Bourgeois bij de grootste graaiers!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

09 aug 2017, 11:27

Wil. schreef:De statutair werklozensteun trekker krijgt om te beginnen dopgeld.
Vervolgens gaat zijn bedrijf wat kosten maken ...
Welke kosten maakt Ford Genk nog in België?
Of Opel Antwerpen, Renault Vilvoorde, Cater Pilar, ...?
De enige kost dat ben jij en uw 2.2 miljoen collega's die hun inkomen uit arbeid uit de schatkist krijgen.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/bijna ... 40341.html

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

09 aug 2017, 11:41

Zeg Julleke, als Bourgeois een graaier is, wat is dan volgens jou je grote vriend L. Tobback? Ha ja, da's een sos, het zit daar ingebakken in de familie.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170809_03010064
dejules

09 aug 2017, 11:52

MichelN schreef:Zeg Julleke, als Bourgeois een graaier is, wat is dan volgens jou je grote vriend L. Tobback? Ha ja, da's een sos, het zit daar ingebakken in de familie.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170809_03010064
Het is allebij uitschot, toch?

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

09 aug 2017, 12:11

De graaier Louis Tobback.

Ook Louis Tobback combineert zijn wedde met een parlementair pensioen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170809_03010064
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
dejules

09 aug 2017, 12:30

pastoor schreef:De graaier Louis Tobback.

Ook Louis Tobback combineert zijn wedde met een parlementair pensioen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170809_03010064
Louis is een graaier en Geert vd grote verandering ... is ook een graaier.
Vies, toch?
dejules

09 aug 2017, 15:19

Wil. schreef:In sommige ambtenarenkringen noemen ze dat "zijn ziekendagen oppakken".
U bedoelt de leegloperij?
Wat bedoelt men onder leeglopers met "ziektedagen oppakken". U bent ziek en gehospitaliseerd en U gaat in ziekteverlof?

ps Geert is een graaier!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 aug 2017, 15:57

dejules schreef:
Wil. schreef:In sommige ambtenarenkringen noemen ze dat "zijn ziekendagen oppakken".
U bedoelt de leegloperij?
Wat bedoelt men onder leeglopers met "ziektedagen oppakken". U bent ziek en gehospitaliseerd en U gaat in ziekteverlof?
Neen, neen, neen. Ik leg het uit: je weet dat je periode van uitgestelde wedde eraan komt, of in een zeldzaam geval, voel je dat men je gaat afdanken en dan doe je alsof je ziek bent (dat moet ik jou toch niet gedetailleerder uitleggen, toch?) Hoe erger de ziekte, hoe meer kans dat het plan lukt. De dokter schrijft je dan een ziekenverlof voor en dat kan lopen tot de hele dienst wordt afgedankt of tot je je uitgestelde wedde begint te krijgen.

Wie zijn ziektedagen begint op te pakken die is nog íets beter af dan een SWT'er en heeft in feite een "swt+" statuut (onder ambtenaren spreken we wel eens van een "swt-deluxe". Je krijgt een bedrag dat gelijk is aan het dopgeld + een bijdrage van de werkgever die gelijk is aan het verschil tussen dopgeld en de volle wedde. Schoon, hé?
ps Geert is een graaier!
Voldoet hij aan dezelfde twee voorwaarden waaraan jij voldoet?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

09 aug 2017, 17:11

Wil. schreef:[ Je krijgt een bedrag dat gelijk is aan het dopgeld + een bijdrage van de werkgever die gelijk is aan het verschil tussen dopgeld en de volle wedde. Schoon, hé?
Nog niet bekans : laten we zeggen max 70% voor een laagverdiener en 30% voor mij!
Een swt is altijd veel lager dan een leeglopersuitkering.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

09 aug 2017, 18:44

Als ge niet van twee walletjes wil eten gebeurd dit.
Een groot inkomen bij één wekrgever geeft een groot SWT
Dat was bij mij toch het geval.
dejules

09 aug 2017, 18:55

voorn schreef:Een groot inkomen bij één wekrgever geeft een groot SWT
Dat was bij mij toch het geval.

De aanvullende vergoeding boven de werkloosheidsuitkering is gelijk aan minstens de helft van het verschil tussen netto en werkloosheidsuitkering. Maar het netto is niet het nettoloon, maar het nettoreferteloon.
Het bedrag van het nettoreferteloon is gelijk aan het brutomaandloon begrensd tot 2.610,69 euro en verminderd met de persoonlijke socialezekerheidsbijdrage en de fiscale inhouding.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 aug 2017, 19:25

dejules schreef:
Wil. schreef:[ Je krijgt een bedrag dat gelijk is aan het dopgeld + een bijdrage van de werkgever die gelijk is aan het verschil tussen dopgeld en de volle wedde. Schoon, hé?
Nog niet bekans : laten we zeggen max 70% voor een laagverdiener en 30% voor mij!
Een swt is altijd veel lager dan een leeglopersuitkering.
Ja, julio, je moet je volle verstand bijeen laten lopen om goed te verstaan wat ik je heb uitgelegd. Ik had het over het swt-deluxe dat ambtenaren krijgen: dop + de rest volledig aangevuld tot het loonniveau is bereikt. Dat wordt niet apart vermeld op ons loonuittreksel maar daar komt het op neer.
Dat is wat ik je heb uitgelegd omdat je ' de ziekendagen opnemen' niet begreep.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 jul 2018, 14:41

dejules schreef:Vlaams Parlementslid Stefaan Sintobin (Vlaams Belang) vroeg in Izegem documenten op die tonen dat minister-president Bourgeois (N-VA) naast zijn jaarwedde van 253.000 euro ook een maandelijks schepenpensioen van 919 euro bruto incasseert. Netto houdt hij daarvan 689 euro over. Bourgeois vroeg dat pensioen vorig jaar aan, toen hij 65 werd. !
Zouden er nog anderen zijn die dezelfde lucratieve weg weten te bewandelen?
Voorbeelden strekken, zou men toch denken?
Tsja, lang zoeken is eigenlijk, euh, ...overbodig.

Gemiddeld heeft een Vlaamse verkozen politicus 3,2 betaalde mandaten, en oefent hij dus 2,2 betaalde mandaten uit naast het mandaat waarvoor hij verkozen werd. Slechts 328 politici (14 % van het totaal) hebben geen ander betaald mandaat. 768 politici (34 %) hebben naast hun betaald mandaat als verkozen politicus nog minstens 3 andere betaalde mandaten.
https://multimedia.tijd.be/mandaten-politici/
https://multimedia.tijd.be/mandaten-politici/

Zouden die geachte en hooggeschoolde sujetten zich hieraan storen?
Zouden zij familieleden hebben die hun een en ander, af en toe, eens onder het vreemde neusje duwen? Of zijn dat ook maar doodgewone meegraaiers?
Uiteindelijk is het toch een jobke als een ander?
Met zijn voordelen en zijn... voordelen, toch?

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

16 jul 2018, 17:10

pastoor schreef:De graaier Louis Tobback.

Ook Louis Tobback combineert zijn wedde met een parlementair pensioen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170809_03010064

Mag men dan als gepensioneerde ,nog een voltijdse job bij hebben?
Is er zo iets niet dat, als men meer bijverdiend dan het pensioen, men het pensioen verminderd?
Of telt dat niet voor een politieker?
Op pensioen en dan nog voltijds werken, dat is het werk afpakken van een werkloze :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 jul 2018, 18:05

tokkio schreef:
pastoor schreef:De graaier Louis Tobback.

Is er zo iets niet dat, als men meer bijverdiend dan het pensioen, men het pensioen verminderd?
Of telt dat niet voor een politieker?
Toback bekijkt dat anders... omdat politici, en het begint bij die vd gemeente, een ander verstand hebben dan gewone snullen, plebs, zoals zij het noemen, tsja...
Waarom zou hij anders voor dat jobke gekozen hebben....?
Hij deed het dus met voorbedachte rade...

“Ik krijg mijn pensioen zoals de wet dat toelaat. Ik ga ervan uit dat het parlement geen immorele wetten heeft gestemd.”.

Versta je?
Tobackske bedoelt dat er pensioenwetten en inkomstenwetten zijn voor het plebs én voor de elite...
Daartussen ligt een immens groot hemelsbreed verschil...
Waarom is dat zo gekomen?
Omdat zij, de elite, hun wetten zelf opstellen en daarna die vh plebs.
Zo simpel als dat het eenvoudig is.
Maar je moet het wel durven, niet?
Tsja, en zij, de elite, die durft dat zoals je alle minuten ve dag merkt...

Tot mei 2019?
Dan trekken weer 8 miljoen belgjes naar het bekende stemhokje, ik heb er een speciaal met mijn eigen naam laten maken, om wéér te stemmen voor diezelfde vermaledijde... elite...?

Als je de 70 al enige tijd gepasseerd zijt, dan krijg je soms recht op zo'n hokje.
Waarom?
Omdat je weet dat de kiesuitslag weer andere gezichten zal opleveren maar die wel afstammen, familiekwesties hé, van eenzelfde elite...
Onherroepelijk?

Tsja,
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

16 jul 2018, 18:14

Tot mei 2019?
Dan trekken weer 8 miljoen belgjes naar het bekende stemhokje, ik heb er
een speciaal met mijn eigen naam laten maken, om wéér te stemmen voor
diezelfde vermaledijde... elite...?
Misschien.........als we 2030 halen.......kunnen we in de hangmat liggen. :D

http://www.knack.be/nieuws/belgie/er-is ... 93001.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.