Goed slaapmiddel

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 nov 2016, 15:51

MyriamC schreef:Update
Ik ben op 18 oktober begonnen met Bio Melatonine Complex in combinatie met 2 mg Lormetazepam. De Melatonine neem ik een half uur voor ik naar boven ga, de Lormetazepam als ik in bed ga.
We zijn nu twee weken verder en ik heb mijn Lormetazepam reeds kunnen afbouwen naar een half tabletje (1 mg). Ik word nog altijd dikwijls wakker gedurende de nacht, maar meestal draai ik mij om en ben terug vertrokken. Ik heb in ieder geval nog geen enkele keer iets moeten bijnemen in de loop van de nacht. Een zaligheid! Ik ben er nu ook zeker van dat ik binnen afzienbare tijd volledig van de Lormetazepam verlost zal zijn.
Ik voel mij ook goed Myriam, omdat je mijn raad niet in de wind sloeg en het probeerde met de melatonine.
Nu, je hebt al wat kunnen afbouwen, ik durf niet echt beloven dat je er helemaal vanaf raakt, maar het minderen is al een resultaat op zich !
Ik slaap nu nóg beter omdat de korte dagen van nature nog wat meer melatonine aanmaken, en meestal slaap ik met mijn pilletje nu goed door.
Stress is uiteraard niet goed, dus te vermijden, maar dat heeft men niet altijd in de hand.
We houden onze goede gewoonte vol ! Proficiat !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

26 nov 2016, 19:04

Ik verdeel al lang één tabletje Zolpidem over 2 bekertjes met een heel klein beetje water, van die 2 bekertjes vul ik nog een 3e(is maar een slokje) zo reikt één tabletje voor de ganse nacht en voor 3 dagen, nu.
Bij "gezonde levenswijze" raden ze me aan om Bio-Melatonine Complex onder mijn tong één tabletje te laten smelten. Daarvan slaap ik goed door maar ik moet één van mijn 3 bekertjes uitdrinken voor het inslapen of ik raak niet in slaap met die zuigtabletjes. Ik word zo rond 1u30 wakker en dan slaap ik met het zuigtabletje door tot 's morgens: zalig.
Wel jammer dat ik er niet mee in slaap geraak want ze hebben geen nevenwerkingen en mijn huisarts heeft ze zelfs aangeraden.

De apotheker heeft me nu Metasleep aangeraden, ik zou dan geen bekertje Zolpidem meer nodig hebben om in te slapen!
Niets van, het zijn bovendien ambetante grote capsules om met water in te nemen 1/2u voor het slapen gaan maar ik moet net als met Bio-Melatonine Complex een bekertje Zolpidem vooraf drinken en slaap ook niet langer met die Metasleep.

Bovendien: Melatonine complex kost hier bij de apotheek 9.€95 voor 60 tabl. en Metasleep 15.99€ voor 30 tabletten dus dat scheelt nogal!

Ik wilde u toch even melden waar ik nu sta met "slaaptabletten" en het resultaat.
Ik heb voor toch weer die Melatonine Complex te gebruiken, even goed, makkelijker en goedkoper!

Weet er iemand van jullie wat te doen voor de beginnende ARTROSE in mijn knie???

Groetjes
Ivette

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

26 nov 2016, 20:35

Dag Yvette, ik zie dat die Metasleep ook wel melatonine bevat, met een aantal rustgevende supplementen erbij, dat maakt ook de prijs duurder.
Maar de pil moet ingeslikt worden, en dus gaat er weeral wat melatonine verloren. Op zich zeker niet slecht !
Trouwens zelfde hoeveelheid melatonine als in het complex.
Wat schiet daar nog van over als dat verteerd moet worden.
Je arts houdt er blijkbaar geen rekening mee dat je nog altijd wat hangt aan de inslaper, maar ik vind dat jij goed bezig bent en die 5 eu meerkost zou ik er niet aan geven.
Maar het blijft jouw keuze.
Bedankt voor de info !

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

26 nov 2016, 21:06

Ivette,
Als de Bio Melatonine Complex met 0.29 mg actieve stof niet voldoende is, dan kan je met een voorschrift van de huisarts een hogere concentratie krijgen bij de apotheek.
Ik gebruik trouwens ook nog altijd een kwartje Lormetazepam als ik ga slapen; het tabletje Bio Melatonine Complex een half uur voor het slapen. Op anderhalve maand tijd dus afgebouwd van 2 mg naar 0.5 mg. Ik vind dat niet slecht.

greetie
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Locatie: Land van Nevele

01 dec 2016, 09:04

Ivette en anderen hier :D
Ik heb Bio Melatonine Complex gisteren aangekocht.
Ik heb rechts been lymfe oedeem en in bed kan dat serieus tintelen,
dus neem ik al 20 jaar een half bromazepan 3 mg en dan geraak ik
in slaap.
In februari zal het een jaar zijn dat mijn partner ernstig ziek is, dus
veel angst en stress.
Dan nam ik zolpidem eentje of half of zelf een vierde als ik tussen 13 en 14 u wakker werd want ik kon niet meer slapen.

gisteren heb ik dus een pilletje onder de tong genomen en na een klein
uurtje gaan slapen daar neem ik dus bromazepan.
Ik heb zo lekker geslapen ben wel eens moeten opstaan toilet maar daarna
direkt terug ingeslapen.
Ben zo content dat ik hier terecht gekomen ben.

Ik ga dat niet alle dagen nemen, raad van de apotheker, alhoewel hij er zeer positief over sprak
maar na de drukke dagen ga ik proberen de bromazepan ook af te bouwen

groetjes
greetie

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

01 dec 2016, 16:05

Hoe goed het thuis ook werkt ... ben nu op vakantie in Senegal en hier werkt het niet! Natuurlijk ... ander bed, laat eten, veel wijn, ... Pfff, toch een beetje teleurgesteld.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

06 feb 2017, 11:30

Ik moet nog altijd inslapen met 1/2 zolpidem maar als ik rond 1u30 wakker word neem ik een natuurmiddel:

LUCOVITAAL MELATONINE PUUR 0,299 mg forte
potje van 500 tabletjes

Ik heb een vergrootglas gehaald: onderaan staat inrternet:lucovitaal.nl
er staat dus ook op : nemen voor het slapengaan.
Dat helpt dus niet bij mij: ben waarschijnlijk verslaafd aan die zolpidem inslapers!
Maar zoals ik het nu doe: één tabletje slaap ik de hele nacht, ook na toiletbezoek slaap ik terug in! Zalig!!!!

Jammer dat het niet lukt zonder zolpidem maar ik ben al lang content dat het zo lukt!
Ivette

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

06 feb 2017, 13:42

Die Melatonine 0.29 mg ... ik neem het ook hoor (samen met een Lormetazepam van 1 mg), maar volgens mij zit het gewoon tussen mijn twee oren.

Melatonine met een dosering van 0.29 mg is zo goed als niks. In Nederland verkopen ze Melatonine van 3, 5 en 10 mg. Dat is meer dan 30x zo hoog gedoseerd. Het is daar vrij verkrijgbaar, gewoon bij de drogisterij of natuurwinkel. Hier moet de huisarts er natuurlijk weer op verdienen als je meer dan 0.29 mg wil.
Als mijn doosje op is, ga ik eens die van 5 mg proberen.

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

30 jul 2017, 13:00

aan Wannesto en Josette
Trazolan is zeker een antidepressivum ,maar ..... dan wel in een heel andere dosis
Mij werd het ook door de huisarts voorgeschreven als slaapregulator ,en het voordeel is wel dat je ermee kan stoppen zonder een enkel probleem ,wat bij geen enkel echt slaapmiddel het geval is .Mijn huisdokter heeft mij nog nooit een echt slaapmiddel voorgeschreven ,wel ooit 1mg lorazepam ,wat een kalmeermiddel was ,maar ook dat heb ik moeten afbouwen ,en langzaamaan van 1 naar een half en naar eenvierde te gaan en dan stoppen
Trazolan is algemeen erkend als slaapregulator ,in een zeer kleine dosis ,ik nam zelfs maar een halve ,en kon er goed van inslaap raken en sliep beter door .na 2 maanden gestopt van de ene op de andere dag ,en sliep verder ook goed ,zonder een enkel hulpmiddel .
Wel laatste uur voor ik ga slapen ,niet meer aan pc zitten ,en ook laatste halfuur geen tv meer kijken ,maar rustig en in alle stilte een boek lezen ,tot mijn ogen beginnen dichtvallen ,en dat is het moment dat ik naar bed ga !
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

30 jul 2017, 13:08

flowerlady schreef:tot mijn ogen beginnen dichtvallen
Tja, dan zit ik er om 6 u 's morgens nog. Zeker als ik lees.

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

30 jul 2017, 14:18

Nee hoor Myriam ,ik ben een fervente lezer ,maar voor iedereen komt het moment dat je voelt dat de slaap komt ,en dat is echt niet tot 6 u smorgens ,maar je moet naar je lichaam leren luisteren . Als ik daartegen vecht zou ik ook tot 6 u kunnen doorlezen .
Ik bedoel ook dat je ontspannen naar bed moet gaan ! als ik slaap krijg en ik moet nog 20 blz lezen tot de ontknoping van een spannende thriller ,zal ik die ook nog proberen uit te lezen ,en dan zal je in bed daar nog wel even aan denken ,maar zeker niet andere muizenissen in je hoofd gaan halen ,of wat je morgen allemaal nog doen moet ,of niet mag vergeten ,of of of !!!
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

30 jul 2017, 14:24

Slaap krijgen ... dat is 30 jaar geleden dat ik dat nog gevoeld heb. Ik voel mij misselijk als ik een paar nachten op rij weinig of niet geslapen heb, maar ik krijg geen vaak. Daarvoor neem ik al veel te lang slaappillen.
En je gedachten uitschakelen, hoe doe je dat? Ik vind het allemaal gemakkelijk gezegd maar ik kan niet op commando denken 'en nu ga ik aan niks meer denken'. Mijn hoofd maalt en alle ontspanningsoefeningen ten spijt is ontspannen iets wat mij niet lukt.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

31 jul 2017, 17:10

MyriamC schreef:Die Melatonine 0.29 mg ... ik neem het ook hoor (samen met een Lormetazepam van 1 mg), maar volgens mij zit het gewoon tussen mijn twee oren.

Melatonine met een dosering van 0.29 mg is zo goed als niks. In Nederland verkopen ze Melatonine van 3, 5 en 10 mg. Dat is meer dan 30x zo hoog gedoseerd. Het is daar vrij verkrijgbaar, gewoon bij de drogisterij of natuurwinkel. Hier moet de huisarts er natuurlijk weer op verdienen als je meer dan 0.29 mg wil.
Als mijn doosje op is, ga ik eens die van 5 mg proberen.
MyriamC ,

"Sinds januari 2016 is melatonine in België zonder voorschrift verkrijgbaar in de apotheek. De Belgische Volksgezondheid heeft beslist dat een dosis tot 0,29 mg onder de categorie 'voedingssupplement' valt en vrij verkocht mag worden. Er zijn verschillende vormen van melatonine voedingssupplement waaronder slik- en smelttabletten. Een smelt- of sublinguale tablet geniet de voorkeur omdat hier het zogenaamde poortadereffect omzeild wordt. De actieve stof melatonine wordt op die manier beter opgenomen in het lichaam."
De pillen van 5 mg die moeten worden doorgeslikt en dus de spijsvertering passeren en daar gaat dus wel een deel van verloren en duurt ook langer voor er werking zal zijn.
Alle dagen eentje laten smelten kan voor gewenning zorgen, (ook je gehalte aan serotonine moet ok zijn. )
Ik nam verleden week eens 2 pilletjes onder de tong, en heb een zalige nacht gehad.
Waarschijnlijk maakt onze pijnappelklier ook zo weinig aan, Melatonine complex bevat ook nog wat vit B, dat de werking verbetert.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

31 jul 2017, 17:29

Ik ben al lang weer gestopt met die Melatonine (5 mg smelttabletten).