Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Jef Mewis

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Legerdienst Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
roger.senior

BerichtGeplaatst: Wo 05 Apr 2017, 17:20    Onderwerp: Jef Mewis Reageer met quote

64 jaar geleden, was ik soldaat te Hemiksem. Een van de gekende medesoldaten, was op dat moment zilveren olympische medaille
winnaar worstelaar Jef Mewis. Iemand enig idee of Jef nog in leven is en waar ik hem zou kunnen breiken?

3,2 Gb Ram Nvidia Gforce 210
externe HD 1T

Labor omnia vincit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Siemons

BerichtGeplaatst: Wo 05 Apr 2017, 18:05    Onderwerp: Reageer met quote

Even googlen baarde dit:

Joseph Jef Mewis (Antwerpen, 23 maart 1931) is een voormalig Belgisch worstelaar. Hij is de broer van Maurice Mewis die ook een worstelaar was. Mewis nam vier keer deel aan de Olympische Spelen in zowel de vrije stijl als de Grieks-Romeinse stijl. In 1952 behaalde hij een zilveren medaille in de vrije stijl.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Mewis

Jef Mewis (82) bedroefd dat worstelen van olympisch programma verdwijnt

ANTWERPEN - Als het aan het IOC ligt, zijn de Olympische Spelen in Rio in 2016 de laatste waar worstelen op het programma staat. Op zijn minst een verrassende beslissing. Zelfs de moderne vijfkamp kreeg voorrang op het worstelen – toch de oersport van de Spelen. ‘Een droevige dag', zegt ook Jef Mewis (82) uit Antwerpen, onze laatste Belgische medaillewinnaar in de discipline.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130212_00467708

Verder: http://www.sint-anneke.com/bekende-sint-annanaren/populair/joseph-maurice-mewis/

Naar boven
roger.senior

BerichtGeplaatst: Do 06 Apr 2017, 10:45    Onderwerp: Jef Mewis Reageer met quote

Beste paul. Ik heb alle info over Jef al verzameld. Ik zou willen weten, zie mijn vraag, of Jef nog in leven is en waar ik hem zou kunnen bereiken.
Toch bedankt voor de informatie

Laatst aangepast door roger.senior op Vr 07 Apr 2017, 8:52, in totaal 1 keer bewerkt

externe HD 1T

Labor omnia vincit
Naar boven
Paul Siemons

BerichtGeplaatst: Do 06 Apr 2017, 18:38    Onderwerp: Re: Jef Mewis Reageer met quote

roger.senior schreef:
Beste paul. Ik heb alle info over Jef al verzameld. Ik zou willen weten, zie mijn vraag, of Jef nog in leven is en waar ik hem zou kunnen bereien.

Volgens "Wikipedia" leeft Jef (broer Maurice is overleden 22 februari 2017)

Naar boven
Paul Siemons

BerichtGeplaatst: Vr 07 Apr 2017, 17:58    Onderwerp: Re: Jef Mewis Reageer met quote

roger.senior schreef:
Beste paul. Ik heb alle info over Jef al verzameld. Ik zou willen weten, zie mijn vraag, of Jef nog in leven is en waar ik hem zou kunnen bereiken.

U hebt een PB

Naar boven
Valium

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 5:16    Onderwerp: Re: Jef Mewis Reageer met quote

roger.senior schreef:

Iemand van zijn familie (Jules Meeuwis - eveneens worstelaar geweest en Ol.spelen te Montreal 1976 ) heeft een Horeca zaak op het Kiel -Antwerpen (VIIde Olympiadelaan 133 , 2020 Kiel.)
Naam café = café Atletiek
Bel daar eens naartoe
Jef was een nonkel van Jules
In Google - cafe Atletiek

Naar boven
roger.senior

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

Goede vrienden. Bedankt voor de medewerking, Intussen heb ik al contact gehad met Jef. Hij is goddank nog in blakende gezondheid. Beste groeten
Roger.

externe HD 1T

Labor omnia vincit
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Legerdienst Tijden zijn in CET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: