Moeilijkheid geluid in verbindingen tussen 2 TV's OPGELOST

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

08 aug 2017, 19:09

GEGEVEN :
• Ik werk met de digicorder van Telenet.
• In mijn living staat mijn TV 1.
• Daarop bekijk ik dus de digitale uitzendingen en mijn opnames.

• Ik heb nu een 2e TV geïnstalleerd in een andere kamer op hetzelfde verdiep.
• Ik heb mij de “Gigavieuw 821 van de firma Marmitek” aangeschaft om de beelden en geluid zonder kabels door te sturen van mijn digicorder naar mijn TV2.
• In de 2e kamer bedien ik dus - met de afstandsbediening van de digicorder - alles wat er doorgestroomd wordt van zenders alsook mijn opnames.

• De beelden komen perfect door.
• Maar in het geluid zit er een brom, zowel bij de directe digitale uitzendingen der zenders, als bij de opnames van de digicorder.
• Bij navraag bij de firma van mijn TV2 melden die het volgende ;
o De brom kan veroorzaakt worden doordat het volume van de tv helemaal vol open staat en u het geluid regelt via de decoder
o Elk signaaltje wat binnenkomt op de tv wordt dan vol versterkt. Een klein ruisje wordt dan al een flinke brom.
o Oplossing is om het tv volume lager in te stellen.
• Maar dat houdt geen steek want ik heb reeds alles uitgeprobeerd en de brom blijft.
• Bij navraag bij de firma Marmitek meldden die mij het volgende :
o Hun “Gigavieuw 821” zendt enkel beeld en geluid door maar er is geen mogelijkheid van aanpassing aan sterkte of wat dan ook.
VRAAG :
• Heeft er iemand ervaring met de “Gigavieuw 821 van de firma Marmitek” ?
• Heeft er iemand een oplossing voor die brom ?
• Heeft er iemand een andere oplossing voor mijn doorzending – zonder brom.

Flamingo 8O
Laatst gewijzigd door FLAMINGOGENT op 26 nov 2017, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 aug 2017, 22:26

Flamingogent, ik beschik over hetzelfde toestel, maar niet om het signaal van de digicorder naar een 2de TV door te sturen, maar om het scherm van mijn PC naar mijn TV door te sturen.

Brom in het geluid is volgens mij een slechte verbinding van
een of andere kabel.

Wat ik zou proberen, is op te sporen waar die brom ontstaat, en daarvoor zou ik met het volume van die tweede TV op maximum:
- die HMDI kabel van de Marmitec ontvanger loskoppelen, en luisteren of er brom aanwezig is, indien er wel brom zou zijn, zou het goed kunnen dat de kabel de brom verwekker is, andere HMDI kabel proberen.
- die HMDI kabel in de Marmitec ontvanger inpluggen, en opnieuw gaan luisteren naar brom, indien er brom is, dan zou het goed kunnen dat de Marmitec ontvanger in de fout gaat.
- verder de Marmitec zender onder spanning brengen, maar niet in de digicorder steken, opnieuw naar brom luisteren.
- eventueel een andere HDMI uitgang op de digicorder proberen (oeche, ik geloof dat daar maar 1 uitgang is :oops: ), eventueel ook op de 2de TV een andere HDMI ingang proberen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Mebo870
Lid geworden op: 22 mei 2005, 13:11
Locatie: Laarne

18 aug 2017, 01:18

Het signaal van de Marnitek is digitaal, een HDMI kabel kan geen brom veroorzaken, daar zijn 2 mogelijkheden het werkt of het werkt niet.
Wat zich vermoedelijk voordoet is een stoorzender in de nabijheid van zender of ontvanger. Dat kan een draagbare telefoon zijn, maar net zo goed een elektronische transformator voor een gsm of dergelijk.
Die dingen zetten behoorlijk wat storingen op het net als ze niet goed zijn opgebouwd.
The key to happiness
Stay away from idiots

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

18 aug 2017, 18:10

Beste Mebo870,

Kan die storing ook veroorzaakt worden door een ijskast/diepvries, want die staat pal naast de ontvanger.

