Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

SOS OCS !
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Psychische aandoeningen Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Claudio

BerichtGeplaatst: Di 01 Aug 2017, 9:38    Onderwerp: visueel geheugen Reageer met quote

Eén van de symptomen van OCS is de twijfel: Heb ik het licht wel uitgedaan thuis? De kraan goed dichtgedraaid?

Mijn advies tegen de dwanghandeling als gevolg van die aanhoudende twijfel: probeer met je visueel geheugen een handeling in te prenten, bij twijfel probeer je de handeling visueel te raadplegen.

Wie vragen heeft rond OCS kan mij hier contacteren !

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Claudio

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 9:18    Onderwerp: Obsessief compulsieve stoornis Reageer met quote

Omdat ik neuro-psychologie en filosofie heb gestudeerd en mijn kennis gefocusd is op de psychische aandoening OCS wil ik hier graag advies geven aan mensen die te maken hebben met deze stoornis.

Dus als je vragen hebt, vuur maar af !

Naar boven
MichelN

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 13:29    Onderwerp: Re: Obsessief compulsieve stoornis Reageer met quote

Claudio schreef:
Omdat ik neuro-psychologie en filosofie heb gestudeerd en mijn kennis gefocusd is op de psychische aandoening OCS wil ik hier graag advies geven aan mensen die te maken hebben met deze stoornis.

Dus als je vragen hebt, vuur maar af !

Blijkbaar is er geen hond geďnteresseerd, ondanks je verwoede pogingen om zieltjes te winnen.
Probeer het anders hier eens: http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/focussen

Naar boven
Claudio

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Zolang ik maar interesse heb...

Bedankt voor je reactie Micheline Wink

Naar boven
pastoor

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk noemt dat dwanggedachten en dwanghandelingen.

Claudio

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dwangneurose is een wat verouderde term die nu nog vaak wordt gebruikt in de volksmond. Obsessief compulsieve stoornis is nu de meer gangbare benaming die door psychologen/psychiaters wordt gebruikt. Volgens mij is dat ook de officiele naam in de meest recente DSM-uitgave.

Mvg

Claudio

Naar boven
Claudio

BerichtGeplaatst: Di 10 Okt 2017, 13:49    Onderwerp: Beginnende symptomen OCS Reageer met quote

OCS-symptomen beginnen meestal onschuldig en komen geleidelijk aan, je kijkt bijv.meer dan één keer na of de huisdeur goed op slot is voor je vertrekt op reis. Deze handelingen storen de partner niet echt. Een ernstiger symptoom is dat je na bijv.15 kilometer te hebben gereisd aandringt bij je partner om terug te keren naar huis om bijv.de gas te controleren. Dat is geen milde vorm van OCS meer, in dat geval consulteer je best een deskundige. Die kan je helpen mits een cognitieve therapie en adequate medicatie.

Het is belangrijk om op tijd de beginnende OCS-symtomen te signaleren, hoe vroeger hoe beter ! Ik geef je graag advies.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Psychische aandoeningen Tijden zijn in CET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: