Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

janjanssen

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 14 Aug 2017, 20:43  Onderwerp: huwen
ik zou willen huwen met scheidding van goederen
wat houd dat in krijg mijn aanstande dan niets
en wat kost een Noteris
ik bezit een huis maar staat te koop heb 2kinderen
deze willen niet dat mijn vrouw ook wat erf
pastoor

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 14 Aug 2017, 23:24 
janjansen
,

klikken, kost notaris
Daar staat de kostprijs van dat contract.

Scheiding van goederen.
klikken, scheiding van goederen
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
janjanssen

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 21 Nov 2017, 12:29 
kan ik bij de notaris vast laten leggen dat de kinderen van mijn toekomstige bij het overlijden van deze niets kunnen opeisen
van de bezittingen en ook de gelden
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 21 Nov 2017, 13:41 
janjanssen,

Maak eens duidelijke afspraken met uw echtgenoot in uw tweede huwelijk.
Denk aan de erfrechten voor de langstlevende echtgenoot in het tweede huwelijk, en de gerechtvaardigde aanspraken van de stiefkinderen.
Vergeet niet een nieuw huwelijk, waarbij kinderen uit een vorige relatie betrokken zijn, veroorzaakt vaak spanningen tussen stiefkinderen en stiefouder.
De stiefkinderen vrezen een stuk van de erfenis te verliezen. Deze vrees is niet onterecht. De langstlevende echtgenoot, ook in het tweede huwelijk, erft in principe het vruchtgebruik op de hele nalatenschap. Bovendien kan het erfrecht uitgebreid worden door het huwelijkscontract.
Bovendien wordt de waarde van het vruchtgebruik van de langstlevende echtgenoot op een bijzondere manier berekend, als die erft samen met kinderen van de overledene uit een vorig huwelijk. De langstlevende stiefouder wordt namelijk geacht ten minste 20 jaar ouder te zijn dan het oudste kind uit het vorig huwelijk van de overledene. De waarde van het vruchtgebruik neemt af naarmate men ouder is. Deze bijzondere berekeningsregel beperkt dus de waarde van het vruchtgebruik van de langstlevende ouder.
Ga naar de notaris en laat in uw huwelijkscontract de erfafspraak inlassen let op dit kan alleen met wederzijds akkoord van beide partijen.
De langstlevende echtgenoot behoudt altijd het vruchtgebruik over de gezinswoning en het huisraad, de ‘concrete reserve’. zogezegd.
Ik heb het al eens vermeld "Stiefkinderen hebben geen wettelijk geregeld erfrecht, hoe sterk de band tussen hen en de stiefouder ook moge zijn. " Dit neemt niet weg dat ze kunnen erven via een testament.
T'is een hele boterham als je het leest en er zijn nog wel aspekten dat je vergeet maar geloof me met al uw vragen kan je terecht bij een notaris en zal als het wettelijk toegelaten is wel aan uw wensen voldoen en alles op papier zetten

Succes

Very Happy
pastoor

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 22 Nov 2017, 16:22 
janjanssen,

Quote:
kan ik bij de notaris vast laten leggen dat de kinderen van mijn toekomstige bij het overlijden van deze niets kunnen opeisen
van de bezittingen en ook de gelden

Uw kinderen zijn de enige erfgenamen waarvoor je niets moet doen, dir erven aan de laagste successierechten. De kinderen van uw huidige echtgenote krijgen niets, tenzij er een testament gemaakt wordt.

Als een van uw kinderen overlijdt is uw ex-echtgenote erfgenaam aan de laagste successierechten en het andere kind aan hogere successierechten.

(zie successierechten in rechte lijn EN tussen broers en zusters)
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
Paul Siemons

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 22 Nov 2017, 17:10 
Dat gaat een héél gelukkig huwelijk worden heb ik zo de indruk .....!!

Ga naar: