TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 aug 2017, 15:42

frits1955 schreef:"Dezelfde Frits gaf toen en nu niet thuis, het gebroken geweertje, weetjewel.
Maar goed, de goden en de malloten die de PVDA boven de kiesdrempel willen tillen moeten nu eenmaal hun getal hebben."

???? Een slechte dag of zo? Dit soort van redeneringen slaat toch nergens op? Wie heeft het hier nu over de PVDA of gebroken geweertjes?
Moet ik er nu echt een tekeningetje bij maken?

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

12 aug 2017, 15:56

De wapenindustrie in de VS moet op peil blijven, van colt 45 tot atoombom, dat is hun bron van inkomsten.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 aug 2017, 16:10

"Moet ik er nu echt een tekeningetje bij maken?"

Ik vrees van wel ja - ik snap er geen blaas van. Waar ligt het probleem? Ik heb daar een lijstje gepost van tientallen interventies van de VS op allerlei niveaus in allerlei landen. Als Wil. bij Bosnië een bedenking heeft kan ik daarin wel volgen. Ik hoor jullie niet over de vele andere bemoeienissen van de VS in landen waar ze niks te zoeken hebben - behalve strategische overwegingen en grondstoffen.
Dat in die lijst aan de andere kant Noord-Korea staat kan ik ook niet helpen...overigens is Noord-Korea indertijd wel het zuiden binnengevallen- dus dat lijstje klopt niet.
Maar wacht...wil je nu weer de PVDA gaan linken aan Kim dinges? Is het dat wat je bedoelt? Laat het uit he - dat is behalve totale nonsens ook nog heel kinderachtig.
Gast

12 aug 2017, 16:37

Dicksy schreef:Misschien is het dan toch zo een beetje zoals hier geschreven wordt en in navolging van de talrijke interventies van de VS in de wereld:

" Net als zijn grootvader en zijn vader voor hem, gedraagt Kim zich op een voorspelbare en rationele manier voor een leider van een klein en arm land, die tracht zijn macht te bestendigen tegenover rivalen die veel sterker zijn dan hij.

Na te hebben gezien hoe Saddam Hoessein - waarvan we weten dat hij nooit wapens van massavernietiging bezat - en Muammar Gaddafi - die zijn kernprogramma opgaf - door westerse militaire tussenkomsten van de macht werden verdreven, heeft Noord-Korea blijkbaar besloten dat het best een eigen kernarsenaal ontwikkelt.
Een betreurenswaardige, maar volledig begrijpelijke beslissing.”
Tiens , ik wist niet dat ambtenaren zo nuchter en met inzicht konden denken. :lol: Doe zo voort man , ge wordt nog een PVDA voorman. :lol:
Gast

12 aug 2017, 17:13

Nee Sof, het is plagiaat, afgehaald van een news site. Het is een aanvulling op wat reeds eerder geschreven werd op dit forum dat de VS zich overal gingen bemoeien in de wereld.

"Anderzijds is het zo dat de VS op tal van plaatsen hebben ingegrepen omdat de gang van zaken hen daar niet zinde. "
en:
" Dat is inderdaad de kern van de zaak."
( Post van Wil en Frits1955)

Dat wat je schrijft van de PVDA klasseer ik onder de noemer " stemmen ronselen. " De poging is er, maar daar zal het bij blijven.:wink:

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

12 aug 2017, 18:03

Nooit is er in de VS een president geweest die dergelijke oorlogszuchtige taal sprak zoals den Donald nu doet.Doet hij dat nu om zijn imago of ego wat op te gaan krikken of wil hij zich bewijzen aan zijn fans als een stoere jongen.
In de aanloop naar de presidentverkiezingen spreken hoe Killary graag oorlogje wou spelen en dat dit met hem niet waar zou zijn.Sinds de maanden dat hij het voor het zeggen heeft heeft hij al meer oorlogsretoriek gebruikt dan alle presidenten samen de afgelopen 50jaar.Nu bedreigt hij niet alleen Noord-Korea maar ook Venezuela krijgt zijn toorn over hun heen.Wat is er met die vent aan de gang? Heeft die ze nog alle 5 op een rij of denkt hij terug aan de good old days waar in den tijd van de cow-boys meningen of ruzies beslecht werden met colts op de straat.En hij die het eerst kon schieten was de winnaar :oops: :oops:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

12 aug 2017, 18:23

plopperdeplop schreef:Nooit is er in de VS een president geweest die dergelijke oorlogszuchtige taal sprak zoals den Donald nu doet.Doet hij dat nu om zijn imago of ego wat op te gaan krikken of wil hij zich bewijzen aan zijn fans als een stoere jongen.
In de aanloop naar de presidentverkiezingen spreken hoe Killary graag oorlogje wou spelen en dat dit met hem niet waar zou zijn.Sinds de maanden dat hij het voor het zeggen heeft heeft hij al meer oorlogsretoriek gebruikt dan alle presidenten samen de afgelopen 50jaar.Nu bedreigt hij niet alleen Noord-Korea maar ook Venezuela krijgt zijn toorn over hun heen.Wat is er met die vent aan de gang? Heeft die ze nog alle 5 op een rij of denkt hij terug aan de good old days waar in den tijd van de cow-boys meningen of ruzies beslecht werden met colts op de straat.En hij die het eerst kon schieten was de winnaar :oops: :oops:
Hij heeft ze nooit op een rij gehad.
Gast

12 aug 2017, 20:16

Denk ik ook Vera.
En zo iemand leidt een machtig land, angstaanjagend!!
Gast

12 aug 2017, 20:58

Dicksy schreef:Nee Sof, het is plagiaat, afgehaald van een news site. ...
En dat is dan op zich weer plagiaat van wat hier in deze topic op Do 10 Aug 2017, 20:55 heb geschreven 8) .

