SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Naai probleem

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Overige vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nanou

BerichtGeplaatst: Di 08 Aug 2017, 12:50    Onderwerp: Naai probleem Reageer met quote

Ik zou een boordje willen maken in de mouwen van een kleedje gekocht bij Coss . ONMOGELIJK om er een speld of naald in te krijgen ! Ik heb nog nooit zoiets gezien : 't is een doodgewoon katoentje zomerkleedje en toch kan er geen naald in !
Weet er soms iemand of er speciale naalden bestaan om heel weerbarstige stoffen te behandelen ?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kitten

BerichtGeplaatst: Wo 09 Aug 2017, 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij bestaan er naalden om jeans te naaien, die punten zijn echt scherper en in een speciaal metaal.
Er zijn gewoon echt wel slechte kwaliteit naalden op de markt, bv in de supermarkt aan zo'n naaistandje. Koop eens naalden in echt staal bij een Veritas of naaiwinkel, hobbywinkel, groot verschil.
Korte speciale Quilt naaldjes zijn ook ontzettend scherp, misschien kan dat helpen.
Succes!

Naar boven
nanou

BerichtGeplaatst: Wo 09 Aug 2017, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

kitten schreef:
Volgens mij bestaan er naalden om jeans te naaien, die punten zijn echt scherper en in een speciaal metaal.
Er zijn gewoon echt wel slechte kwaliteit naalden op de markt, bv in de supermarkt aan zo'n naaistandje. Koop eens naalden in echt staal bij een Veritas of naaiwinkel, hobbywinkel, groot verschil.
Korte speciale Quilt naaldjes zijn ook ontzettend scherp, misschien kan dat helpen.
Succes!

Heel erg bedankt ! U had gelijk; mijn naaalden komen van Delhaize . Ik ga naar Veritas .

Naar boven
kitten

BerichtGeplaatst: Vr 11 Aug 2017, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Nu kan er zich ook een ander probleem voordoen. Ook al eens meegemaakt, katoenen kleedje gekocht, iets te lang en ik dacht vlug een zoompje erin. Maar dat was niet mogelijk, de stof was behandeld met iets wat ze sterker of dikker of glanzender moest maken, met de machine kon ik er niet door. Na het wassen echter ging het als een mes door boter. Men foefelt zo met prulstofjes tegenwoordig dat ze eruit zien alsof het stevig materiaal is.

Naar boven
nanou

BerichtGeplaatst: Za 12 Aug 2017, 7:32    Onderwerp: Reageer met quote

kitten schreef:
Nu kan er zich ook een ander probleem voordoen. Ook al eens meegemaakt, katoenen kleedje gekocht, iets te lang en ik dacht vlug een zoompje erin. Maar dat was niet mogelijk, de stof was behandeld met iets wat ze sterker of dikker of glanzender moest maken, met de machine kon ik er niet door. Na het wassen echter ging het als een mes door boter. Men foefelt zo met prulstofjes tegenwoordig dat ze eruit zien alsof het stevig materiaal is.

Danku voor uw reactie maar dit kleedje is al enkele keer gewassen .

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Overige vragen Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: