Bach Bloesems

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

20 aug 2017, 09:27

De reclame vermeldt dat sommige van deze produkten, bv mix94 of remedie 13 zouden helpen bij gewrichtspijnen of slaapproblemen.
Is er iemand die hier al positieve ervaringen mee gehad heeft want deze produkten zijn te duur in aankoop om zo maar alles te geloven wat men hierover zegt.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

20 aug 2017, 16:41

Janna,

Ik zou alleen maar dit willen zeggen.

Gewrichtspijnen is wat algemeen.

Er is artritis. In de geneeskunde de naam van een aandoening aan het kraakbeen in gewrichten.

Er is artrose. Artrose is in de geneeskunde de naam van een aandoening aan het kraakbeen in gewrichten. Artrose wordt in de volksmond ook wel gewrichtsslijtage genoemd. Artrose ontstaat doordat er meer gewrichtskraakbeen verloren gaat dan er door het lichaam geproduceerd kan worden.

Artritis en artrose hebben te maken met de beenderen.

Men kan ook "gewrichtspijnen" hebben ten gevolge van de spieren, en dat is wat anders. Dat ziet men in voetbalwedstrijden waar men met een spuitbus de pijn elimineert. Dat is een heel andere behandeling.
Als men bijvoorbeeld pijn heeft van het ellebooggewricht tot het schoudergewricht dan is dat (bijna) zeker een spier probleem gezien artritis en artrose zomaar niet opeens tegelijkertijd op twee plaatsen voorkomen.
Laatst gewijzigd door pastoor op 20 aug 2017, 17:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

20 aug 2017, 17:08

Ik denk pastoor dat bij artritis toch ontsteking komt kijken van de gewrichten, "itis" is ontsteking in het medisch jargon.
Wat u schrijft is tweemaal hetzelfde, dus kan het niet kloppen, toch ?

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

20 aug 2017, 17:21

Reini,

Copycat internet.
En fout van mij te verbeteren.
Er was een halve copycat fout.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

26 aug 2017, 15:48

Janna ,de reclame vermeldt........ als we alles zouden moeten geloven dan loopt er niemand meer met pijn rond ,toch ?
maar ik zie het verband ook niet met Bachbloesems en gewrichtspijnen zeer zeker niet ,en met slaapproblemen ,misschien als je erin gelooft ?? Maar ikzelf ben niet zo een believer van al die commerciele hypes ,ik hou het nog steeds met de traditionele geneeskunde . En ook slaapproblemen hebben voor een groot deel te maken met een goede slaaphygiene ,maar al degenen met grote problemen op dat vlak ,die hebben daar precies nog niet van gehoord !!Beterschap alleszins met de pijnen !!
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

26 aug 2017, 16:52

Voor een bepaalde periode in uw leven kan Bachbloesem een hulpmiddel zijn. Bij stress en piekeren kan je de slaap niet vatten. Ook bij paniekaanvallen kan bachbloesem helpen binnen de 10 minuten. Ik heb een tijd Rescue nacht gebruikt: dit is een spray die je bij stress kan gebruiken, even in de mond sprayen en je kalmeert. Je hebt ook druppels voor op de tong. Dit hielp bij mij echt. Je ontspant en zo kan je in slaap vallen. Dat er iets bestaat tegen artritis weet ik niet, misschien aan de apotheker vragen. Van de pillen die mijn dokter voorschreef, kreeg ik nachtmerries. Nooit meer! Bachbloesemproducten zijn inderdaad duur, maar je gebruikt ze meestal tijdelijk.

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

27 aug 2017, 19:37

ja Seppe ,dat is dus symptoombestrijding ,maar paniekaanvallen en stress ,die komen ergens van he ,en dus zijn het de onderliggende problemen die moeten aangepakt worden en dat vergt een beetje moed en zelfonderzoek .
Ook zijn er niet zoveel mensen die met nachtelijke paniekaanvallen te maken hebben ,en toch niet in slaap geraken ,omdat ze blijven piekeren .
Normaal slaap ik ook goed ,en toch zijn er soms nachten dat ik me precies niet kan ontspannen ,en mijn hersenen maar blijven doormalen ,maar als dat dan maar 1 of 2 x per maand gebeurt is dat geen ramp . Ik sta dan terug op en drink iets warms ,zelfs een espresso ,en lees wat en ga dan terug naar bed ,en als ik dan maar 3 uurtjes geslapen heb ,so what ??
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet