ERVARINGEN MET PROVIDERS/ goede en slechte

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

bmh
Lid geworden op: 11 okt 2014, 20:54

03 jan 2015, 01:49

cel schreef:Ik help wat mensen met hun computers en even geleden kreeg ik een telefoon van een vriend. dat hij niet meer aan zijn Emails geraakte. Ik er heen en probeerde in te loggen bij Telenet zelf om de mails te zien. Lukte niet, wachtwoord mis! Na een paar keer proberen belde ik naar Telenet. Wachtwoord is veranderd zegden ze! Maar mijn vriend kent niet veel van PC en kan zeker geen wachtwoord veranderen. Dus dat zij ik ook aan de persoon aan de telefoon. Die vroeg dan verder info aan een collega. Hij zij dan dat zij zelf het wachtwoord hebben moeten veranderen, wegens problemen aan een paar servers. Ik vroeg hoe ze dan het veranderde wachtwoord aan de betrokken cliënten hebben meegedeeld. Ik dacht misschien per brief en dat de brief in de post verloren is gegaan. Maar nee, Het antwoord was!!!!
Ik heb een Email naar de persoon gestuurd met het nieuw wachtwoord...
HEEL SLIMME MENSEN DAAR :oops: :oops: :oops:
Van dit verhaal geloof ik helemaal niets.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 jan 2015, 10:01

ik wél
want ik heb het zelf al 3 maal op één week , hetzelfde meegemaakt
maar dan bij belgacom > proximus
en dat ze die mail sturen , komt omdat er indertijd ingevuld geweest is :
als alternatief het mailadres inplaats van het gsm nummer
want als der gsm nummer ingevuld staat , krijgt men na een paar dagen een sms bericht (wél véél te laat natuurlijk)

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 apr 2017, 22:25

Dit bericht betreft enkel mobiele telefonie, maar het gaat tenslotte ook over een provider en dat is toch het onderwerp van dit topic.
Het verhaal: Op de avond van 6 april 2017 kondigt provider Base, (Telenet) ,via sms, aan, dat de dienst "prepaid Alditalk", die Base als provider leverde, definitief wordt stopgezet. Als de houder van een prepaidkaart niet vóór 7 juni 17, overstapt naar een andere provider, wordt het bestaande beltegoed onbruikbaar.
Wie voor 1 mei overstapt naar Base zelf, kan zijn voormalig Medion-nummer behouden en krijgt een welkomstbonus van 15 euro.
Is het zonder meer aanvaardbaar dat een provider, die ermee stopt, ook de vooraf betaalde belminuten waardeloos verklaart. Is een niet eens volle vier weken een voldoende opzegtermijn?
Klanten van wie bv. het hele gezin met Alditalk belde, kunnen op die manier heel wat euro kwijtraken. In een gezin van vier personen kan dat verlies al gauw oplopen tot 50 à 100 euro. Wellicht zal de "oplossing" die de provider voorstelt wel in de kleine lettertjes van het oorspronkelijk "contract" zijn voorzien.
Dit besluit van Aldi is wellicht een gevolg van de wet die verbiedt nog "anonieme" simkaarten te verkopen.
Aldi was in België de allergoedkoopste aanbieder van mobiele telefonie. Een gesprek tussen twee Aldi klanten kostte 5 cent p/m, bij Base is dat 30 cent. Wie niet binnen de maand zijn Aldi belminuten heeft opgebruikt is ze dus gewoon kwijt? Zou deze manier van handelen ook bij andere providers de regel zijn ? Aldi die in elke weekfolder reclame maakte voor Alditalk is met opvallend stille trom uit die markt gestapt. Bestaat er zoiets als een ombudsman die in dit soort "geschillen" zou tussenkomen ? Klanten zouden kunnen eisen dat provider Base, minstens hun nog niet gebruikte belkrediet zou overnemen of dat Aldi dat zou terugbetalen ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

08 apr 2017, 02:41

acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 apr 2017, 09:36

Bedankt voor de info, vereist een boel paperassen en klacht zou binnen de 90 ! dagen worden behandeld.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

08 apr 2017, 09:55

Ik heb mijn internet verbinding bij EDPnet, maar die gaat over de telefoonkabel. Ik wou van ADSL overgaan naar VDSL. ,dus bestel ik die bij EDPnet. Ik krijg een bericht dat op 24 ma een technieker van Proximus langskomt om de nodige wijzigingen te doen in huis, en inderdaad, rond 9.00 is de man er, doet wat nodig is an vertrekt rond 9.30u met de boodschap "Nu moet uw lijn nog doorgeschakeld worden, maar dat zal binnen een half uur wel in orde zijn.
Rond 14.30 nog altijd geen internetverbinding, bellen naar EDPnet en antwoord "Wij mogen Proximus hierover nog niet kontakteren, want zij hebben 48u de tijd om ons te bevestigen dat de omschakeling gebeurd is."
Dus weekend zonder internet. Maandag opnieuw gebeld naar EDPnet: "Wij zullen Proximus vragen wat er aan de hand is" En effektief er gebeurd iets: het ADSL signaal dat nog op de lijn staat verdwijnt, de lijn is nu helemaal dood.
Dinsdag opnieuw bellen: "Proximus heeft iets gedaan, dus hebben zijn opnieuw 48u tijd".
Dus ook woensdag geen internet. Woensdagnamiddag opnieuw bellen: "Wij hebben hiervan een dringende opdracht aan Proximus gemaakt. Dondermorgen nog altijd niets. Terug gebeld rond 14.00u met de melding "Ik dien een klacht in bij EDPnet, Proximus en de ombudsman Telekommunikatie" en dezelfde namiddag gaan de brieven op de bus. Vrijdagmorgen nog geen beweging, maar 's namiddags rond 14.00u is ineens alles in orde. Maar die klachtenbrief heeft er niets mee te maken, puur toeval!!!!!

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

08 apr 2017, 12:41

socrates schreef:Dit bericht betreft enkel mobiele telefonie, maar het gaat tenslotte ook over een provider en dat is toch het onderwerp van dit topic.
Het verhaal: Op de avond van 6 april 2017 kondigt provider Base, (Telenet) ,via sms, aan, dat de dienst "prepaid Alditalk", die Base als provider leverde, definitief wordt stopgezet. Als de houder van een prepaidkaart niet vóór 7 juni 17, overstapt naar een andere provider, wordt het bestaande beltegoed onbruikbaar.
Wie voor 1 mei overstapt naar Base zelf, kan zijn voormalig Medion-nummer behouden en krijgt een welkomstbonus van 15 euro.
Is het zonder meer aanvaardbaar dat een provider, die ermee stopt, ook de vooraf betaalde belminuten waardeloos verklaart. Is een niet eens volle vier weken een voldoende opzegtermijn?
Klanten van wie bv. het hele gezin met Alditalk belde, kunnen op die manier heel wat euro kwijtraken. In een gezin van vier personen kan dat verlies al gauw oplopen tot 50 à 100 euro. Wellicht zal de "oplossing" die de provider voorstelt wel in de kleine lettertjes van het oorspronkelijk "contract" zijn voorzien.
Dit besluit van Aldi is wellicht een gevolg van de wet die verbiedt nog "anonieme" simkaarten te verkopen.
Aldi was in België de allergoedkoopste aanbieder van mobiele telefonie. Een gesprek tussen twee Aldi klanten kostte 5 cent p/m, bij Base is dat 30 cent. Wie niet binnen de maand zijn Aldi belminuten heeft opgebruikt is ze dus gewoon kwijt? Zou deze manier van handelen ook bij andere providers de regel zijn ? Aldi die in elke weekfolder reclame maakte voor Alditalk is met opvallend stille trom uit die markt gestapt. Bestaat er zoiets als een ombudsman die in dit soort "geschillen" zou tussenkomen ? Klanten zouden kunnen eisen dat provider Base, minstens hun nog niet gebruikte belkrediet zou overnemen of dat Aldi dat zou terugbetalen ?
In de tekst hierboven staat ondermeer : " Als de houder van een prepaidkaart niet vóór 7 juni 17, overstapt naar een andere provider, wordt het bestaande beltegoed onbruikbaar. "

