Is het lekker

Hier is plaats voor openbaar debat.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

29 sep 2017, 11:11

Ik lees veel tot zeer veel recensies van restaurants, en voornamelijk van tripadvisor en eet nu; Belgie en zeeland

Daar zie ik dagelijks restaurant afgebroken worden tot aan de grond, wat voor zulke restaurants meestal klanten kost.

Maar de vraag is wat is of wanneer is het lekker ???????????????

Als ik zo iets lees en het ligt binnen de afstand waar we gaan eten dan ga ik daar ook meestal binnen de kortste keren naar toe, en het resultaat is meestal totaal anders dan wat men op tripadvisor geschreven word.

Waarom schrijft iemand zo vernietigend over bepaalde restaurants ???

Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, daar zou toch een wet moeten over bestaan dit zulke zaken zoals tripadvisor niet zou mogen publiceren.

Ik schrijf ook wel al eens maar ik schrijf dan in 99% over de bediening, want eerlijk gezegd die is de laatste 10 jaar ferm onder maats, uitzonderingen zijn er zeker, en in het duur segment zal je altijd betere service krijgen dan in het goedkopere segment.

Als jullie uit eten gaat kijk jullie dan eerst naar de recensies over dit restaurant ???
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

29 sep 2017, 15:57

denlowie schreef:Als jullie uit eten gaat kijk jullie dan eerst naar de recensies over dit restaurant ???
Eigenlijk nooit, het enige criterium voor ons is inderdaad of het lekker was en in tweede instantie of we er nog zouden terugkeren.
Soms maak je het ook mee dat in een bepaald restaurant de kwaliteit over een jaar tijd serieus achteruit bolt. Dan zit er ook niets anders op dan dit uit je lijstje te schrappen, ook al waren we er al jarenlang klant. Mijn vrouw is toen met de chef in de keuken gaan praten - ik zou het niet durven - tenminste een poging tot, want die man had een serieus drankprobleem.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

30 sep 2017, 19:53

Als het uitsluitend om eettenten cq bachanaalpaleizen gaat schenk ik vooraf weinig aandacht aan die recenties; meestal zijn die naast de kwestie. Over "smaak" valt meestal niet te oordelen, dit is voor de meesten onder de beesten toch verschillend; evenwel, katten kan je niet alles voorschotelen. En dan moet het zelfs niet altijd bio of koosjer zijn; want ook dat beestje kent de verschillende jaargangen van de recepten en drankjes niet die bij de maaltijden gevoegd worden. De beste menu's zijn meestal diegene welke niet lees- of verstaanbaar zijn... cfr "chinees"... :wink:

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

02 okt 2017, 11:54

Meestal kijk ik niet naar de recensies voor restaurants hier in ons omliggende .. ik ga voort op eigen ervaring en op de 'hear say' van vrienden en kennissen . Ik zal ook wel eens gaan kijken op de website van het restaurant zelf.

Restaurants met foto's op de venster van de verschillende borden die tonen wat je krijgt zijn meestal van mindere kwaliteit en daar gaan wij dan al zeker niet binnen ..

Ik ga echter zeker bij 'Tripadvisor' kijken wanneer wij op reis gaan . Dan is dat een indicatie die men toch kan vertrouwen , vind ik .. Wanneer de meerderheid van de bezoekers tevreden is dan zit men toch meestal goed.
Op Tripadvisor heeft men ook een indicatie van de prijsklasse en de rangschikking op het aantal restaurants in die bepaalde stad en/of het een certificaat van uitmuntendheid heeft.

Eethuizen waar men je vraagt 'of het lekker is' of 'het gesmaakt heeft ?' die hebben dan geen weet van enige etiquette. Men vraagt gewoon : Alles naar wens ?
Of men 'het lekker vind' of 'het gesmaakt heeft' , daar hebben ze geen zaken mee .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

03 okt 2017, 15:21

Op Tripadvisor kan iedereen posten wat hij wil. Zelfs als je niet in dat bepaald restaurant gegeten hebt. Daar heb ik dus weinig vertrouwen in. Ik had wat meer vertrouwen in de boekingssite Resengo, maar heb onlangs ondervonden dat ik daar ook niet meer moet gaan kijken. Ik had een negatieve recensie geplaatst over een restaurant dat bij hen 5 vinkjes kreeg. Mijn recensie werd niet gepubliceerd waarop ik naar de reden hiervan informeerde. Mij werd toen gezegd dat de restaurateur zelf beslist of een recensie al dan niet gepubliceerd wordt. Van enige objectiviteit is er dus totaal geen sprake :roll: Ik had wijzer moeten zijn, want allemaal 5 vinkjes zonder één enkele negatieve, dat is verdacht.
Ik ga nu alleen nog af op eigen ervaring en ervaring van (gelijkgestemde) vrienden en kennissen.