De wet rond euthanasie

Hier is de plaats voor discussie en vragen over euthanasie.

lionben
Lid geworden op: 10 jul 2015, 19:56
Locatie: Heverlee

10 jul 2015, 20:23

Hallo,

Dit is een moeilijk onderwerp, maar gezien een kennis van mij problemen heeft met de aanvraag voor euthanasie, stel ik de vraag of er nog mensen zijn die problemen hebben ondervonden in hun omgeving met mensen die euthanasie aanvragen.

Ziekenhuizen hebben blijkbaar nog eigen reglementen, die de wet tegenspreken, en blijkbaar kan men daar niets aan doen, het ergste voor de mensen die euthanasie aanvragen, en dan al een weg hebben afgelegd, dan plots door 1 arts geweigerd worden, omdat de patiënt niet ingaat op de eisen van het ziekenhuis, en dit terwijl de wet het ziekenhuis tegenspreekt.

Het kan toch niet zo zijn, mensen die bewust euthanasie aanvragen door langdurige ziekte maar nog niet terminale, een langere weg moeten afleggen, dan mensen die euthanasie aanvragen door terminale ziekten.


:?: :idea:
joviaal persoon

LuW
Lid geworden op: 18 jun 2017, 16:50

21 jun 2017, 00:02

Naar mijn bescheiden mening bestaat er een wetgeving over deze materie. Die is bindend en staat boven alle andere privé regelgevingen.
Men mag dus van alles voorzien in zijn/haar reglement, als dit in strijd is met de vigerende wetgeving is die van geen tel.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

29 jul 2017, 20:30

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/