Wat doe ik hier best mee?

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

Lies-ke
Lid geworden op: 11 dec 2012, 11:41
Locatie: Bronsgroen

30 aug 2017, 15:05

Een viertal weken geleden bestelde ik een batterij voor mijn smartphone. Bij de handelaar waar ik het toestel gekocht had was die niet meer verkrijgbaar, dus bestelde ik ze via een Belgische (leek het tenminste) site. Betaling werd met mijn kaart uitgevoerd en enkele minuten erna kreeg ik van uit Nederland een bevestiging van de bestelling en van de betaling met de melding dat men de batterij nog dezelfde dag zou versturen. Enkele dagen later kreeg ik dan een mail dat de batterij niet in voorraad was en dat het minstens 4 à 5 weken zou duren alvorens ik ze in de bus zou hebben. Op mijn vraag om in dit geval de bestelling te annuleren en mijn geld terug te krijgen kreeg ik als antwoord dat dit geen probleem was. De bestelling zou onmiddellijk geannuleerd worden en opdracht zou gegeven worden tot terugstorting van mijn geld. Enkele dagen later kreeg ik via een mail de melding dat de financiële dienst gezorgd had voor de terugbetaling. Echter, de eurokes zijn er nog steeds niet en een vraag van mij naar meer info of dergelijke geeft steevast een antwoord dat de betaling onderweg is. En nu mijn vraagje: waar kan ik hier het beste mee naar toe? Dien ik naar de politie te gaan om een klacht in te dienen of is er een of andere dienst die zicht met de internethandel bezig houdt? Wie weet meer a.u.b.? Dank u wel, Lieske.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

30 aug 2017, 16:50

Hoe controleer je of het geld al dan niet is teruggestort?
Wat voor kaart heb je gebruikt?

Als je een kredietkaart gebruikt hebt (Visa, Mastercard,etc...) dan is mogelijk het terug te krijgen bedrag als + terug op uw kaart gezet. Je ziet dat dan bij de volgende afrekening van de kredietkaart. Als uw bank de mogelijkheid geeft on de details van de uitgaven met uw kredietkaart te raadplegen vóór de afrekening dan kan je dat daar ook zien.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

30 aug 2017, 18:55

Lies-ke,

Die mensen voelen zich helemaal niet verplicht om dat te doen.
Ze weten maar al te goed dat jij er niets aan kan doen.
Het is internationaal.

Ik heb het even bekeken op het internet.
Zelfs intern Nederland hebben ze problemen.
De overheid heeft nieuwe wetten daarvoor gemaakt.
Ondanks die wetten blijven 31 % van die gevallen in Nederland niet opgelost.

* * * * *

Vergeet het.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

30 aug 2017, 19:11

Ooit iets teruggestuurd naar Conrad omdat het niet naar behoren wekte.

Het heeft 2 maand geduurd vooraleer het geld terug op mijn rekening stond.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 sep 2017, 18:54

met conrad en bol com handel ik regelmatig
en ook met terugstorting
géén enkel probleem ooit gehad