Flamingo 8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

18 aug 2017, 19:52

Wel dat van die brom en HDMI, ga toch maar eens kijken bij Google met volgende zoek opdracht brom in geluid hdmi kabel

Het komt schijnbaar meer voor dan wat men zou denken.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Mebo870
Lid geworden op: 22 mei 2005, 13:11
Locatie: Laarne

19 aug 2017, 10:25

Op internet staan wel meer fabeltjes, zo zou je met een vergulde kabel beter beeld of geluid krijgen.
The key to happiness
Stay away from idiots

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

19 aug 2017, 13:54

Ik heb eerlijk gezegd GEEN oplossing, maar ik heb wel ee paar bedenkingen en help graag meezoeken naar een oplossing.

Is het toestel Marmitek wel geschikt om de volledige digitale ontvangst op de Digicorder of recorder door te sturen) door te sturen?
Ik twijfel er aan. Zelf heb ik een tweede recorder op een tweede tv toestel gehuurd (8 euro per maand)
Een HDMI kabel is niet perse noodzakelijk om superbeeld en klank te hebben. Het geheel is wel beter.
Ik heb een derde analoge verbinding op een derde TV. Dat signaal is een fractie van..... sneller als de digitale verbinding . Het geluid is dus ook sneller.
Ik denk dat het Marmitek toestel het geluid niet snel genoeg streamt en daardoor de brom veroorzaakt. In het geval van beelden van pc naar Tv gebebeurt dit wel in High Definition, maar niet echt digitaal zodat beeld en geluid perfect zijn.

Ik heb dus geen oplossing, alleen een vaststelling en een advies. Wil u op de tweede Tv digitale opnames of gigiaal kijken, schaf een tweede corder of recorder ( huren) aan en u kan zowel op 1 als 2 alles bekijken wat u opgenomen heeft( maar het moet bekabeld worden)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

19 aug 2017, 20:30

Los van het feit of de hier beschreven theorie al dan niet klopt, moet er voor een tweede digicorder ook nog een tweede kabel aansluiting aanwezig zijn ...

Betreffende de werking van de Gigaview 811 heb ik enkel maar ervaring met een verbinding tussen PC en TV.

Nu moet het ook wel lukken zeker, wij hebben een TV bekomen voor 1€ bij het onderschrijven van een abonnement op de krant, en die gaat in de loop van volgende week in gebruik genomen worden, weliswaar eveneens met een digicorder.

Maar ik wil wel eens de test doen met de Gigaview 811 tussen een digicorder en de tweede TV.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

19 aug 2017, 21:00

Dat zou inderdaad een goede test zijn Danny.
Voor een tweede digi zijn wel kabels nodig ,maar een normale modem heeft genoeg aansluitingen.

Succes met de 2 de TV.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

19 aug 2017, 21:09

paullamb schreef:... maar een normale modem heeft genoeg aansluitingen ...
De bedoeling van diene Gigaview 811 is dat er geen bekabeling nodig is tussen de twee toestellen.

Een voordeel (allee als dit als een voordeel kan aanzien worden) is dat men met twee digicorders ook vier programma's kan opnemen.

Ik zei wel als men dit als voordeel kan omschrijven, omdat men de vraag kan stellen wanneer men die verschillende opnames kan bekijken :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

19 aug 2017, 21:28

Persoonlijk zie ik het als een voordeel, mar er is inderdaad bekabeling nodig.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 sep 2017, 21:01

Ik heb die test eindelijk kunnen uitvoeren (gebrek aan tijd), Marmitec zender aan de digicorder aangesloten.

Marmitec ontvanger aan tweede TV, en daar volume op maximum.

Geen brom te horen.

Dicorder gestart, en geluid is regelbaar met de digicorder.

Maar ik denk aan iets, je kunt toch perfect met slechts 1 digicorder en 1 TV proberen, je sluit de Marmitec zender op de digicorder, en de Marmitec ontvanger op een HDMI ingang op de TV.

Dat werkt toch ook.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

05 sep 2017, 07:18

Twee digicorders is toch niet nodig één digibox is voldoende en één digicorder Ik kijk en neem op waar ik wil bij mijn twee tvs met powerlines

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

05 sep 2017, 11:01

Dafke, ik liet toch verstaan dat je met twee digicorders 4 programma's gelijktijdig kunt opnemen, maar of dit een voordeel is?

Dat kan je toch niet doen met één digicorder en één digibox, ook al heb je nog tientallen powerlines.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

05 sep 2017, 11:12

een digicorder kost elke maand 8euro en een digibox heeft mij éénmalig 50 euro gekost Als je behoefte hebt aan 2 digicorders kan ik er wel inkomen