Ik zal u een geheim onthullen

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

11 sep 2017, 14:32

janx schreef:
ebenhaezer schreef:En die liefde is de hoogste gave die je bereiken kunt , deze bedekt alles , vergeeft alles , geeft vrede en rust . Dat lag al besloten in het huwelijk en de eenheid van man en vrouw !
Ja , die bron is liefde , en voor mij persoonlijk : God is Liefde !
Het is wel een beetje anders beste ebenhaezer. Er wordt niets bedekt, het gevolg zal altijd worden onder gaan door de persoon die iets veroorzaakt daar is geen ontkomen aan. En dit is mijn inziens de meest maximale rechtvaardigheid die mogelijk is. Helaas wordt dat niet door de kerken gepredikt daar gaat men erg makkelijk mee om door te zeggen dat God je vergiffenis heeft geschonken. Maar die God kent geen kwaad en heeft alles al gegeven aan de mens wat er te geven is. Alleen wij mensen, weten dat niet en veroorzaken zelf veel ellende zonder te weten dat zij die het veroorzaken eens dit weer zullen moeten vereffenen. Ik zie het woord vergiffenis veel meer als het accepteren dat een ander is zoals die is en zelf geen vergelding actie onderneemt en het overlaat aan de wettelijke macht van het land indien nodig en vereist is.


Ja Janx , ik begrijp wel dat jij dat anders ziet en dat is jouw goed recht hoor ! En eigenlijk IS dat ook zo , zelfs voor God moet zonde altijd gestraft worden .
Maar sinds onze jaarrekening is daar wel iets aan veranderd , omdat de Zoon van God , die Heilig en zonder zonde is , in onze plaats de straf voor onze zonden heeft gedragen . Hij droeg de gevolgen en dat kostte Hem heel wat leed , maar Hij deed het uit liefde en genade voor zijn schepselen , dat is vergeving ! Door Zijn bloed bedekte Hij onze zonden en werden we gerechtvaardigd voor God .
Wie in Hem geloofd ontvangt Zijn vergeving en na dit leven het eeuwige leven bij Hem . Zo denk ik en alle christenen hier over , en dat maakt vrij en gelukkig , ondanks alle narigheden in deze wereld . Waarom zou ik moeten veranderen ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 sep 2017, 22:33

Janx, dat NIET-weten of besef hebben van dat inzicht dat je hierboven beschrijft is naar het schijnt de grootste zonde . Zo kan je het lezen in de Gita , de bijbel van de Hindoes ; onwetendheid is de grootste zonde ;, want moesten we enig begrip hebben over de wetten van karma ( actie en reactie ) zouden we misschien minder miserie over ons afroepen .

Zo staat er daar ook iets in over het Kwade . Arjuna de boogschutter in de Gita vraagt aan de heer Krisjna , van waar komt het alles verterende kwade . Krisjna antwoordt hem dat dit ontstaat uit -woede en toorn - geboren uit de Rajo-guna , een van de drie krachten (tesaam met Satva en Tamas ) uit de natuur of universum .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

