Mijn oude moeder heeft na een kwalijke val veel hulp nodig

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom
alfa

30 jul 2017, 14:27

Dank Flowerlady ,
We zijn ondertussen bijna een jaar verder.
'Gelukkig' heeft een en ander zich ondertussen een beetje gestabiliseerd.
Mijn moeder redt het tot nu toe met dagelijkse verpleegkundige hulp ; met een paar keer familiezorg in de loop van de week én met mijn hulp en een beetje bijstand van 2 van mijn broers.
Maar die hulp wordt nog steeds niet echt geapprecieerd door mijn moeder. Ze zou veel liever hebben dat er geen 'vreemden' in haar huis moeten komen en ze zou veel liever alles zelf doen.
Of door mij laten doen.
Dat is allemaal goed en wel....maar ik heb ook maar 2 handen en ook voor mij zijn er slechts 24 uren op een dag.
Tot mijn verbazing begon ze eergisteren zélf over een rusthuis....en over het feit dat ze zich zo verveelt als ze alleen is..
Ik heb haar voorgesteld dat ik informatie zou inwinnen over 'dagopvang' in het rusthuis. Misschien om te beginnen 1 of 2 dagen in de week.
Ik moet natuurlijk nog eerst info inwinnen ; want ik weet helemaal niet onder welke voorwaarden ze naar die dagopvang zou kunnen.
Naar een rusthuis kan ze momenteel niet ; ze is nog té goed. ( ?? )

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

30 jul 2017, 14:41

typisch voor veel ouderen ,ipv dankbaar te zijn voor de vele soorten hulp die er momenteel bestaat ,liever geen vreemden !!!
maar die vreemden kunnen daar wel weg mee en meestal slagen ze daar el in om aanvaard te worden ,en niet meer als vreemden beschouwd te worden
Maar jijzelf moet zeker op je strepen blijven staan ,en grenzen trekken .
ook die dagopvang zal toch wel een oplossing kunnen bieden ,want daar hebben ze toch gezelschap en dat is toch waar het om te doen is ,ze vervelen zich alleen en de tijd wil niet vooruitgaan ,en er zijn daar waarschijnlijk bezigheden die hun interesseren ,
ook als het de eerste keren niet direkt meevalt ,niet opgeven en zeggen dat ze er natuurlijk nog moet wennen ,en als ze voelt dat je voet bij stek houdt ,maar misschien valt het allemaal zo goed mee dat ze nog meer wil gaan ; succes ermee !
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet