nachten doorgaan , met het spoor gaan , gidsen voorgaan
Waar vind je toch de tijd ?
Je kunt nooit meer eens naar de foor gaan
Luieren geeft gezelligheid
*
*
*
*
*
Red me , red me , red me
Mijn muze werd mijn meesteres
Ze plet me , plet me , plet me
En mijn rijmen krijgen maar een zes

Lees me , lees me , lees me
Soms schrijf ik toch een mooie zin
Vrees me , vrees me , vrees me
I've got you under my skin

Drink me , drink me , drink me
Mijn wijsheid zit niet in de kan
Vink me , vink me , vink me
Zet me bij je favorieten , man
*
*
*
*
*
Je kunt beter in wetenschap geloven
Dan in kerstverhalen
Met weten klim je stapsgewijs naar boven
Geloof doet je verdwalen

Nog beter is zelf onderzoeken
Proeven doen en leren
Geloof niet alles uit de oude boeken
Misluk je , blijf proberen

Let vooral op controleurs
Die moet je op de hielen zitten
Het zijn soms echte onderdeurs
Die met zwart geld hun huizen witten
*
*
*
BEST OF PINTEREST

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
*
*
*
MUSIC FROM NORMAN'S ROOM

Tom Waits
https://www.youtube.com/watch?v=RO-MpoBL7CA

Nancy Wilson
https://www.youtube.com/watch?v=sQ6dQRgwSso

Jimmy Roselli
https://www.youtube.com/watch?v=zbEyebNaKwM

*

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

07 aug 2017, 11:27

.

Voor...

Afbeelding

Nog ééntje van Toon

Afbeelding

Fijne muziek..
Aardig bijgelezen...
Dank je wèl.
Ontspannend beginnen aan een "nieuwe week"

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

09 aug 2017, 18:31

.
Afbeelding

La Mer

Nog een zonnig avondgroetje,
Enkele dagen out !!
:)

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

11 aug 2017, 08:52

HET BESTE VAN RAMSES SHAFFY

Ramses Shaffy
https://www.youtube.com/watch?v=w24XB7ikAw8


Ik ben misschien te laat geboren,
of in een land met ander licht.
Ik voel me altijd wat verloren,
al toont de spiegel mijn gezicht.
Ik ken de kroegen, kathedralen,
van Amsterdam tot aan Maastricht.
Toch zal ik elke dag verdwalen,
dat houd de zaak in evenwicht.

Laat me, laat me
Laat me m'n eigen gang maar gaan.
Laat me, laat me,
Ik heb het altijd zo gedaan.

Ik zal m'n vrienden niet vergeten,
want wie me lief is blijft me lief.
En waar ze woonden moest ik weten,
maar ik verloor hun laatste brief.
Ik zal ze heus nog wel ontmoeten,
misschien vandaag misschien over een jaar.
Ik zal ze kussen en begroeten,
komt vanzelf weer voor elkaar.

Laat me, laat me
Laat me m'n eigen gang maar gaan.
Laat me, laat me,
Ik heb het altijd zo gedaan.

Ik ben gelukkig niet verankerd,
soms woon ik hier, soms leef ik daar.
Ik heb m'n leven niet verkankerd,
Ik heb geen bezit en geen bezwaar.
Ik hou van water en van adem,
ik hou van schamel en van duur.
Er is geen stuiver die ik spaarde,
ik leef gewoon van uur tot uur.

Laat me, laat me
Laat me m'n eigen gang maar gaan.
Laat me, laat me,
Ik heb het altijd zo gedaan.

Ik zal ook wel eens een keertje sterven,
daar kom ik echt niet onderuit.
Ik laat m'n liedjes nou maar zwerven,
en verder zoek je het maar uit.
Voorlopig blijf ik nog jouw zanger,
jouw zwarte schaap, jouw trouwe fan.
Ik blijf nog lang en liefst nog langer,
laat me blijven wie ik ben.

Laat me, laat me
Laat me m'n eigen gang maar gaan.
Laat me, laat me,
Ik heb het altijd zo gedaan.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
TUIN WILLIAM RICKETS _ AUSTRALIE
*
*
*
HET BESTE VAN PAUL VAN VLIET

Paul van Vliet
https://www.youtube.com/watch?v=mCJqf2t ... vj&index=5


De zee heeft me verteld dat ie zo moe is
Hij zei dat ie er zeer beroerd aan toe is

Hij zei "wat is daar toch bij jullie allemaal aan de hand
Wat doen jullie toch tegenwoordig allemaal op dat land"
Hij zei "er komen tegenwoordig steeds meer van die dagen
Dan kan ik alle vuile rotzooi haast niet meer verdragen"
Dat zei de zee die me vertelde dat hij moe is
Die zei dat hij er zeer beroerd aan toe is

Ik hoor dat er bij jullie af en toe van een rapport verschijnt
Dat na de eerste onrust dan weer ergens in een la verdwijnt
Van de een of andere waardeloze functionaris
Die vanwege het toerisme niet wil weten dat het waar is
Dat het waar is, als ik zeg dat ik zo moe ben
Dat het waar is dat ik er zeer beroerd aan toe ben

Ja, vroeger vond ik het fijn wanneer het zomer was geworden
Met al die mensen en die kinderen dat was gezellig hoor
Maar nu heb ik vaak de neiging als ze komen
"blijf maar liever weg, niet te dichtbij want dat is slecht vooru"
Dat zei de zee die me vertelde dat hij moe is
Die zei dat hij er zeer beroerd aan toe is

In november en december wordt ik nog wel weer eens driftig
Maak ik me net als vroeger, nog wel weer eens giftig
Dan ram ik op die degelijke nieuwe deltadijken
En hoop ik dat ik iemand daarachter kan bereiken
Ik hoop dat er een paar mensen daar zullen zijn misschien
Die de reden van mijn radeloze woede willen zien

Maar het houdt niet op het gaat maar door, 't komt erger telkens terug
En ik denk dit heeft geen zin ik trek mij maar weer terug
Dat zei de zee die me vertelde dat hij moe is
Die zei dat hij er zeer beroerd aan toe is

En toen zweeg de zee, en ik stond er in die zomernacht
Ik zei "kan ik iets voor je doen misschien"?
De zee heeft even nagedacht en toen zei hij
"Kijk zo overbodig als het was in vroegere dagen
zo nodig is het nu om water naar de zee te dragen
Dat zei de zee die me vertelde dat hij moe is
Die zei dat hij er zeer beroerd aan toe is

Dat zei de zee die me vertelde dat hij moe is
Die zei dat hij er zeer beroerd aan toe is

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
URANIUM GLAS

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

16 aug 2017, 10:29

MUSIC FROM NORMAN'S ROOM

Janis Ian
https://www.youtube.com/watch?v=PaKYrJJyaME

Frank Sinatra
https://www.youtube.com/watch?v=BFB8N4BNIko

Leonard Cohen
https://www.youtube.com/watch?v=auqyZ2JX7Bs

*
*
*

Nog geen Nobelprijs , geen beer , en geen Oscar
Na levenslang succes is dat geweldig balen
Dus , advocaat , teken maar bezwaar
En laat mijn ster eindelijk stralen

Nog steeds geen pil voor eeuwig leven
Pech voor mij , pech voor iedereen
De dood blijft aan ons kleven
Waar gaat dat heen , waar gaat dat heen ?

Nog steeds geen bekwame politiekers
Ze zijn wel slim , ze zijn wel sluw
In dit leven noem ik ze verziekers
Ze trekken tegen als ik duw
*
*
*
*
*
Ik kocht mij een microgolfoven
Wat die kan , petje af
Wie wil de here loven ?
Ik eet nu tot aan het graf

Ik kocht mij een smart teevee
Die luistert alles af
Leven kan , genieten , nee
Van de wieg tot aan het graf

Ik kocht een termijnen afscheidsplan
Je kunt niet betalen vanuit het graf
Daarom denk ik nu en dan
Wanneer ben ik van die miserie af ?
*
*
*
*
*
Ik zie het niet meer zitten
Zei onze hersenpan
Na zoveel oefenritten
Nog niemand die het kan

Ik zie het niet meer zitten
Zei onze grote teen
De mensen blijven vitten
De liefde die verdween

Ik zie het niet meer zitten
Zei onze rechterhand
Ik ga mijn kelder witten
En steek mijn kop in 't zand
*
*
*
*
*
Elk nadeel heb zijn voordeel
Je kunt na vallen , opstaan
Aan weelde is één nadeel
Gelijkheid is wel naar de maan

Na elke voorsprong moet je rusten
Wisten de schildpad en de haas
Waar is de tijd dat we nog kusten ?
Achteraf blijkt tongen wel wat dwaas

Na leven , moet je ook nog sterven
Dat is je niet geleerd op school
Dus laat je geest niet meer bederven
Door kaviaar en rode kool
*
*
*
*
*
Zolang je voor één goed mens de hele stad spaart
Zolang laat je alle ratten leven
Zolang de tempel zegt : Zonder of met baard
Zolang zullen mensen sidderen en beven

Alsnog kun je aloude wetten aanvaarden
Alsnog relativeren we het jonge misverstand
Alsnog respecteren we ouderen die spaarden
Alsnog , of al onze hoop wordt verbrand

Tijdelijk kunnen we feesten en denken
Tijdelijk inzicht is onderhevig aan gril
Tijdelijk verknoeien we alle geschenken
Tijdelijk doet de domme mens wat hij wil
*
*
*
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MAKSIMA SKRETA _ DIGITAAL
*
*
*
De Egyptenaren konden geen mensen sparen
Die dienden als glijmiddel tussen de stenen
De piramiden zijn nu wereldberoemd
Maar het samenleven is nu wel verdwenen

Het geruzie om oude woorden en zinnen
Geeft oorlogen heilige namen
De ene groep wil geen andere beminnen
Daarom devalueert het woord samen

De aarde verbrandt , het water wordt schaars
Wat is de toekomst voor onze kinderen ?
Cultuur is de term voor apart en barbaars
Gelijkheid bestaat niet , wel meerderen en minderen
*
*
*
*
*
MEMBERS ONLY

De nabijheid van buren
Hij woont er , ik ook
Zie ze maar gluren
Geen vuur zonder rook

De priemende ogen
Het zondags gebed
Er is geen gedogen
Men noemt het gods wet

Maar in de sacristie
Na de kelk met wijn
Misdienaar op de knie
Van hen die beter zijn
*
*
*
*
*
De popgroep denkt alleen maar aan de kassa
Het is vechten aan de ingang voor de massa

De popgroep hoeft alleen maar wat te razen
Ze zwaaien en springen wel , de duizenden dwazen

De popgroep heeft teksten die gaan over seks
Alleen Norman schrijft over de kerk en de heks

De popgroep heeft een razend druk leven
Ze zitten op Youtube en zijn zo gedreven

De popgroep zingt vlug vergeten wijsjes
Ze hebben meer succes dan ik bij de meisjes
*
*
*
*
*
Aanvaard je de mens , dan aanvaard je gebreken
Aanvaard je de moord , zijn je kansen verkeken

Aanvaard je een boek , dan steun je de schrijver
Aanvaard je een vis , dan gedoog je de vijver

Aanvaard je een kerk , komt er ook een moskee
Aanvaard je een kind , dan kost het je pree

Aanvaard je reclame , dan zie je er elf
Aanvaard je een dame , betaal ze dan zelf

Aanvaard je de storm , dan keert plots het tij
Aanvaard je Toon Hermans , neem mij er dan bij
*
*
*
*
*
O , ik heb me zo vergist
O , ik werd zo beetgenomen
't Was als Londen in de mist
Het is een les voor economen

Op de beurs kocht ik een bank
Ze zeiden dat ze vlug kon stijgen
Nu kan ik dan als stank voor dank
Nogmaals de kleren krijgen

Online kocht ik een medicijn
Het zou een wondermiddel wezen
Nu is mijn lever marsepein
De dokter kan me niet genezen
*
*
*
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
PUZZLES MET DISNEY FILM FRAGMENTEN
*
*
*
MUSIC FROM NORMAN'S ROOM

Nat King Cole
https://www.youtube.com/watch?v=Z4ehUEkPVqQ

Tony Bennett
https://www.youtube.com/watch?v=Q4TtJ0ZP0MY

Janis Ian
https://www.youtube.com/watch?v=nA8LwUBNdXc