12 sep 2017, 00:58

ebenhaezer schreef:Ja Janx , ik begrijp wel dat jij dat anders ziet en dat is jouw goed recht hoor !
Ik denk dat jij het niet begrijpt ebenhaezer. Indien jij mij zou kunnen begrijpen dan was dat blok aan je ziel zijnde de bijbels dogma's opgelost. En dat is niet het geval omdat jij er vast van overtuigt bent, dat het geschrift wat men de 'bijbel' noemt, het woord van God is.
Die God van de bijbel heeft nog nooit een woord gesproken, dat kan ik je met zekerheid zeggen ebenhaezer.
En eigenlijk IS dat ook zo , zelfs voor God moet zonde altijd gestraft worden.
Die God waar jij in gelooft is een onbarmhartige en een boosaardige heerser, gecreëerd door de mens die de bijbel hebben samengesteld als ook door de vertalers.
En die God bestaat niet kan ik je vertellen Het woordje God staat voor dat, wat is ontstaan, instant gehouden wordt en doet voortgaan. Dus een werkende levensenergie voort gekomen uit iets waar geen mens enig idee van heeft wat dat is.
Het heeft alles, wat in het universum was is en komt, zowel zichtbaar voor de mens als dat wat voor de mens nog onzichtbaar is, doen ontstaan. Het is puur energie en ook wij de mens zijn daaruit gevormd zoals alles wat leeft en is, daaruit is alles gevormd tot wat het is, dus zowel alle galactische stelsels tot de kleinste atoomkernen hier op aarde.
Deze werkende energie (God) kent geen zonde noch verdoemenis. Het kent enkel oorzaak en gevolg wat, hoe raar het je ook in de oren klikt, enkel voortgang is.
Maar sinds onze jaarrekening is daar wel iets aan veranderd , omdat de Zoon van God , die Heilig en zonder zonde is , in onze plaats de straf voor onze zonden heeft gedragen . Hij droeg de gevolgen en dat kostte Hem heel wat leed , maar Hij deed het uit liefde en genade voor zijn schepselen , dat is vergeving ! Door Zijn bloed bedekte Hij onze zonden en werden we gerechtvaardigd voor God .
Wie in Hem geloofd ontvangt Zijn vergeving en na dit leven het eeuwige leven bij Hem . Zo denk ik en alle christenen hier over , en dat maakt vrij en gelukkig , ondanks alle narigheden in deze wereld . Waarom zou ik moeten veranderen ?
Ook dat is niet zo als je denkt, het is zo geschreven en bedacht door de mens zelf wegens zijn onbewustheid in die tijd en als drukmiddel op het gemoed van de mens gebruikt om te kunnen zeggen als je je houd aan onze regels dan ben je vrij van al het verkeerde wat je hebt gedaan.
In de tijd, waar we nu in leven, is het bewustzijn van vele mens sterk verruimt en die kunnen niet meer voor de gek gehouden worden die accepteren dan niet meer ook wegens de voortgang in de wetenschap.
Neem nu het sprookje van Adam en Eva, even zeer onmogelijk als de zoon van god die gestraft is geworden voor onze zogenaamde zonden. Die persoon (Jezus) is gewoon vermoord omdat hij stellingen verkondigde die niet welgevallig waren voor de heersers in tijd en moest opgeruimd worden en werd gekruisigd als een staats (constitutionele priesterkliek) gevaarlijk persoon.
Zijn leringen aan de mens van toen werden al snel verminkt, ieder gaf daar een eigendraai aan tot aan het idiote toe, zie de geschiedenis van het instituut de Roomskatholiekekerk.
Ook het protestantisme is al snel in diverse stroming uiteengevallen waarom? Allemaal wegens het eigen denken en invulling van.
Zie ook de voorbeelden in de Islaam. Overlevering worden op een eigenwijze ingevuld en beleefd. En ebenhaezer, indien jij daar in het oosten geboren zou zijn geweest, dan was jij waarschijnlijk ook een overtuigde aanhanger van die ideologie geweest zijn.
Daarom ben ik toch wel blij dat je het nu tot hier tot de bijbel hebt kunnen komen hoor. Maar denk na a.u.b. sta niet stil, vraag je diverse zaken af en overdenk deze dat is vooruitgang en geeft bewustzijn verruiming.
Alles is Één en die Éne is Alles.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

12 sep 2017, 01:11

werewoef schreef:Janx, dat NIET-weten of besef hebben van dat inzicht dat je hierboven beschrijft is naar het schijnt de grootste zonde . Zo kan je het lezen in de Gita , de bijbel van de Hindoes ; onwetendheid is de grootste zonde ;, want moesten we enig begrip hebben over de wetten van karma ( actie en reactie ) zouden we misschien minder miserie over ons afroepen .
Vergeef me Werewoef, maar hoe kan onwetendheid een zonde zijn? Dit even afgezien van het feit dat wij de mens dat woordje 'zonde' hebben bedacht. Als je iets niet weet kan het ook niet als iets verkeers worden aangerekend?
Zo staat er daar ook iets in over het Kwade . Arjuna de boogschutter in de Gita vraagt aan de heer Krisjna , van waar komt het alles verterende kwade . Krisjna antwoordt hem dat dit ontstaat uit -woede en toorn - geboren uit de Rajo-guna , een van de drie krachten (tesaam met Satva en Tamas ) uit de natuur of universum .
Het kwade ontstaat uit het gevoel van de mens om iets te willen hebben of juist niet, door vergeldingsdragng of heerzucht enz dus een ego kwestie wat eigenlijk enkel kan ontstaan door het weten van. Hm ... dat is toch weer in tegenspraak met de Gita. Immers als je nergens geen weet van heb, dan verlang je ook niet naar iets, anders dan naar voedsel is mijn gedachte Werewoef.

mvr.gr. janx
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 sep 2017, 10:11

Fazal schreef:Ge moet gij niet veranderen ebenhaezer.
Blijf maar gerust in dat bekrompen wereldje leven, in de naam van de god vader, de zoon, en de heilige geest.
Amen!