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

12 aug 2017, 21:11

*leah* schreef:Denk ik ook Vera.
En zo iemand leidt een machtig land, angstaanjagend!!
Het enge is ook dat hij zo veel mensen de wol over d'ogen heeft kunnen trekken of hoe zeg je het?
Dat er zo veel in zijn zever en grootsprakerigheid zijn getrapt. Het is niet omdat je een grote firma kan leiden dan je een land kan leiden. Hij heeft het gewoon niet. Maar soit ze zitten er mee en als er géne goesting voelt om hem om te leggen, zal hij blijven zitten en het land naar de verdoemmenis helpen.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

12 aug 2017, 23:30

Prima Vera schreef:
*leah* schreef:Denk ik ook Vera.
En zo iemand leidt een machtig land, angstaanjagend!!
Het enge is ook dat hij zo veel mensen de wol over d'ogen heeft kunnen trekken of hoe zeg je het?
Dat er zo veel in zijn zever en grootsprakerigheid zijn getrapt. Het is niet omdat je een grote firma kan leiden dan je een land kan leiden. Hij heeft het gewoon niet. Maar soit ze zitten er mee en als er géne goesting voelt om hem om te leggen, zal hij blijven zitten en het land naar de verdoemmenis helpen.
Maak geen slapende honden wakker! Stel je voor dat iemand in Balliegieje jouw uiteraard goedbedoelde suggestie volgt en op het idee komt om Louis Michel om te leggen... :evil: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

13 aug 2017, 09:18

En ondertussen staat de Amerikaanse dollar weer 20 % onder de €.

make America great again.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 aug 2017, 10:52

pastoor schreef:En ondertussen staat de Amerikaanse dollar weer 20 % onder de €.
Is dat volgens u goed of slecht, pastoor?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

13 aug 2017, 16:22

"Trump kan een goede president worden" titelde de threadstarter.

Je moet hem een beetje krediet geven in het begin natuurlijk. Maar dat krediet is wat mij betreft tot op de bodem op.

Die man is totaal onbekwaam om een een land te leiden, het machtigste land ter wereld dan nog (voor zo lang het nog duurt).

Van een "leider" zou ik verwachten dat hij met de Noord-Koreaanse collega aan tafel gaat zitten, en trachten een oplossing te vinden voor de frustraties en geschillen.

Maar wat doen die kleuters Donald en zijn spitsbroeder? Oorlogstaal lanceren, raketten lanceren, legeroefeningen houden, schepen in de (betwiste) Chinese zee sturen... Het is zelfs geen pubergedrag meer...
Maar als je twee kleuters laat spelen, kunnen er ongelukken gebeuren.

Zo lang hun speelgoed in hun eigen gezicht ontploft, hebben wij er geen last van. Maar dat is niet zo, nucleaire wapens steken de grens over.

IK heb hier ergens gelezen dat de V.S. maar snel als eerste een bommetje moesten gooien. Angstaanjagend vind ik zo'n uitspraak. Enkel diplomatie kan een oplossing brengen, en dan zijn we allicht op China aangewezen, die kennen Noord-Korea van binnen en van buiten. Maar dat zal narcistische Donald niet zo graag horen.

Trump... een groot stuk onbenul

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

13 aug 2017, 17:02

MOLCO schreef:"Trump kan een goede president worden" titelde de threadstarter.
Je moet hem een beetje krediet geven in het begin natuurlijk. Maar dat krediet is wat mij betreft tot op de bodem op.
Die man is totaal onbekwaam om een een land te leiden, het machtigste land ter wereld dan nog (voor zo lang het nog duurt).
Van een "leider" zou ik verwachten dat hij met de Noord-Koreaanse collega aan tafel gaat zitten, en trachten een oplossing te vinden voor de frustraties en geschillen.
Maar wat doen die kleuters Donald en zijn spitsbroeder? Oorlogstaal lanceren, raketten lanceren, legeroefeningen houden, schepen in de (betwiste) Chinese zee sturen... Het is zelfs geen pubergedrag meer...
Maar als je twee kleuters laat spelen, kunnen er ongelukken gebeuren.
Zo lang hun speelgoed in hun eigen gezicht ontploft, hebben wij er geen last van. Maar dat is niet zo, nucleaire wapens steken de grens over.
IK heb hier ergens gelezen dat de V.S. maar snel als eerste een bommetje moesten gooien. Angstaanjagend vind ik zo'n uitspraak. Enkel diplomatie kan een oplossing brengen, en dan zijn we allicht op China aangewezen, die kennen Noord-Korea van binnen en van buiten. Maar dat zal narcistische Donald niet zo graag horen.
Trump... een groot stuk onbenul
Trump is zeker niet de man van "Het gebroken geweer!" zoals het in 1939 de "juiste" politiek correcte houding was in Europa... :evil: :oops: :lol: https://nl.wikipedia.org/wiki/Gebroken_geweer
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!