Paint.net leren gebruiken tot eindprodukt

Hier mag je oefenen, en alles eens uitproberen.
Ik was bang om door de mand te vallen. Iemand zei: er is geen mand. (Freek de Jonge - 1943).

Oefening baart kunst

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

20 aug 2017, 15:11

Ik zou graag alle bewerkingen in Paint blijven doen . Ik doe bvb een gescande, uitgesneden item en opgeslagen als .png vergroten met powerpoint tot het in de canvas past . Canvas is A4 formaat en zwart.
Het is een label van een single ,even scannen ,selecteren, verschuiven, verdraaien, inverteren, knippen .
Om duidelijke tekst te behouden moet ik vergroten tot 2 maal groter. ik kan dat enkel met 1 foto in het prog aanwezig en na uitgeknipt geweest te zijn .
Doe ik de vergroting direct na scannen dan slaat het prog vast: gebrek aan geheugen.
Ik kan ook niet de afbeelding uitvergroten naar het canvas . En weet niet wanneer de canvas A4 formaat is .
Dat verhuizen naar andere prog's zal zeker verliezen brengen. Ik zie dat met Ctrl & + toetsen dat de afbeelding in Paint steeds scherp blijft. Daarom zou ik graag in Paint.net willen blijven tot een definitief resultaat met een scherpe foto.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

21 aug 2017, 15:15

1 Fout kan ik al verbeteren : de selectie kopiëren en in de nieuwe afbeelding plakken . Mss noemen jullie dat nieuwe laag.
-Dat canvas zou dan A4 moeten zijn en zwart , hoe ?
-De afbeelding dan vergroten tot de randen ,hoe ?
Of weet iemand een vrije Powerpoint waarmee je kunt scannen(printer) ? -Selecteren verander ik dan door er een vorm voor of achter te zetten.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

25 aug 2017, 22:58

Een mens maar moeite doen en het resultaat , de scherpte is dan maar zo zo.
Een nieuwe manier ontdekt :Single inscannen met Paint.net - plaatje wat verdraaien - Ctrl d - vergroten onderaan met schuiver links onder tot max totaal (je ziet dan de scherpte corrigeren) - Knipprogramma en klaar .
Even gecheckt met Powerpoint voor die grootte van A4 maar is bijna goed . Ik blijf juist onder de 100 kB en deze foto's zijn de beste tot nu toe gemaakt .
Wellicht is iemand er iets mee ?
Ps: je kan die % onderaan ook gebruiken om de foto vullend op je scherm te krijgen en dan het snippingtool te gebruiken. Ik ben tevreden over de scherpe vergrote foto's nu .
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg