Veldmuis/spitsmuis of andere soort

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

forum
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:31

28 aug 2017, 20:59

Hallo

Ik ontdekte een klein gaatje in de grond in mijn serre. Later zag ik enkel muisjes die vliegensvlug in dat holletje wegvluchten. Is er een vergif waarmee ik deze diertjes kan doden? Vermoedelijk zijn dat een soort muizen die geen kaas zullen lusten op een muizenval....

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

28 aug 2017, 23:53

De huismuis en de veldmuis lusten wel kaas, denk ik. De spitsmuis is een insecten- en slakkeneter, dus eigenlijk wel nuttig in een serre volgens mij, ze is trouwens ook beschermd !
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

29 aug 2017, 05:18

Probeer levend vang ! Zijn het veldmuisjes / spitsmuizen deporteer of laat ter plaatse . Indien andere soorten ....tja ....
Graaf een diepe gladde emmer in de grond en leg er voedsel in ( brood / graan / kaas )
Doe wel en zie niet om !

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

29 aug 2017, 14:31

fregat schreef:Probeer levend vang ! Zijn het veldmuisjes / spitsmuizen deporteer of laat ter plaatse . Indien andere soorten ....tja ....
Graaf een diepe gladde emmer in de grond en leg er voedsel in ( brood / graan / kaas )
Er bestaan vallen om muizen levend te vangen, verkrijgbaar in tuinwinkels . Ik heb er thuis zo een paar en gebruik ze indien nodig. Ze worden voorzien van lokaas, gaan erin en de val sluit zonder de muis te kwetsen ( behalve één keer toen de staart tussen het deurtje geklemd raakte.)Beste lokaas : melkchocolade . De gevangen muis zet ik dan uit in de velden in de buurt.