Ho Fazal , ik wou niet reageren , maar dit mag je toch weten , dat al jouw pogingen om mijn overtuiging belachelijk en bekrompen te maken , mij er toch doen aan denken dat jij mij liever toch ziet VERANDEREN van overtuiging , of niet soms ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 sep 2017, 10:33

janx schreef:
ebenhaezer schreef:Ja Janx , ik begrijp wel dat jij dat anders ziet en dat is jouw goed recht hoor !
Ik denk dat jij het niet begrijpt ebenhaezer. Indien jij mij zou kunnen begrijpen dan was dat blok aan je ziel zijnde de bijbels dogma's opgelost. En dat is niet het geval omdat jij er vast van overtuigt bent, dat het geschrift wat men de 'bijbel' noemt, het woord van God is.
Die God van de bijbel heeft nog nooit een woord gesproken, dat kan ik je met zekerheid zeggen ebenhaezer.
En eigenlijk IS dat ook zo , zelfs voor God moet zonde altijd gestraft worden.
Die God waar jij in gelooft is een onbarmhartige en een boosaardige heerser, gecreëerd door de mens die de bijbel hebben samengesteld als ook door de vertalers.
En die God bestaat niet kan ik je vertellen Het woordje God staat voor dat, wat is ontstaan, instant gehouden wordt en doet voortgaan. Dus een werkende levensenergie voort gekomen uit iets waar geen mens enig idee van heeft wat dat is.
Het heeft alles, wat in het universum was is en komt, zowel zichtbaar voor de mens als dat wat voor de mens nog onzichtbaar is, doen ontstaan. Het is puur energie en ook wij de mens zijn daaruit gevormd zoals alles wat leeft en is, daaruit is alles gevormd tot wat het is, dus zowel alle galactische stelsels tot de kleinste atoomkernen hier op aarde.
Deze werkende energie (God) kent geen zonde noch verdoemenis. Het kent enkel oorzaak en gevolg wat, hoe raar het je ook in de oren klikt, enkel voortgang is.
Maar sinds onze jaarrekening is daar wel iets aan veranderd , omdat de Zoon van God , die Heilig en zonder zonde is , in onze plaats de straf voor onze zonden heeft gedragen . Hij droeg de gevolgen en dat kostte Hem heel wat leed , maar Hij deed het uit liefde en genade voor zijn schepselen , dat is vergeving ! Door Zijn bloed bedekte Hij onze zonden en werden we gerechtvaardigd voor God .
Wie in Hem geloofd ontvangt Zijn vergeving en na dit leven het eeuwige leven bij Hem . Zo denk ik en alle christenen hier over , en dat maakt vrij en gelukkig , ondanks alle narigheden in deze wereld . Waarom zou ik moeten veranderen ?
Ook dat is niet zo als je denkt, het is zo geschreven en bedacht door de mens zelf wegens zijn onbewustheid in die tijd en als drukmiddel op het gemoed van de mens gebruikt om te kunnen zeggen als je je houd aan onze regels dan ben je vrij van al het verkeerde wat je hebt gedaan.
In de tijd, waar we nu in leven, is het bewustzijn van vele mens sterk verruimt en die kunnen niet meer voor de gek gehouden worden die accepteren dan niet meer ook wegens de voortgang in de wetenschap.
Neem nu het sprookje van Adam en Eva, even zeer onmogelijk als de zoon van god die gestraft is geworden voor onze zogenaamde zonden. Die persoon (Jezus) is gewoon vermoord omdat hij stellingen verkondigde die niet welgevallig waren voor de heersers in tijd en moest opgeruimd worden en werd gekruisigd als een staats (constitutionele priesterkliek) gevaarlijk persoon.
Zijn leringen aan de mens van toen werden al snel verminkt, ieder gaf daar een eigendraai aan tot aan het idiote toe, zie de geschiedenis van het instituut de Roomskatholiekekerk.
Ook het protestantisme is al snel in diverse stroming uiteengevallen waarom? Allemaal wegens het eigen denken en invulling van.
Zie ook de voorbeelden in de Islaam. Overlevering worden op een eigenwijze ingevuld en beleefd. En ebenhaezer, indien jij daar in het oosten geboren zo nu zijn geweest, dan was jij waarschijnlijk ook een overtuigde aanhanger van die ideologie geweest zijn.
Daarom ben ik toch wel blij dat je het nu tot hier tot de bijbel hebt kunnen komen hoor. Maar denk na a.u.b. sta niet stil, vraag je diverse zaken af en overdenk deze dat is vooruitgang en geeft bewustzijn verruiming.


