Drie vraagjes over Telenet Webmail

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

15 aug 2017, 11:01

Hallo,

Graag doe ik nog eens beroep op de kennis van de 'gevorderden' onder jullie om mij op deze (wellicht gemakkelijke) vragen een antwoordje te bezorgen ... waarvoor dank.

Ik heb zonet de FAQ-lijst van de klantenservice bij Telenet overlopen i.v.m. het gebruik van Telenet Webmail en blijf momenteel met volgende drie vragen zitten (mogelijk 'overgekeken') /

01. In Windows Live Mail kun je de ontvangen/verstuurde e-mails sorteren per datum ... per afzender/bestemmeling ... enzomeer. Bij Telenet Webmail vind ik die mogelijkheden precies niet terug .... ???

02. Ik lees ergens dat het beter is om IMAP in ter stellen i.p.v. POP3 ... voor mij zoveel als Latijn ... Maar waar/hoe kan ik nagaan dat bij mij IMAP of POP3 is ingesteld ?

03. Bij de antwoorden op de FAQ-pagina lees ik dat je kunt zien in hoeverre het toegekend volume (5 GB) van je mailbox nog beschikbaar is (zie bijgevoegd voorbeeld) ... Doch in mijn 'view' van Telenet Webmail zie ik die aanduiding niet. Moet ik hiervoor iets instellen ? Wat ?

Afbeelding

Bedankt voor jullie antwoorden.

Vriendelijke groeten,

Prutser
Willen is Kunnen

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

15 aug 2017, 14:27

@prut

3 Vragen tegelijkertijd stellen is niet handig...

--Vraag 3.
Je antwoord print je zelfs af: Je hebt 1.5GB in gebruik van de toegelaten 5GB, de groene balk laat dat toch zien...

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

15 aug 2017, 14:29

@prut

Vraag 1.
Vertel eens wat je zou willen veranderen aan de standaard instelling op Telenet Webmail.

Dus, wat wil je bereiken?
Hoe denk je dat te moeten doen?
Vanaf waar hapert het of kan je niet verder?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

15 aug 2017, 14:43

@prut

Imap of pop3?

In LiveMail bij Opties en email-accounts:

Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

15 aug 2017, 16:32

prutser,

internet zoektermen: Telenet Webmail parameters

levert: E-mail instellen - Telenet
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... versturen/

Daar staan
* de parameters ingevuld voor Telenet Webmail..
* Gebruik de instellingen voor POP3
* Verschil tussen POP3 en IMAP?


Bij IMAP blijven de mail op de server van Telenet in Mechelen. Uw mailbox in Mechelen.



Bij POP3 komt de mail op uw PC. Uw mailbox op uw PC
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

15 aug 2017, 16:59

Beste PCekspeer,

Bedankt voor uw antwoorden op mijn drie vraagjes (en sorry dat ik ze in één berichtje heb gebundeld).

Wat betreft uw antwoord op vraag drie : het screenshot dat ik bij mijn vragen heb meegestuurd is een kopie van wat je kunt zien in de antwoorden van Telenet bij hun FAQ en heeft dus niks te maken met MIJN mailbox.
Hieronder zie je een screenshot uit MIJN openingspagina van Telenet Webmail waar dat balkje (volume vrij/volume gebruikt) nergens te bespeuren valt ...

Wat betreft mijn eerste vraag : momenteel kan ik mijn inkomende en uitgaande mails sorteren volgens datum (opgaand/afgaand). Eveneens te zien op het meegestuurde screenshot.
Wat ik graag zou willen is, dat ik mijn inkomende e-mails ook kan sorteren per afzender en mijn uitgaande e-mails kan sorteren per bestemmeling (wat volgens mij wel mogelijk is bij WLM).

Afbeelding
Willen is Kunnen

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

15 aug 2017, 17:22

Prutser,

Jarenlang Windows 7 met WLM.
Begin 2017 stond hier Windows10.

Telefoon 015666666, Telenet.
Vraag: hoe Telenet webmail instaleren?
Minder dan een half uur later was dat in orde.

Telenet webmail.
Alle mail staat in Mechelen gesorteerd per datum.
Alleen een start-up (aanloggen) op uw PC.
De inkomende mail gaat in INBOX of SPAM.
Virussen en dergelijk staan in Mechelen.

(1) SPAM doe ik onmiddellijk weg met de omgekeerde driehoek.

(2) INBOX facturen en berichten.

* Facturen met (Ctrl c EN Ctrl v) of copy/paste naar een woordbestand onder WORD op de PC hier. Niets in Mechelen.
* Andere mail beantwoorden op Telenet webmail en eventueel en liefst zo weinig mogelijk bewaren op de PC hier (ook Word).
* Soms blijven mails "in de INBOX in en op het WORD bestand hier" enkele dagen (veranderen van auto verzekering, veranderen van elektriciteitsverdeler) tot die facturen zijn.
* Men kan ook zelf mappen maken in Mechelen. Niets voor mij.
* Niets bewaren in Mechelen. (Prullenbak en INBOX leeg maken met omgekeerde driehoek).

Iedereen mag het anders doen. Ieder zijn vrijheid.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

15 aug 2017, 20:43

Prutser,
Helaas , de webmail geeft alleen per datum, de laatste eerst.
Pop,of Imap speelt geen rol in webmail. Allee, maar in uw normaal mailprogramma.
Indien u op tablet werkt, moet u de full version aanklikken en dan zit u rechtsboven een balk waar het gebruik opstaat.
Bij een laptop of vaste
Pc zal de full version er zo wel opstaan.
Daar moet u de balk of aanduiding ook zien.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 aug 2017, 13:10

@prutser

1-De enige prtscr die je geplaatst hebt is die vh verbruik van je webmail...

2-Of je imap of pop3 gebruikt kan je checken zoals aangegeven. Maar je reageert daar verder niet op...

3-Wil je de inkomende mails sorteren op naam, dan maak je een mapje aan per naam (je kan zelfs kleuren kiezen) en regels.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... t-webmail/

http://decomputer.be/telenet-webmail-tips-en-trucs/
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/