eID certificaten

Dit is de plaats voor vragen of problemen met de eID (elektronische identiteitskaart) of SIS-kaart; kaartlezer, enz.

eddyv
Lid geworden op: 13 jun 2013, 23:00
Locatie: berchem

04 aug 2017, 15:04

Afbeelding

Hallo iedereen, via de forum 'sticky's' geraak ik er niet uit.
Kan iemand mij met zekerheid zeggen of 'certificaat=ingetrokken' een gemeente probleem is of een computer software probleem?
Mijn probleem is gekomen na de vernieuwing, dinsdag laatstleden, van mijn eID. Ik heb al een mailtje verzonden naar info.Antwerpen. Voorlopig zonder resultaat.
Ik heb ook al één en ander geprobeerd. Afbeelding

Oprechte dank, EddyV

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 aug 2017, 18:58

@ed

Mijn certificaat is geschorst of ingetrokken. Wat moet ik doen?

Indien uw certificaten werden geschorst (bij verlies of diefstal), kunt u geen internetapplicaties meer gebruiken die deze vereisen. Als u uw eID binnen de 7 dagen terugvindt, moet u uw kaart (en de certificaten) opnieuw laten activeren bij uw gemeente (of op het nummer 00800/2123 2123 als u in het bezit bent van een Docstop reactivatiecode).

Indien uw certificaten werden herroepen, kunt u geen internetapplicaties meer gebruiken die deze vereisen. U zult zich naar het gemeentebestuur moeten begeven. In de meeste gevallen zal een nieuwe eID moeten worden aangevraagd.

http://test.eid.belgium.be/faq/faq_nl.h ... ik_doen.3F
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

eddyv
Lid geworden op: 13 jun 2013, 23:00
Locatie: berchem

05 aug 2017, 11:55

dank u voor de reactie. Zoals ik had meegegeven, de melding 'certifcaat ingetrokken' is gebeurd bij het krijgen van een vernieuwde eid. (niet gestolen niet verloren, gewoon vernieuwen wegens geldigheidsdatum)
Wil dat zeggen dat de gemeente dan iets fout hebben gedaan en dat alleen zij dat kunnen rechtzetten? grtz, eddyv

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

05 aug 2017, 11:59

Dat wil zeggen dat je naar de gemeente moet gaan, en die moeten dat oplossen of jou de te volgen weg aanwijzen... maar niet vandaag hé, haha :lol:
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/