leningscontract

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

etienne d.
Lid geworden op: 12 feb 2005, 18:18
Locatie: ronse

25 aug 2017, 14:13

Niet naleven contract

Ik heb aan een zelfstandig adviseur een lening toegestaan over een periode van 3 jaar. Op het leningscontract staat dat ik een jaarlijkse vergoeding zal krijgen van 5 procent. De vervaldag is 10 maart en tot op heden nog geen rente ontvangen
Volgens de adviseur moest dat geld dienen om aandelen Bekaert te kopen.
Wekelijks belooft die man met een cheque te komen, maar het blijft maar duren
Hoe kan ik aan mijn geld geraken?

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

25 aug 2017, 14:55

Het zoveelste voorbeeld van "flessentrekkerij" ...

Ik geloof zelfs niet dat jij je geld nog terug zal zien zonder dure procedures.
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 aug 2017, 07:10

Heb je die leenovereenkomst op papier?
De overeenkomst moet steeds de handtekening van beide partijen, voorafgegaan door de vermelding ‘gelezen en goedgekeurd', bevatten.
Denk dat je anders geen poot hebt om op te staan
:(

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

26 aug 2017, 08:06

wardje schreef:Heb je die leenovereenkomst op papier? ...(
etienne d. schreef:...Op het leningscontract staat ...
Los van het feit dat Etienne daar laat verstaan dat er een contract zou bestaan, denk ik dat Etienne in een val is getrapt.

Als iemand, ook al laat hij zich doorgaan voor beleggingsadviseur, 5% rente beloofd, dan moet hij toch met dat geld iets doen om daar die 5% uit te halen, en misschien nog iets overhouden voor zichzelf.

Wat ik denk, sorry Etienne, is dat dit het zoveelste voorbeeld is van iemand die putten vult met "het materiaal" van andere putten, en als hij momenteel nergens anders een goedgelovige belegger kan vinden, dan moet de vorige wachten.

Dat is wat ik ervan denk, er zijn talloze voorbeelden van dergelijke praktijken te zien op een programma op de Nederlandse TV, namelijk, OPGELICHT, daar kan je zien hoe medewerkers van dat programma, achter de veren zitten van dergelijke bedriegers, en ook hun schaamteloze uitspraken en uitvluchten die ze gebruiken.

Het volgende gezegde heb ik al heel lang geleden eens gehoord:
Wie niet steelt.
Wie niet erft.
Zal werken totdat hij sterft.

Misschien is stelen ook een vorm van werk :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 aug 2017, 09:58

Spijtig dat mensen zich nooit afvragen hoe het komt dat men zo maar ineens 5% rente krijgt op iets daar waar men op een ander amper 1% krijgt. Men ziet alleen maar de centjes BLINKEN. Het wordt zo dikwijls gezegd en geschreven en toch trapt men er nog altijd in.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

26 aug 2017, 10:26

Dit gaat werkelijk mijn verstand te boven !!!

Tot over een paar jaar wist ik zelfs niet dat er zoveel domme mensen rond lopen, ik heb gisteren twee uur aan de toog gezeten in een café waar ik nog nooit was geweest, daar waren een 10 tal gepensioneerden, wel dit ging elke verbeelding voorbij, wat voor zever ik daar hoorde.

p.s : ik moest wachten op iemand want anders was ik op 5 minuten buiten, want tegen domme mensen kan je geen normaal gesprek voeren .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 aug 2017, 10:44

Danny,een ander spreekwoord past hier ook: De slimste wezels zuipen de eieren!
Nu voor de persoon in kwestie is het zeker niet grappig, dat een mens maar juist de percentjes ziet, kan zijn maar we weten ook niet alles (en hoeft ook niet) maar je kan een persoon zodanig vertrouwen en hij kan zodanig op u inspreken dat je overdondert er toch inloopt, denk dat hier op seniorennet er zullen zijn die er kunnen van meespreken maar wijselijk zwijgen.
:)

etienne d.
Lid geworden op: 12 feb 2005, 18:18
Locatie: ronse

26 aug 2017, 11:16

Momenteel is er een obligatie te koop aan 7,4% van Aidea tot 1/4/21 , maar met schijven van 100.00 euro. Die persoon zoekt dus 4 personen welke elk 25.000 euro inbrengen. Er zijn verschillende obligatie die zulk een rendement geven. Iedereen heeft geen 100.000 ter beschikking. Een rente van 5 % is dus niet abnormaal

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

26 aug 2017, 11:46

Hoe hoger de rente, hoe hoger het risico.

En als ik het goed begrijp, dan hebt jij jouw geld aan 5% rente geleend, daar waar dienen pipo er 7.5 van zou kunnen maken, maar daar er moet gezocht worden naar 4 goedgelovige mensen voor elk 1/4 van de totale som, heeft hij er nog geen 4 gevonden, en heb jij nu reeds 1 jaar jouw geld in dienen pipo zijn handen gegeven (voor een obligatie die tot 2021 loopt), en tot hiertoe geen 5% rente bekomen.

Wel neen, hij heeft nog geen 100.000€ gevonden, dus nog geen obligatie of wat dan ook, dus ook nog geen geld om uit te keren.

Ik blijf erbij, er zullen altijd goedgelovige mensen zijn die zich door dergelijke mooipraters laten vangen, en sorry hoor Etienne, ik denk dat de pruimen zuur zullen smaken.

Groetjes

Danny
Laatst gewijzigd door Danny. op 26 aug 2017, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 aug 2017, 11:48

Danny. schreef:Hoe hoger de rente, hoe hoger het risico.

En als ik het goed begrijp, dan hebt jij jouw geld aan 5% rente geleend, daar waar dienen pipo er 7.5 van zou kunnen maken, maar daar er moet gezocht worden naar 4 goedgelovige mensen voor elk 1/4 van de totale som, heeft hij er nog geen 4 gevonden, en heb jij nu reeds 1 jaar jouw geld in dienen pipo zijn handen gegeven (voor een obligatie die tot 2021 loopt), en tot hiertoe geen 5% rente bekomen.

Wel neen, hij heeft nog geen 100.000€ gevonden, dus nog geen obligatie of wat dan ook, dus ook nog geen geld om uit te keren.

Ik blijf erbij, er zullen altijd goedgelovige mensen zijn die zich door dergelijke mooipraters laten vangen.

Groetjes

Danny
Hij heeft ze wss al genoeg gevonden zijn 100.000 eur maar gegarandeerd nog niet in die obligatie gestoken, 't zou me verwonderen van wel.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

26 aug 2017, 17:07

etienne d.

Het enige wat jij moet gaan doen is een klacht neerleggen bij de politie.

Internet zoektemen: klacht oplichterij

Dat levert een resem antwoorden.
Dit is de meest evidente.

https://www.belgium.be/nl/justitie/slac ... _aangiften

* * * * *

Zelfs als ze die persoon vinden is het nog niet evident dat je uw centen krijgt.
Meestal zijn die ergens verborgen.
De politie houdt u wel op de hoogte.

Dit is de enigste manier, en die taak hoort bij de politiediensten.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.