Ja Janx , ook bij jou klinkt het duidelijk door , dat je mij graag ziet loskomen van mijn overtuiging !
Laat ik dan maar duidelijk zijn , dat zal niet gebeuren en dat kan ook niet , onze Schepper die ik liefheb en vertrouw zegt in zijn Woord dat dezijnen in zijn handpalmen zijn gegraveerd ! Mooi toch , zo'n Liefde !
Voor mij is het duidelijk dat je de Schepper van het heelal niet kent , en dààrom niet gelooft dat de Bijbel Gods Woord is !

Een vraagje , een geheimpje in deze wereld . Hoe zou het komen dat onze jaartelling 2017 nà Christus , over de HELE WERELD bekend en in tel is ? Het begon al in het prille begin , toen Wijzen uit het Oosten kwamen , Jezus ' geboorte zagen , en terugkeerden . Ook daar werd het toen al meteen bekend ; ook daar zijn nu net zoals over de hele wereld christenen ! Zou dat echt toeval kunnen zijn ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

12 sep 2017, 12:02

ebenhaezer schreef:
Fazal schreef:Ge moet gij niet veranderen ebenhaezer.
Blijf maar gerust in dat bekrompen wereldje leven, in de naam van de god vader, de zoon, en de heilige geest.
Amen!
Ho Fazal , ik wou niet reageren , maar dit mag je toch weten , dat al jouw pogingen om mijn overtuiging belachelijk en bekrompen te maken , mij er toch doen aan denken dat jij mij liever toch ziet VERANDEREN van overtuiging , of niet soms ?
Waarom zou ik u van overtuiging willen doen veranderen??? Als jij u daar goed bij voelt, waarom niet.
O.a. janx en ikzelf, trachten u gewoon een beetje zin voor realiteit bij te brengen, dat is alles.
Als jij dat niet wilt aannemen, dan is dat natuurlijk uw zaak.

En verder, ik, maak u niet belachelijk! Maar uw schrijfsels 'zijn' gewoon belachelijk, en raken geen grond.
En ik vind u zeker verre van bekrompen, maar het wereldje waar u in leeft is wel degelijk héél erg bekrompen.
En dat, is nu juist de reden waarom de realiteit op u geen vat meer heeft.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

