TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

17 aug 2017, 16:29

frits1955 schreef:het zich miskend voelen in een sterk veranderende wereld...
interessant.
U zet dit aan het einde van een lijstje met slechte eigenschappen.

Zeg mij eens wat er slecht is aan dat "zich miskend voelen"?
Als de politiekers en de poco's in het algemeen wat meer naar deze mensen hun zorgen had geluisterd, waren ze misschien nooit in de armen van extreemrechts gedreven.

maar, net zoals bij ons de vele foert stemmers, voelen ze zich miskend, in de steek gelaten.

DAAR moet men wat aan doen, in plaats van deze mensen verder in de put te duwen.
Ondank is 's werelds loon

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

17 aug 2017, 16:41

The Spirit of Flanders schreef:
Fokke schreef:
frits1955 schreef:"Waar waren de KKK, "
:lol: :lol: wat zouden die puntmutsen te zoeken hebben in Hamburg en Brussel? Overigens schrijf je "fascisme" op deze manier :lol:
Goet dat U de aandagt trekt op de juiste schreifweize! Dat is heel belanchreik en hoochst essensiejeel in deze dieskussie! :evil: :oops: :lol:
tja , frits stond of staat ook in het onderwijs , dacht ik. :)
Ik vermoedde het al: Eens schoolvos, altijd schoolvos! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 aug 2017, 16:47

frits1955 schreef:"Daartegenover kom je een lijst posten met individuele gevallen"

Waar jij er dan ééntje uit gaat halen die inderdaad nogal dubieus is - ik had 'm er uit kunnen knippen maar ik heb het lijstje maar gelaten voor het was. Het staat je verder vrij om al die gevallen verder uit te pluizen- geen enkel probleem in de vnl. Amerikaanse media.
Het aantal gewelddaden in de VS door extreem-rechts geïnspireerde groepen/individuen is oneindig veel groter dan extreem-links geweld. En dat heeft allemaal te maken met de aard van het beestje: raciale onverdraagzaamheid, anti-overheid, anti- multiculturaliteit, pro wapenbezit- en gebruik, het verheerlijken van een pioniersverleden waarbij ongelimiteerd geweld gebruikt werd , het zich miskend voelen in een sterk veranderende wereld...
Awel, dat wil ik nu nog geloven ook, sé. Maar daar gaat het hier in de discussie niet over.
We hadden het over Trump die het geweld van alle kanten veroordeelde. De Antifa bende voelde zich verongelijkt, en ook hier waren er die zich geroepen voelden om de verdediging op zich te nemen.

Antifa is een groepering die op eigen houtje bepaalt wie een fascist is en wie bijgevolg mag of moet geëlimineerd worden - BAMN - by all means necessary.

"The only good fascist is a dead fascist", lazen we op hun twitterpagina en dit naar aanleiding van het neerschieten (door een hardliner linkse kiezer) van een republikeins volksvertegenwoordiger die voor een goed doel een wedstrijdje base ball speelde.

Maar politieke correctheid gebiedt iedereen om de dag na Charlottesville geen slecht woord te zeggen over Antifa. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

17 aug 2017, 19:13

Weet ge waar het over gaat Willy? Wel dat is het feit dat den Strumpf "organisaties" in de armen sluit waartegen zoveel jonge Yanks hun leven hebben gegeven om ons te komen bevrijden van dergelijke sujets.Dat zelfs een oerconservatief zoals eenen Bannon zegt dat voor dergelijke"groeperingen" geen plaats is in de VS dan weet je het wel zekers

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 aug 2017, 19:22

Plopper,
De daden van die groeperingen, zijn er dikwijls vér over. Het protesteren in de straten en het roepen van hun slogans is compleet in orde voor de VS-wetgeving. In Europa zouden ze daarvoor alleen al vastgezet worden, wat nog maar eens duidelijk maakt hoe vrij onze meningsuiting hier is.

Ik vraag me af of er ook maar één democratische volksvertegenwoordiger heeft geprotesteerd tegen de aanwezigheid van Antifa, de groepering die op twitter schreef dat republikeinse volksvertegenwoordigers die door Antifa als fascisten bestempel worden, ook best worden doodgedaan.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

17 aug 2017, 19:36

Weet ge waar het over gaat Willy? Wel dat is het feit dat den Strumpf "organisaties" in de armen sluit waartegen zoveel jonge Yanks hun leven hebben gegeven om ons te komen bevrijden van dergelijke sujets.Dat zelfs een oerconservatief zoals eenen Bannon zegt dat voor dergelijke"groeperingen" geen plaats is in de VS dan weet je het wel zekers
Zulke organisaties horen nergens thuis, in geen enkele samenleving. Ook niet in een samenleving die Trump voor ogen zou hebben.
Het probleem is dat bij de veroordeling van de feiten in Charlotsville Trump geweld in zijn geheel heeft veroordeeld. Zowel het geweld van linkse rakkers ( extreem links ) en het geweld van die puntmutsen, neo-nazi's en konsoorten.... en dat is het probleem met die linkse rakkers en media. Er is een probleem met extreem rechts maar evenzeer met extreem links en beiden zijn elkaar meer dan waard ( zie Hamburg en Brussel ).
Odrama veroordeeld het geweld in zijn geheel na het doodschieten van 5 politieagenten in Dallas en geen enkel kroezelhaar op zijne kop denkt eraan om de beweging ' Black Lives Mater ' te vernoemen waarvan de schutter een sympathisant is.
De moordenaar in Charlotville heeft neo-nazistische sympathieën en het kot is te klein omdat Trump hen niet alleen veroordeeld. Trouwens net zoals Odrama deed in Dallas.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 aug 2017, 23:48

"Er is een probleem met extreem rechts maar evenzeer met extreem links en beiden zijn elkaar meer dan waard ( zie Hamburg en Brussel ). "

Maar dat zijn toch 2 totaal verschillende zaken - waarom zit je die voortdurend door elkaar te halen? Het gaat hier toch over extreem-rechts en extreem-links in de VS in een totaal ander soort context dan de Europese.
Hoe je het ook draait of keert: het aantal gewelddaden gepleegd door extreem-rechtse groepen/individuen in de VS liggen veel hoger dan die toegeschreven kunnen worden aan extreem-links of zelfs moslims.
Zowat elke database dienaangaande geeft steeds dezelfde resultaten:

"Looking at both plots and attacks carried out, the group tracked 201 terrorist incidents on U.S. soil from January 2008 to the end of 2016. The database shows 115 cases by right-wing extremists ― from white supremacists to militias to “sovereign citizens” ― compared to 63 cases by Islamist extremists. Incidents from left-wing extremists, which include ecoterrorists and animal rights militants, were comparatively rare, with 19 incidents. (Huffington Post/Reveal)"
Gast

18 aug 2017, 09:45

Maar dat zijn toch 2 totaal verschillende zaken - waarom zit je die voortdurend door elkaar te halen? Het gaat hier toch over extreem-rechts en extreem-links in de VS in een totaal ander soort context dan de Europese.
Daar is geen verschil tussen Frits, extreem rechts in Belgie dweept toch ook met het nazisme, collaboratie en alles wat gerelateerd is aan de tweede oorlog. Zelfs als men nog maar te kennen geeft dat men rechts georiënteerd is ipv links wordt men in dat hoekje geduwd. Misschien eens sommige postings oprakelen op seniorennet of ben je ze ook al vergeten ! :roll:
Het enige verschil met extreem rechts hier en de VS is dat men hier nog niet met puntmutsen en met wapens open en bloot rondloopt.
Kun jij het verschil maken tussen die extreem linkse rakkers in de VS en deze van hier ? Ik niet. Ze hebben allebei dezelfde werkwijze....verschijnen ze ten tonele ambras/geweld verzekerd ook al is het geen betoging tegen extreem rechts.
Gast

18 aug 2017, 10:08

Dicksy schreef:
....verschijnen ze ten tonele ambras/geweld verzekerd ook al is het geen betoging tegen extreem rechts.
Omdat er zich extreem-rechtse mollen tussen mengen om de linksen in een slecht daglicht te zetten.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

18 aug 2017, 10:56

The Spirit of Flanders schreef:
Dicksy schreef:
....verschijnen ze ten tonele ambras/geweld verzekerd ook al is het geen betoging tegen extreem rechts.
Omdat er zich extreem-rechtse mollen tussen mengen om de linksen in een slecht daglicht te zetten.
Misschien was die chauffeur in Charlottesville ook wel een mol? :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 aug 2017, 11:01

:lol: :lol:
Heel goed gezien van de schoolmeester!
En nu gij weer, mollenman :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

18 aug 2017, 20:09

Ondertussen heeft de voornaamste "america first" raadgever ook zijn schup mogen afkuisen. Hij kwam niet overeen met zijn schoonzoon. :) Hij begint een heel eenzaam leventje te leven. Wie weet geeft hij zichzelf ooit ook nog eens ontslag. :lol:

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

18 aug 2017, 20:45

The Spirit of Flanders schreef:Ondertussen heeft de voornaamste "america first" raadgever ook zijn schup mogen afkuisen. Hij kwam niet overeen met zijn schoonzoon. :) Hij begint een heel eenzaam leventje te leven. Wie weet geeft hij zichzelf ooit ook nog eens ontslag. :lol:
Dat huis van wit is nog erger dan een duivenkot.Wie is de volgende die er uitvliegt of komt.Nen betere soap kan niemand bedenken :lol: :lol:
Gast

29 aug 2017, 18:01

Gisteren ( of was het eegisteren of de dag voordien ) is er terug ene buitengevlogen. De dollar zakt in ijltempo ten opzichte van de eigelijk al niet zo sterke Euro. Die komt van ca. 0,90 Euro/Dollar en nu moet je maar ca. 0,83 Euro meer neerleggen voor 1 Dollar.
Gast

29 aug 2017, 18:26

Gisteren ( of was het eegisteren of de dag voordien ) is er terug ene buitengevlogen.
Dat is het nadeel van een contractuele t.o.v een statutaire. :lol: