alternatief voor muisgebruik

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

eddyv
Lid geworden op: 13 jun 2013, 23:00
Locatie: berchem

04 aug 2017, 14:38

Hallo iedereen, ik ben op zoek voor een alternatief van een muis voor een persoon met motorische problemen. Ik had gedacht aan een "Trackerball". Op internet goed te vinden, maar die trackballs zijn niet echt goedkoop. Dus moeten die eerst even uitgetest worden. Afbeelding
de omschrijving is: "Description
Large colourful trackball with two widely spaced buttons.
Purpose
This was designed for younger children but could be helpful for those with poor fine motor skills; it can be used with the elbow, foot etc."
Is er iemand die weet waar je dat hier in Antwerpen kan testen en kopen??
Oprechte dank voor de medewerking. EddyV[/b]

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 aug 2017, 15:36

Coolblue heeft trackballs in zijn programma, en er is een winkel in Antwerpen.
Afbeelding
Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

05 aug 2017, 20:50

eddyv schreef:Hallo iedereen, ik ben op zoek voor een alternatief van een muis voor een persoon met motorische problemen. Ik had gedacht aan een "Trackerball". Op internet goed te vinden, maar die trackballs zijn niet echt goedkoop. Dus moeten die eerst even uitgetest worden. Afbeelding
de omschrijving is: "Description
Large colourful trackball with two widely spaced buttons.
Purpose
This was designed for younger children but could be helpful for those with poor fine motor skills; it can be used with the elbow, foot etc."
Is er iemand die weet waar je dat hier in Antwerpen kan testen en kopen??
Oprechte dank voor de medewerking. EddyV[/b]
In Linux kun je de gevoeligheid van de muis (om het even dewelke) instellen. Ik heb die voor een Parkinsonpatient ingesteld op 10 pixels (minimum afstand te bewegen eer die als beweging erkend wordt) i.p.v. de standaard 3. Maar ik heb tot nu toe vergeefs op een Win 10 machine naar die mogelijkheid gezocht. Iemand een tip?

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

06 aug 2017, 09:55

hviaene,

In Windows 10
Configuratiescherm --> Hardware en Geluiden
Klik op Muis --> Tabblad Opties voor aanwijzer
De schuifregelaar gebruiken om de snelheid te regelen.
vinkje plaatsen bij precisie verbeteren.

Sony