Vreemd kruid

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

04 okt 2017, 18:23

Wie kent dit vreemd kruid..
Hij woekert al een paar jaar in mijn gazon..
Gaat het kapot door het middel ..onkruid in gazon...?
Afbeelding

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 okt 2017, 08:32

Ik weet niet wat het is, maar het is duidelijk geen gras.
Met andere woorden: het zal kapot gaan door een selectief herbicide wat grassen (eenzaadlobbigen) spaart en de tweezaadlobbigen doodt.
Ondank is 's werelds loon

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

05 okt 2017, 09:59

Volgens mij is het een "margriet", ik vind die ook zowat overal in mijn tuin. Als het er niet te veel zijn ( als je er dus tijdig bij bent) : gewoon uittrekken

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

05 okt 2017, 10:42

Afbeelding

Betreft madeliefje.....toch leuk een gazon met een bloemetje ?
Doe wel en zie niet om !

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

05 okt 2017, 10:49

fregat schreef:Afbeelding

Betreft madeliefje.....toch leuk een gazon met een bloemetje ?

Madeliefjes zijn inderdaad mooi, als het bij één of enkele blijft in het gazon. maar als de madeliefjes gaan overheersen is het ook niet erg prettig , al is zoiets een kwestie van smaak natuurlijk.

Maar het plantje waarover het hier gaat ( foto van josh-andre) is waarschijnlijk een margriet. En als die beginnen te woekeren is er algauw niet veel gazon meer over.

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

05 okt 2017, 18:06

Het is natuurlijk een kwestie van smaak, een strak gazon of een kleurrijk gazon. Madeliefjes , Bellis perennis, bellis is mooi, fraai, lief, en margrieten zijn nectarplanten, niet alleen voor de bijtjes maar ook voor tal van dagvlinders zoals dagpauwoog, kleine vos, hooibeestje, landkaartje, kleine vuurvlinder, enz. Mijn keuze is gauw gemaakt. En dat gif is ook al niet gezond voor huisdieren, vogels, kinderen.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

05 okt 2017, 19:41

Dank voor jullie antwoord..Ik ga zeker eens een bosje laten staan
,of het bloemen geeft..
Maar dat het een woeker plant is dat ervaar ik..op een jaar tijd..komen ze overal te voorschijn..in het gazon..
en als het een magrietje is..dan heeft het in de potgrond die ik uitstrooide op de kale plakken,dit bloemetje mee gebracht..bedankt..