25¤voor reservatie

Hier is plaats voor openbaar debat.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 aug 2017, 14:38

MyriamC schreef:
pol55 schreef: We zijn ook al een paar keren bij Pepe (La Botte) gaan eten (toen we nog werkten) spreek over 6 a 7 jaar geleden. Onder de 100€/man komt ge daar NU niet weg.
Kijk dan maar eens op de website: https://www.labotte.be/menu-la-botte/
3-gangenlunch 32 euro
5-gangen degustatiemenu 75 euro
Je hoeft daar niet persé à la carte te eten hé. Dus zeggen "onder de 100€/man komt de gaar NU niet weg" is bullshit.
Dat 5 gangen menu ziet er héél degelijk uit.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

30 aug 2017, 16:02

Het probleem is wij zijn geen menu eters, en als voorgerecht eten wij overal bij een italiaan een antipasti, wij eten nu éénmaal graag charcuterie en kaas, en dan zit je al éénmaal prijzig.
En wij drinken ook geen limonade !

door de week gaan wij soms eens in Antwerpen bij een italiaan op de korenmarkt en daar is het 110 a 120 € voor ons twee, in de Del Sud!

Kwalitatief geen uitschieter, maar zijn antipasti mag er zijn !

Als je tegenwoordig een gin tonic drinkt ben je al 12€ kwijt, vroeger was dit 5€
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

30 aug 2017, 18:46

Prima Vera schreef:
MyriamC schreef:
pol55 schreef: We zijn ook al een paar keren bij Pepe (La Botte) gaan eten (toen we nog werkten) spreek over 6 a 7 jaar geleden. Onder de 100€/man komt ge daar NU niet weg.
Kijk dan maar eens op de website: https://www.labotte.be/menu-la-botte/
3-gangenlunch 32 euro
5-gangen degustatiemenu 75 euro
Je hoeft daar niet persé à la carte te eten hé. Dus zeggen "onder de 100€/man komt de gaar NU niet weg" is bullshit.
Dat 5 gangen menu ziet er héél degelijk uit.
DEGUSTATIEMENU 75€ pp
(Met aangepaste wijnen 105€ pp. – glas van 10cl.)
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

31 aug 2017, 09:58

Ge moet eens proberen een menu te gaan eten met mensen waar ik moet mee gaan eten, den zaterdag iemand die niks van sea food lust, en in de week en zondag middag iemend die enkel kei hard uitgebakken moet zijn en nooit scampies.

Dan stopt het om een menu te eten, en eten wij altijd van de kaart waardoor wij altijd veel teveel eten hebben.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

31 aug 2017, 10:06

denlowie schreef:Ge moet eens proberen een menu te gaan eten met mensen waar ik moet mee gaan eten, den zaterdag iemand die niks van sea food lust, en in de week en zondag middag iemend die enkel kei hard uitgebakken moet zijn en nooit scampies.
Een restaurant dat zijn gasten belangrijk vindt, zal niet moeilijk doen om gerechten te wisselen, eventueel mits een paar euro opleg (en ik kan het weten want ik ben ook een moeilijke eter). Wat niet wegneemt dat ik ook wel eens à la carte eet, want een menu is voor mij dikwijls te veel. Ik heb meestal genoeg aan een voor- en een hoofdgerecht (of twee voorgerechten).

Ik snap niet dat je 'veel teveel eten' hebt als je à la carte eet. Dan bestel je toch juist wat je wil en zit je niet vast aan je 3, 4, 5 of meer gangen?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

31 aug 2017, 10:15

Als je een goede eter bent is een menu voordelig in het andere geval eet je idd beter a la carte en dan heb je de keuze. Wij kiezen in de meeste gevallen ook voor een voor- en hoofdgerecht. Liever dan een nagerecht.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

31 aug 2017, 10:32

Prima Vera schreef:Als je een goede eter bent is een menu voordelig in het andere geval eet je idd beter a la carte en dan heb je de keuze. Wij kiezen in de meeste gevallen ook voor een voor- en hoofdgerecht. Liever dan een nagerecht.
Klopt. Ik heb altijd een mee-eter bij ... als wij een menu eten, belandt de overschot altijd aan de overkant van de tafel. Hij is een (zeer) grote eter, ik een kleine.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

31 aug 2017, 10:49

MyriamC schreef:
Prima Vera schreef:Als je een goede eter bent is een menu voordelig in het andere geval eet je idd beter a la carte en dan heb je de keuze. Wij kiezen in de meeste gevallen ook voor een voor- en hoofdgerecht. Liever dan een nagerecht.
Klopt. Ik heb altijd een mee-eter bij ... als wij een menu eten, belandt de overschot altijd aan de overkant van de tafel. Hij is een (zeer) grote eter, ik een kleine.
Uwen eigen vuilbak meebrengen is altijd het beste hé! :lol: :lol: :lol:

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

31 aug 2017, 10:53

Prima Vera schreef: Uwen eigen vuilbak meebrengen is altijd het beste hé! :lol: :lol: :lol:
Ik wou het woord niet gebruiken, daarom had ik er mee-eter van gemaakt. Maar zo is het inderdaad. :D

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

31 aug 2017, 11:28

Wij eten ook altijd maar een voorgerecht en een hoofd gerecht, maar de laatste jaren zijn de voorgerechten allemaal veel groter geworden dan men vroeger gaf.

Ge moet eens bij een Italiaan en anti pasta vragen, wel dan moeten wij echt zoeken om een zeer klein hoofdgerecht te nemen, dus meestal een stukje vis, wij zijn nu ook geen veertigers meer om te eten.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

31 aug 2017, 11:38

denlowie schreef:Wij eten ook altijd maar een voorgerecht en een hoofd gerecht, maar de laatste jaren zijn de voorgerechten allemaal veel groter geworden dan men vroeger gaf.

Ge moet eens bij een Italiaan en anti pasta vragen, wel dan moeten wij echt zoeken om een zeer klein hoofdgerecht te nemen, dus meestal een stukje vis, wij zijn nu ook geen veertigers meer om te eten.
Waarom zo moeilijk doen? Dan vraag je antipasti voor een persoon meer en neem je geen hoofdgerecht en je neemt er bv nog een salade bij. Opgelost toch? Geen enkele degelijk Italiaans resto gaat jou dat weigeren.

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

24 sep 2017, 21:44

Ik wou een nieuw onderwerp aansnijden en kwam hier terecht :roll:
Foutje