12 sep 2017, 16:12

ebenhaezer schreef:Ja Janx , ook bij jou klinkt het duidelijk door , dat je mij graag ziet loskomen van mijn overtuiging !
Nee hoor daar is het mij niet om te doen ... dat je in God geloofd en in zijn liefde geen enkel probleem mee. Het is enkel dat ik je graag wil behoeden voor verstarring aangaande het geschrevene in dat boek de bijbel en zeker aangaande het oude testament. Dat is een deeltje geschiedenis hier en daar en voor het overige menselijke inbreng wat nergens meer op slaat dit wegens de kennis die de wetenschap zich heeft kunnen eigen maken wegens, en je zal het niet willen geloven, maar zeker met hulp, zoals jij dat misschien zal zeggen; "van boven". Al die bijbelschrijvers die al zijn overgegaan weten nu alwel dat zij verkeerd waren ... en doen al het mogelijke om de mens te willen bereiken om hen te willen inspireren die daarvoor ontvangelijk zijn.
Laat ik dan maar duidelijk zijn , dat zal niet gebeuren en dat kan ook niet , onze Schepper die ik liefheb en vertrouw zegt in zijn Woord dat dezijnen in zijn handpalmen zijn gegraveerd ! Mooi toch , zo'n Liefde !
Hm ... dan moet God, in jou denken, wel een zeer forse hand hebben hoor ... om miljarden zijnen te kunnen noteren. Een volkomen onzin mijn inziens.
Voor mij is het duidelijk dat je de Schepper van het heelal niet kent , en dáárom niet gelooft dat de Bijbel Gods Woord is !
Het kan ook zo zijn, dat ik die kennis meer bezit dan jij ebenhaezer, en dat jij je hebt laten inpakken door het geschrevene.
Een vraagje , een geheimpje in deze wereld . Hoe zou het komen dat onze jaartelling 2017 nà Christus , over de HELE WERELD bekend en in tel is ? Het begon al in het prille begin , toen Wijzen uit het Oosten kwamen , Jezus ' geboorte zagen , en terugkeerden . Ook daar werd het toen al meteen bekend ; ook daar zijn nu net zoals over de hele wereld christenen ! Zou dat echt toeval kunnen zijn ?
Neen geen toeval maar meer uit praktische overweging en een besluit zie;
kijkmagazine.nl schreef:Die jaartelling werd ‘uitgevonden’ door Dionysius Exiguus (zie de afbeelding hierboven), een monnik die in het jaar 525 (dat toen natuurlijk nog niet zo heette) van paus Johannes I de opdracht kreeg een nieuwe paastabel te maken. Zo’n tabel diende om te bepalen op welke datum in de eerstvolgende eeuwen de belangrijkste christelijke feestdag viel: paaszondag.
Destijds gebruikte men een bijna verlopen tabel op basis van de diocletiaanse jaartelling, genoemd naar keizer Diocletianus (244-311). Maar aangezien die Romeinse heerser grootscheepse christenvervolgingen had laten uitvoeren, wilde Dionysius met een schone lei beginnen.
Al rekenend trok hij op een gegeven moment de conclusie dat de grondlegger van het christendom, Jezus van Nazareth, 525 jaar eerder geboren was. Dat leek hem een mooi uitgangspunt voor een geheel nieuwe jaartelling.
Niet iedereen was het meteen met Dionysius eens. Pas tussen de elfde en de veertiende eeuw werd deze AD-jaartelling (anno Domini, oftewel ‘in het jaar onzes Heren’) gemeengoed in Europa. In het oosters-orthodoxe Rusland duurde dat zelfs nog langer; tot 1700, om precies te zijn.
Dus beste ebenhaezer, het was dus meer een praktische keuze van de toen in het westen regerende kerkgenootschap de RK.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 sep 2017, 11:11

janx schreef:
ebenhaezer schreef:Ja Janx , ook bij jou klinkt het duidelijk door , dat je mij graag ziet loskomen van mijn overtuiging !
Nee hoor daar is het mij niet om te doen ... dat je in God geloofd en in zijn liefde geen enkel probleem mee. Het is enkel dat ik je graag wil behoeden voor verstarring aangaande het geschrevene in dat boek de bijbel en zeker aangaande het oude testament. Dat is een deeltje geschiedenis hier en daar en voor het overige menselijke inbreng wat nergens meer op slaat dit wegens de kennis die de wetenschap zich heeft kunnen eigen maken wegens, en je zal het niet willen geloven, maar zeker met hulp, zoals jij dat misschien zal zeggen; "van boven". Al die bijbelschrijvers die al zijn overgegaan weten nu alwel dat zij verkeerd waren ... en doen al het mogelijke om de mens te willen bereiken om hen te willen inspireren die daarvoor ontvangelijk zijn.
Laat ik dan maar duidelijk zijn , dat zal niet gebeuren en dat kan ook niet , onze Schepper die ik liefheb en vertrouw zegt in zijn Woord dat dezijnen in zijn handpalmen zijn gegraveerd ! Mooi toch , zo'n Liefde !
Hm ... dan moet God, in jou denken, wel een zeer forse hand hebben hoor ... om miljarden zijnen te kunnen noteren. Een volkomen onzin mijn inziens.
Voor mij is het duidelijk dat je de Schepper van het heelal niet kent , en dáárom niet gelooft dat de Bijbel Gods Woord is !
Het kan ook zo zijn, dat ik die kennis meer bezit dan jij ebenhaezer, en dat jij je hebt laten inpakken door het geschrevene.
Een vraagje , een geheimpje in deze wereld . Hoe zou het komen dat onze jaartelling 2017 nà Christus , over de HELE WERELD bekend en in tel is ? Het begon al in het prille begin , toen Wijzen uit het Oosten kwamen , Jezus ' geboorte zagen , en terugkeerden . Ook daar werd het toen al meteen bekend ; ook daar zijn nu net zoals over de hele wereld christenen ! Zou dat echt toeval kunnen zijn ?
Neen geen toeval maar meer uit praktische overweging en een besluit zie;
kijkmagazine.nl schreef:Die jaartelling werd ‘uitgevonden’ door Dionysius Exiguus (zie de afbeelding hierboven), een monnik die in het jaar 525 (dat toen natuurlijk nog niet zo heette) van paus Johannes I de opdracht kreeg een nieuwe paastabel te maken. Zo’n tabel diende om te bepalen op welke datum in de eerstvolgende eeuwen de belangrijkste christelijke feestdag viel: paaszondag.
Destijds gebruikte men een bijna verlopen tabel op basis van de diocletiaanse jaartelling, genoemd naar keizer Diocletianus (244-311). Maar aangezien die Romeinse heerser grootscheepse christenvervolgingen had laten uitvoeren, wilde Dionysius met een schone lei beginnen.
Al rekenend trok hij op een gegeven moment de conclusie dat de grondlegger van het christendom, Jezus van Nazareth, 525 jaar eerder geboren was. Dat leek hem een mooi uitgangspunt voor een geheel nieuwe jaartelling.
Niet iedereen was het meteen met Dionysius eens. Pas tussen de elfde en de veertiende eeuw werd deze AD-jaartelling (anno Domini, oftewel ‘in het jaar onzes Heren’) gemeengoed in Europa. In het oosters-orthodoxe Rusland duurde dat zelfs nog langer; tot 1700, om precies te zijn.
Dus beste ebenhaezer, het was dus meer een praktische keuze van de toen in het westen regerende kerkgenootschap de RK.


Beste Janx , ik zal je geruststellen , er is geen gevaar voor verstarring en inpakking , mijn hersenen en hart doen het nog goed ! De Christenheid begint vanaf het Nieuwe Testament , dat is duidelijk , al staan er ook heel leerrijke delen in het O.T. , zoals de Ps . en Pred. En niet te vergeten de Bijbel is nog steeds het meest gekochte boek ter wereld !

Wat onze jaartelling betreft , is het van weinig belang HOE deze tot stand kwam en WANNEER , het is een FEIT dat het de héle wereld betreft , dat we leven in 2017 NA Christus . Dat getuigt van Gods Almacht en Liefde . In Hem is idd. alles Eén en die Ene is Alles ! Mooi zo .

Nu die hand nog ! geen onzin hoor ! Als we aan onze handen denken , dan weten we dat daar heel veel mee gedaan kan worden , ja goed en kwaad ! Maar Gods handen zijn één en al Liefde en gerechtigheid , dat straalt duidelijk uit dat N.T. En die liefdevolle handen van Jezus Gods Zoon , hebben wij mensen doornageld , vanwege onze zondigheid ; diezelfde handen die ons bevrijding brachten en nooit zullen loslaten die Hem liefhebben .
Nogmaals GOD IS LIEFDE , ook voor jou !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

13 sep 2017, 18:34

EB kan geen 5 woorden schrijven zonder god of jezus in te vernoemen.
Als dat geen (zelf)-indoctrinatie is!? :roll:
Zielig gewoon!

Als god een en al liefde is, waarom gebeuren er dan zo gruwelijke dingen overal ter wereld?
O ja, ik was het bijna vergeten, god heeft de mens een vrije wil meegegeven.
Eén van de vele zware fouten in zijn schepping!?
En blijkbaar is hij nog altijd niet zinnens een en ander recht te zetten!
Enige beroepseer is hem dus onbekend. En nee, hij kan er niets meer aan doen waarschijnlijk.

En o ja, nog iets, hij loopt duidelijk over van zelfverering, en hij verwacht niets anders dan dat zijn schepselen hetzelfde doen.
Exact daarvoor, heeft hij geschapen.
En omdat hij niets om handen had, en duidelijk niet op voorhand wist wat de mens met zijn schepping allemaal zou doen, was hij benieuwd hoe alles zou verlopen.
Stel dat hij daar rekening mee had gehouden, en de mens géén vrije wil had toebedeeld, hij zou zich doodvervelen, maar dat kan niet, omdat hij onsterfelijk is.

En nu, zit hij al al die tijd naar het wereldnieuws op zijn TV te kijken, en verveelt hij zich nooit meer.
De liefde moet nu van elders komen. Maar de aanbidding voor zijn godheid is er nog, en dat schept hem enorme vreugde.
.
Meelopers en slijmballen heeft hij nodig, en daar heeft hij duidelijk nog geen te kort aan. :D

90% v/d wereldbevolking is (nog altijd) op een of andere manier (bij)-gelovig, en aanbidt dus iets dat niet bestaat, wat zeg ik? Iets die niet kàn bestaan!
Dus blijven er slechts 10% over met een (beetje) gezond verstand. Kom tegen die 90% dan maar eens op.
Het zal u slecht bekomen.
Ze drinken samen een glas (gewijde wijn), doen (tegen de muur van een of andere kerk) een plas, en alles blijft zoals het was.
Helaas dan maar weer. :cry:
Fazal

13 sep 2017, 19:58

Voor wie het lezen wil.

http://www.positief-atheisme.nl/atheist ... ijbel.html
http://www.debijbelzegt.nl/geweld.htm
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... -1034.html

En nog vele andere.

En durf nu niet te zeggen dat deze passages NIET in de bijbel staan.

Ze zijn te vinden op Google: "de gruwelijkste passages uit de bijbel."

De bijbel is des mensen, want zo'n god kàn NIET bestaan!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

14 sep 2017, 17:29

Ja , over hooopeloze gevallen gesproken ! !! Maar zo zijn er wel meerdere in deze wereld !
Toch verhindert dat niet dat de werkelijkheid blijft bestaan , maar pas aan het einde zal de waarheid blijken !
Eliana opende deze topic met : ik zal u een geheim gaan onthullen , misschien is het grootste geheim wel , dat de boze machten er in geslaagd zijn om velen in deze wereld blind te houden voor de realiteit , dat er een Schepper is , maar Zijn Liefde niet begrepen wordt ! Maar aan alles komt nu eenmaal een einde , dan zal ook Gerechtigheid geschieden , en dat nadert snel , met het oog op een aarde die stilaan aan 't verzinken is ! en dat zijn geen fabels . Ja zullen velen zeggen , die toestanden zijn er vroeger ook geweest , dat gaat wel weer voorbij !
Toch heeft de opwarming van de aarde een oorzaak , en de gevolgen zijn , om te zien , moeilijk te herstellen !
De mensheid raakt zienderogen aan lager wal : als we zien hoeveel plezier sommigen hebben in het pesten en pijnigen van dieren in sommige slachthuizen , waar eindigt dat ? Of als we zien , ergens in Florida ( Miamer ) , dat duizende mensen in grote nood door de natuur , ook nog , terwijl ze vluchten , vervolgd en beroofd worden ! Dat is pas wraakroepend ! En dat terwijl die ' verwenste ' Bijbel dat allemaal voorspeld heeft ! De Here God heeft zijn Liefde getoond , maar wie niet luisteren wil zal moeten voelen ! God is geduldig maar niet eindeloos , men wil het persé niet zien !
Toch mijn vriendelijke groetjes aan allemaal .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

14 sep 2017, 19:38

Fazal schreef:Voor wie het lezen wil.

http://www.positief-atheisme.nl/atheist ... ijbel.html
http://www.debijbelzegt.nl/geweld.htm
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... -1034.html

En nog vele andere.

En durf nu niet te zeggen dat deze passages NIET in de bijbel staan.

Ze zijn te vinden op Google: "de gruwelijkste passages uit de bijbel."

De bijbel is des mensen, want zo'n god kàn NIET bestaan!
Ik heb deze 3 linken gelezen en alle 3 rammelen ze aan alle kanten. Sorry, maar dit zijn echt amateurs die dit geschreven hebben. Zeker de laatste schiet de hoofdvogel.
Fazal

15 sep 2017, 10:18

Kan zijn, want de bijbel rammelt ook langs alle kanten.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 sep 2017, 15:56

Fazal schreef:Kan zijn, want de bijbel rammelt ook langs alle kanten.
Nog niet zo erg als die 3 linken.