Inkomen zwakkere klasse

Hier is plaats voor openbaar debat.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

24 sep 2017, 10:02

pol55 schreef:
Niets afnemen en zoveel mogelijk geven aan van de rijken, zoals dat meestal het geval is met de huidige politiek(ers)
Waarom blijf je hier nog in zo een slecht land, verhuis naar Nederland als het elders zo veel beter is en als je ziek bent kan je een week wachten eer je naar de huisarts mag gaan.

Pol je bent een zeer simpele ziel man !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

24 sep 2017, 10:22

denlowie schreef:
pol55 schreef:
Niets afnemen en zoveel mogelijk geven aan van de rijken, zoals dat meestal het geval is met de huidige politiek(ers)
Waarom blijf je hier nog in zo een slecht land, verhuis naar Nederland als het elders zo veel beter is en als je ziek bent kan je een week wachten eer je naar de huisarts mag gaan.

Pol je bent een zeer simpele ziel man !
Bedankt Lowie. Idd ben ik een zeer simpele man...maar er zijn VEEL TE VEEL Vlamingen die BETER verdienen en DAT gunt ge een simpele Vlaming niet.


Bericht in een linkse krant (want rechste kranten bestaan niet hmmmm)

"Even serieus blijven"
We kennen N-VA al langer als de partij die links te pas en te onpas in een slecht daglicht probeert te stellen. Een zeer kwalijke evolutie, aangezien hun berichtgeving dikwijls op foutieve informatie of leugens geïnspireerd is
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

24 sep 2017, 12:43

pol55 schreef:Cursus Begrijpend Lezen deel 3: van MichelN.

"Voilà, maar dat mag je niet hardop zeggen want anders ben je een uitzuiger en een slavendrijver" ???
Wie heeft dat gezegd /geschreven ? Denk niet dat je op het ganse Sennet forum die 2 woorden zult vinden.
Zeg me eens waar ik het over Sennet heb, slimmeke? Het blijft voor jou schier onmogelijk om te begrijpen wat er staat, hé.
Ga nu maar snel een cursus volgen, want het wordt dringend.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

24 sep 2017, 13:15

MichelN :
Zeg me eens waar ik het over Sennet heb, slimmeke?
Je zegt in Sennet slimmeke:

" Ik heb zelf een 58-plusser in dienst gehad en die deed het meer dan behoorlijk, al had hij het soms wel wat lastig met de technologische vernieuwingen zowel qua materialen als werkmethodes."
Dus gehad wil zeggen te oud te duur om bij te scholen en buiten gekegeld ?

En had je hem niet kunnen overtuigen om wc's te poetsen, weing technische vernieuwing voor nodig (stinkt nog altijd) en daar is vraag naar voor 2 uur per dag aan 6€/uur .

Tja dan ben je bij de weinige goede werkgevers die eerlijk dit willen toegeven "oudere BUITEN"

"Even serieus blijven" hé slimmeke
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

24 sep 2017, 13:32

Familie van Dejules zeker?

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

24 sep 2017, 15:01

pol55 schreef:MichelN :
Zeg me eens waar ik het over Sennet heb, slimmeke?
Je zegt in Sennet slimmeke:

" Ik heb zelf een 58-plusser in dienst gehad en die deed het meer dan behoorlijk, al had hij het soms wel wat lastig met de technologische vernieuwingen zowel qua materialen als werkmethodes."
Dus gehad wil zeggen te oud te duur om bij te scholen en buiten gekegeld ?

En had je hem niet kunnen overtuigen om wc's te poetsen, weing technische vernieuwing voor nodig (stinkt nog altijd) en daar is vraag naar voor 2 uur per dag aan 6€/uur .

Tja dan ben je bij de weinige goede werkgevers die eerlijk dit willen toegeven "oudere BUITEN"

"Even serieus blijven" hé slimmeke
Het is echt onbegonnen werk om jouw domme redeneerfouten te blijven corrigeren, zeker als je nu weer afkomt dat volgens jou alles wat op Sennet verschijnt sowieso alleen maar betrekking heeft op Sennet. Niet te geloven!
Als ik een oudere werknemer aanneem, is dat dan in het kader van "oudere buiten"? Jongens toch!
Hier zijn al veel rare vogels de revue gepasseerd, maar deze Pol55 slaat werkelijk alles.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

24 sep 2017, 18:28

Het is echt onbegonnen werk om jouw domme redeneerfouten te blijven corrigeren, zeker als je nu weer afkomt dat volgens jou alles wat op Sennet verschijnt sowieso alleen maar betrekking heeft op Sennet. Niet te geloven!
Als ik een oudere werknemer aanneem, is dat dan in het kader van "oudere buiten"? Jongens toch!
Hier zijn al veel rare vogels de revue gepasseerd, maar deze Pol55 slaat werkelijk alles.


He slimmeke,

Je antwoord niet op mijn vraag, je kan echt nog niet lezen. MichelN wat heb je met die onhandige (waarschijnlijk zeer goedkope) werkman gedaan. Ja draait rond de pot gelijk een rare kwibus. Man man man wat ben jij een asociale kerel.
Nog nooit zo'n kwibus gehoord. MichelN je moet dringend hulp zoeken...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

25 sep 2017, 11:25

De zogenoemde Turteltaks, officieel de Vlaamse energieheffing, is illegaal en werd vernietigd. Dat heeft het Grondwettelijk Hof beslist. Voor 2016 en 2017 blijft hij wel behouden. (Je kan ze dus niet recupereren)

En ergens in 2018 wordt die illegale versie vervangen door de Tommietaks. (Ondanks een winst van 1 MILJARD EURO van de energie sector) Volgens de linkse pers, verkondigd als" Tommelein redt zijn vel" want de Minister had in eerste instantie ZONDER de democratische gang van zaken te volgen dit op zijn eentje beslist. En dat was natuurlijk een brug te ver.
Minister - President van Vlaanderen Mhr Bourgois heeft een stoel op 5 poten gehuurd voor Minister Tommelein om dit te verdedigen vandaag (25 sept 2017) in het Vlaams parlement tijdens de jaarlijkse September verklaring.

NB: die stoel gaat hij nog nodig hebben....

En als slagroom op de taart zal deze taks juist voor de verkiezingen opgeheven WEDDEN !!! ....en iedereen juicht dan hoera.

En kijken naar TV1 vandaag Villa Politica 14h15.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

25 sep 2017, 18:59

In juni van dit jaar vernietigde het Grondwettelijk Hof de Turteltaks. Vlaams minister van Energie Bart Tommelein zei toen dat hij "de mensen geen blaasjes wil wijsmaken" . De vernietiging van de Turteltaks doet de schulden uit het verleden echter niet verdwijnen."

En vandaag doet Ti Ta Tommelein en de Vlaamse Minister-President alsof de schulden al BIJNA verdwenen zijn. We moeten maar 9€ betalen ipv 100€.
Of die 9€ nog ilegaal is of niet, is niet ter sprake geweest vandaag, maar het is en BLIJFT ondemocratisch. Als ik geen auto heb moet ik toch ook niet betalen voor benzine van mijn buurman.
Laatst gewijzigd door pol55 op 26 sep 2017, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
Gast

25 sep 2017, 19:40

En vandaag doet Ti Ta Tommelein en de Vlaamse Minister-President alsof de schulden al BIJNA verdwenen zijn. We moeten maar 9€ betalen ipv 100€.
Of die 9€ nog ilegaal is of niet, is niet ter sprake geweest vandaag, maar het is en BLIJFT ondemocratisch. Als ik geen auto heb moet ik toch ook niet betalen voor benzine van mijn buurman.
Het ziet er inderdaad goed uit maar heb zo' n klein vermoeden dat ze het achterste van hun tong in deze nog niet hebben laten zien. Ik wacht af tot er iemand, en dan bedoel ik niet de oppositie, de addertjes te voorschijn tovert. So far so good.
Waarom moet ik meebetalen voor iemands kinderen ( kindergeld ) terwijl ik zelf geen kinderen heb ! :roll:

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

26 sep 2017, 00:54

Dicksy,
Waarom moet ik meebetalen voor iemands kinderen ( kindergeld ) terwijl ik zelf geen kinderen heb !


Dicksy toch, dat is een heel grote kwakkel.

Je weet toch wat Sociale zekerheidsbijdragen zijn (ook RSZ genoemd).
Dat is wat men inhoudt op het loon ( op de lonen, niet op de pensioenen ) alvorens de belastingen berekend worden.
Dat staat op de maandelijkse loonbrief.

http://onsloonverdriet.be/soczekbijdragen.php

Daar staat een tabel, inhoudingen op lonen van werknemers en een op het inkomen van de zelfstandigen.

Bij de bijdrage voor de sociale zekerheid bij de werknemer staat:
* werknemers bijdrage kinderbijslag: 0,87 % van het bruto loon.
* werkgevers bijdrage kinderbijslag: 1,46 van het bruto loon van de werknemer.
* samen 2,33 % van het bruto loon van de werknemer.

De zelfstandigen en ambtenaren dragen 0 % bij voor de kinderbijslag.

Alle werknemers en werkgevers betalen de kinderbijslag voor alle kinderen in België.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

26 sep 2017, 01:18

Dicksy,

Wat Tommelein bedoelt is een van de economische wetten.

Als het aanbod van een product klein is, dan is de prijs heel hoog ( Rolls Royce ).
Als het aanbod van en product heel hoog is dan zakt de prijs tot bijna € 0 ( een brood).

Als de ganse overheid van dit land overal zonnepanelen zet en ook de particulieren dat doen,
dan zakt de prijs tot peanuts voor iedereen. En de btw daarop levert de oplossing..
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
Gast

26 sep 2017, 09:30

Pastoor schreef:

Dicksy toch, dat is een heel grote kwakkel.

Je weet toch wat Sociale zekerheidsbijdragen zijn (ook RSZ genoemd).
Dat is wat men inhoudt op het loon ( op de lonen, niet op de pensioenen ) alvorens de belastingen berekend worden.
Dat staat op de maandelijkse loonbrief.
Allez pastoor wat gij nu schrijft ! :roll: Daar was ik nu echt niet van op de hoogte se ! :oops:
Wou alleen maar aantonen dat er zoveel is waar ik moet voor betalen waar ik liever niet voor wil betalen. Kinderen van een ander komen niet uit mijn broek maar ik moet er wel onderhoudsgeld ( want zo noem ik kindergeld ) voor betalen. Capiche !

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

26 sep 2017, 10:16

pastoor schreef:

De zelfstandigen en ambtenaren dragen 0 % bij voor de kinderbijslag.


.
pastoor sinds wanneer zijn werkgevers geen zelfstandigen ????

En bij de regeling van de zelfstandigen bestaat die verdeling niet zoals bij werknemers zoveel% voor dit en zoveel % voor dat, ook bij de ambtenaren ook niet dit komt allemaal in de kas van de rsz.

Dit wil dus niet zegen dat daar geen geld naar de kinderbijslag gaat.

Je zal je zienswijze toch eens moeten herzien.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

26 sep 2017, 11:55

denlowie schreef:
pastoor schreef: De zelfstandigen en ambtenaren dragen 0 % bij voor de kinderbijslag. .
pastoor sinds wanneer zijn werkgevers geen zelfstandigen ????
Pastoor kletst uit zijn nek.