mailen vanuit buitenland ...

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

17 sep 2017, 17:12

Beste mensen van het forum, sorry indien ik niet snel reageerde maar op familiebezoek in het buitenland zit ik natuurlijk niet de ganse tijd op mijn pc, vandaar...

Ik ben nu terug thuis en inderdaad alles is nu onmiddellijk verstuurd, m.a.w. gelukkig niks kwijt.

Ik weet inderdaad ook dat ik via webmail van telenet probleemloos kan werken in het buitenland maar ik had daar geen aandacht aan geschonken en via mijn eigen MAIL van win10 gewerkt. Wanneer ik in webmail ging kijken (in Duitsland) vond ik de "te versturen" berichten nochtans evenmin terug...

Wat betreft de instellingen van mijn MAIL ...daar moet ik eerlijk in antwoorden dat ik niet weet waar die te vinden laat staan aan te passen. Mocht men mij dit kunnen meedelen dan zou ik alvast de nodige aanpassingen willen doen teneinde bij latere gelegenheden geen problemen meer te ondervinden in het buitenland.

Dank alvast aan alle bereidwillige zielen en sorry indien ik lang wachtte om te reageren!
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

17 sep 2017, 18:20

@king

Als je de volgende keer er weer geen aandacht aan schenkt dat je via Win10Mail-app geen mails kan versturen in het buitenland, tsja dan gaat het je weer niet lukken...
Er is dus ook niets in te stellen opdat het wel zou lukken.
Vreemd, vermits dat je het wel allemaal wist, waarom probeer je het dan niet te versturen via Telenet?? Eh?

En denk eraan, ook als je in je thuisland bent, als er in het PostvakUit mails geblokkeerd zitten kan je verder geen mails verzenden, eerst moet PostvakUit verlost worden van die onwillige mails.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

17 sep 2017, 18:50

pcekspeer schreef:@king
Als je de volgende keer er weer geen aandacht aan schenkt dat je via Win10Mail-app geen mails kan versturen in het buitenland, tsja dan gaat het je weer niet lukken...
Er is dus ook niets in te stellen opdat het wel zou lukken.
Ik moet je hier tegenspreken. Ik heb een mailbox bij telenet en ik bevind mij momenteel in Spanje. Ik heb geen probleem om e-mails te verzenden met Windows-10-mail , of Thunderbird, of wat dan ook. Voorwaarde is de juiste instelling. Men moet gebruik maken van authenticatie bij de uitgaande mail server. Zie bijdrage van Charlie Maru hiervoor.

Dit zijn mijn instellingen in Windows-10-mail:
Afbeelding

En in Thunderbird:
Afbeelding

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

17 sep 2017, 20:13

Hovel kan je mij zeggen hoe ik aan het scherm geraak waar ik die instellingen kan controleren en desnoods aanpassen aub ?
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

17 sep 2017, 20:37

Start Windows mail app,
Klik op het tandwiel links onderaan,
Klik op accounts beheren,
Klik op uw Telenet e-mail adres,
Klik op "opties voor het synchroniseren van inhoud", (bijna onderaan)
Scrol naar beneden,
Klik op "informatie over inkomende en uitgaande mailserver" (helemaal onderaanI)
Scrol naar beneden, en voila daar ziet u het.

suc6

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

17 sep 2017, 20:40

hovel schreef: Klik op uw Telenet e-mail adres,
suc6
Lukt dat ook met een hotmail-acc?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

17 sep 2017, 21:53

hovel ik heb dezelfde specificaties overgenomen in mijn instellingen en daarna "gereed" en "opslaan".
Bovenaan mijn emailscherm krijg ik nu wel de blijde boodschap: "de instellingen voor uw account telenet mail zijn verouderd"..." account herstellen" ..."verwijderen" !!!
Ik probeer een mail te versturen naar mijn eigen mailadres en krijg een melding "synchronisatiefout" ... mijn mail komt evenmin door !

En nu ?
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

17 sep 2017, 22:00

Sorry.... te snel gepanikeerd !

Ik heb geantwoord "account herstellen" waarbij ik eenvoudigweg mijn paswoord van mijn telenet account moest ingeven.
Heb dit gedaan en de boodschap bovenaan mijn emailscherm is weg en mijn testmail is binnengekomen... ALLES OK ZOU IK ZEGGEN.
Ik hoop dus dat ik met deze gewijzigde instellingen van mijn MAIL WIN10 nu ook vanuit buitenland emails kan versturen wanneer we er op familiebezoek gaan....

Beste dank aan alle hulpvaardige zielen !!
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

17 sep 2017, 23:27

pcekspeer schreef:Lukt dat ook met een hotmail-acc?
:wink:
Ik denk van wel. Dit zijn mijn hotmail instellingen:
Afbeelding
p.s. Ik gebruik hotmail nooit om e-mails te verzenden. Altijd telenet.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

18 sep 2017, 09:36

king schreef: Ik hoop dus dat ik met deze gewijzigde instellingen van mijn MAIL WIN10 nu ook vanuit buitenland emails kan versturen wanneer we er op familiebezoek gaan....
Dit kan je gemakkelijk hier in België testen. Als je bij iemand gaat die een andere provider heeft dan Telenet en als je dan een email kan sturen isalles OK.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

18 sep 2017, 09:44

hovel schreef:
pcekspeer schreef:@king
Als je de volgende keer er weer geen aandacht aan schenkt dat je via Win10Mail-app geen mails kan versturen in het buitenland, tsja dan gaat het je weer niet lukken...
Er is dus ook niets in te stellen opdat het wel zou lukken.
Ik moet je hier tegenspreken. Ik heb een mailbox bij telenet en ik bevind mij momenteel in Spanje. Ik heb geen probleem om e-mails te verzenden met Windows-10-mail , of Thunderbird, of wat dan ook. Voorwaarde is de juiste instelling. Men moet gebruik maken van authenticatie bij de uitgaande mail server. Zie bijdrage van Charlie Maru hiervoor.
Dank u hovel.
Tenminste één-iemand met gezond verstand. :wink:

Ondanks ik geen W10 mail gebruik, een test gedaan met W10 mail om met een telenet account vanuit een skynet omgeving een mail te versturen via de SMTP server van telenet. Dit gaat dus zonder één enkel probleem.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

20 sep 2017, 14:56

hovel schreef:
pcekspeer schreef:Lukt dat ook met een hotmail-acc?
:wink:
Ik denk van wel. Dit zijn mijn hotmail instellingen:
Afbeelding
p.s. Ik gebruik hotmail nooit om e-mails te verzenden. Altijd telenet.
Aan de prtscr te zien lijkt het meer op gmail dan op hotmail?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

20 sep 2017, 14:59

Vreemd.

Een mail-account aanmaken bij Telenet zodat je prima mails kan versturen/ontvangen waar je ook bent.
Terzelfder tijd een win10 mail-app aanmaken met diezelfde Telenet-gegevens?
Waarom dubbel gebruik?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/