Volgens mij verlies je dus helemaal niets als je tijdig overstapt. Als ik de tekst goed begrijp zou je pas je geld verliezen als je niet voor 7 juni overstapt , maar dan zou je ook volledig zonder telefoon zitten omdat ALDI-talk dan stopgezet wordt.
En een gsm-nummer kan altijd behouden blijven bij het overstappen naar een andere provider. Dat is wettelijk zo vastgelegd.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 apr 2017, 16:51

Uw veronderstelling klopt niet wat betreft behoud van belwaarde, maar het klopt wél dat het heel dubbelzinnig vermeld wordt op het eerste zicht.
Lees hieronder wat oa op de site van Base te vinden is :

" Wat gebeurt er met de belwaarde op mijn Aldi Talk-kaart?

De belwaarde op je Aldi Talk-kaart vervalt nadat je je nummer hebt overgedragen.

Dit wordt gecompenseerd door de € 15 gratis belkrediet die je ontvangt als je BASE wordt. Je kan zelf een datum aangeven voor de overdracht (vóór 7 juni)."

agf5702
Lid geworden op: 10 apr 2017, 13:59
Locatie: Deinze

11 apr 2017, 15:27

Ik heb klacht ingediend bij de ombudsman. Vandaag kreeg ik een antwoord. Aldi talk verwijst inderdaad naar het reglement, doch in art. 4.3 staat duidelijk dat uw saldo 12 maanden geldig blijft. Als Aldi zijn eigen reglement volgt, mocht men geen prepaid ticketten meer verkopen vanaf 7 juni 2016, zodat 1 jaar later het resterende saldo dan vervalt. Gezien Aldi dit na 2 maanden doet, is dit voor mij contractbreuk, wat ik de ombudsman dan ook heb laten weten. Ik heb nog 55€ en wil het op mijn rekening gestort zien. B.t.w. Ga over naar scarlet en na 3 maanden verdwijnt die 15€ van base in het niet, die trouwens bijna de duurste van alle providers is. Wat ik ook niet begrijp, is dat medion mobile het zaakje niet overneemt, dat uw simkaart niet anoniem mag zijn en dat daardoor Aldi talk stopt is een drogreden. Andere providers laten u registreren via internet en laten de eerste keer betalen via bancontact om zeker te zijn dat je bent wie je zegt.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 apr 2017, 17:51

agf5702 schreef:Ik heb klacht ingediend bij de ombudsman. Vandaag kreeg ik een antwoord. Aldi talk verwijst inderdaad naar het reglement, doch in art. 4.3 staat duidelijk dat uw saldo 12 maanden geldig blijft. Als Aldi zijn eigen reglement volgt, mocht men geen prepaid ticketten meer verkopen vanaf 7 juni 2016, zodat 1 jaar later het resterende saldo dan vervalt. Gezien Aldi dit na 2 maanden doet, is dit voor mij contractbreuk, wat ik de ombudsman dan ook heb laten weten. Ik heb nog 55€ en wil het op mijn rekening gestort zien. B.t.w. Ga over naar scarlet en na 3 maanden verdwijnt die 15€ van base in het niet, die trouwens bijna de duurste van alle providers is. Wat ik ook niet begrijp, is dat medion mobile het zaakje niet overneemt, dat uw simkaart niet anoniem mag zijn en dat daardoor Aldi talk stopt is een drogreden. Andere providers laten u registreren via internet en laten de eerste keer betalen via bancontact om zeker te zijn dat je bent wie je zegt.
Als je zoals voorzien in zijn reglement, van de ombudsman binnen de 90 dagen een antwoord mag verwachten dan zal dat niet veel meer opleveren tenzij je het huidige belkrediet niet meer gebruikt tot je sim wordt geblokkeerd, en de ombudsman het dan zou gedaan krijgen dat Aldi je je geld terug geeft, een kennis van mij heeft nog een ongebruikt ticket met een belwaarde van 20 euro. Samen met mijn eega heb ik ook nog 47 euro belkrediet. Ik had opgevangen dat Base de eigenlijke provider voor Aldi, zou worden overgenomen door Telenet ik verwachtte mij aan een of ander negatief effect daarvan maar had nooit gedacht dat ze dit soort bedrog zouden durven toepassen. Ik had extra bijgeladen om zeker nog een tijdje tegen het Medion tarief te kunnen bellen, niet dus.
Vreemd dat testaankoop daar nog niets over heeft laten horen ?
Mogelijk gaan ze de regel omtrent de geldigheid van de kaart, letterlijk toepassen, Een kaart-die trouwens volgens dezelfde algemene voorwaarden altijd eigendom blijft van de uitgever-, al een jaar oud is, heeft dus haar geldigheidsduur voltrokken.
Vreemd hoe stil de media blijven over dit "geval" dat wellicht toch veel mensen moet raken. Niet mooi van Aldi, om nog belkrediet te verkopen zonder de klant te verwittigen van wat ermee kon gebeuren. Voor Telenet en consoorten was Aldi met zijn 5 cent per belminuut natuurlijk een geduchte concurrent, die wordt nu dus op die manier onschadelijk gemaakt. De "rijke" Aldi klant betaalt het gelag. :evil:
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

23 sep 2017, 15:53

Wellicht om nog meer dividend te kunnen uitkeren,bespaart Proximus op voorraad- en beheerskosten
Een technicus, die ik, na veel vijven en zessen ,dan toch aan de lijn kreeg, vertelde mij dat het voorraadbeheer bij Proximus één grote chaos was. Hij vertelde mij ook dat volgens zijn bestuur, de klanten te veel klaagden over de slechte bereikbaarheid van de in stadscentra gelegen Proximuswinkels. Daarom worden reserveonderdelen voortaan geleverd via Kia afhaalpunten buiten de stadscentra of via B post, aan huis besteld. Tot daar geen onmiddellijk probleem en zeker niet voor al wie mobiel is, buiten de centra vindt de automobilist immers makkelijker een parkeerplaats. Het probleem wordt evenwel nijpend als men bevestigt dat: noch de eigen Proxywinkels, noch de afhaalpunten (Kia) ook zelfs maar één exemplaar van een defect onderdeel - in mijn geval een decoder- in voorraad zouden hebben.
Vrijdag 21 september na de middag weigerde de TV plots dienst. Ik deed eerst de nodige tests, modem uitzetten, decoder uitzetten enz. Daarna een eerste keer bellen naar klantendienst er wordt een test uitgevoerd, "de lijn is helemaal in orde". We zijn ondertussen al een uur later . Dan wordt gevraagd alles uit te schakelen, de stroomtoevoer te onderbreken en een kwartier te wachten waarna men mij op mijn verzoek dan spontaan weer zou opbellen. Na 20 minuten wachten zonder enig gevolg belde ik zelf terug en doorliep opnieuw de hele hindernissenbaan van: druk 1.2.3.4. en wacht lang genoeg tot niet "al onze medewerkers momenteel in gesprek zijn."
Ik had meteen gezien dat de decoder defect was, die kreeg immers wel signaal van de modem maar wellicht een defecte HD waardoor hij zijn besturingssysteem niet kon opstarten.(Booten) Die diagnose wou de technicus niet zo maar aannemen, zij beweerde dat het probleem in de kabelverbinding tussen de modem en de decoder zat; Die kabel zit in de muur en kon ik niet hebben ontregeld.
Om het verhaal korter te houden, ik zal hopelijk dinsdag, via B Post, een nieuwe decoder mogen installeren,. Als die van bij de start al defect zou blijken dan stuurt Proximus op hun kosten een technicus om dat op te lossen. Wat als die man of vrouw dan evenmin over reserveonderdelen beschikt ?
Een klacht indienen bij Proxius via mail en dus sporen nalatend, is onbegonnen werk ! Ik kan deze provider helaas hoe langer hoe minder warm aanbevelen. Benieuwd of ik voor de vier dagen waarop mijn TV-abonement onbruikbaar is, ook een vergoeding zal krijgen ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour