MacBook-Air??

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.
MaLoReg

05 sep 2017, 15:39

't Zweet staat al in mijn schoenen bij 't gedacht maar mijn zoon wilt dat ik een Macbook aanschaf.
Nu is hert zo dat 'k wel allang een laptop heb, die gebruik ik enkel voor mails-internet(krant lezen)flightradar-Google-Skype-Bankgegevens....staat wel een ganse dag open maar mijn gebruik is minder dan basic.
Nu is mijn vraag: heb iets gezien bij Fnac:Apple Macbook-Air13/15 1.8/8/128GB MQD32FN/A Processor 1.8 GHz dual core Intel Core 15--RAM 8 GB--Grafische kaart Intel-HD Graphics 6000 Gewicht 1,35 Autonomie:12 u draadloos--Geheue: 128 GB SSD (zou zijn van midden 2017)
Nu is er niets van dat alles wat ik begrijp.Heb ook eens geprobeerd ter plaatse maar was al direct in paniek.
Ik ben zo goed als volledig LEEK! (is belangrijk).
Moest ik deze nemen vraag ik me af of er hier mensen zijn (zoals bij windows) die via teamviewer mij kunnen
uithelpen--ook mijn handje vasthouden tot ik er een beetje mee overweg kan?
Vraag is ook: als ik allerlei dingen op de onderste balk wil (zoals nu) kan dat dan en kan ik zowel flightradar als seniorennet als starpagina hebben. Kunnen mijn huidige afbeeldingen en documentatie er in?
Heb niemand die mij er bij zou kunnen helpen want zoon woont in Qatar. Hoe zit het hier met 't forum, helpen die
mij voldoende uit in 't begin?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 sep 2017, 16:37

daar is ne teamviewer voor
maar ik weet niet hoe het zit , bij de omschakeling tussen een mac (die geholpen moet worden ) en een windows (die helpt )
als dat mac>mac is zal dat géén probleem zijn
maar zoals ik hiervoor aanhaalde mac>windows weet ik het niet , maar normaal zou dat moeten gaan
MaLoReg

05 sep 2017, 16:41

Verhaegen das lang geleden hahaha.
Ja, Macbook en Windows zijn 2 totaal verschillende systemen-diegenen die altijd uithelpen via
teamviewer kunnen niet helpen bijMacbook.
Heb mijn grote twijfels en weet niet of op 't forum voor Macbook ook mensen zitten die bereid
zijn een leek als ik via teamviewer uit te helpen? --bovendien zal ik in 't begin heel veel vragen hebben.