Smartphone,app112BE

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Floppy
Lid geworden op: 02 feb 2005, 17:55
Locatie: Zele

26 sep 2017, 11:43

In verband met de app 112be.
Je kan met een smartphone altijd bellen(telefoneren) m.a.w. je hoeft dus geen verbinding in te schakelen (Wi-Fi of mobile netwerk)
Nu lees ik het volgende , ik citeer --" De app stuurt jouw positie naar de centrale zodra je belt "---
Let op "positie" en "belt"
Dit is voor mij verwarrend, vermits ik BEL(naar 112be) en gelet op bovenstaande eerste zin, hoef ik dus geen "locatie" en "mobile netwerk" in te schakelen. Of wel ???
Groetjes.
Ook een waarheid--Na zonneschijn komt regen.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

26 sep 2017, 14:29

Ik kan mij vergissen, maar volgens mij heb je géén "locatie" of "mobiel netwerk" nodig om te kunnen "bellen"
Mobiel netwerk is enkel nodig als je bv op internet wil, en locatie is enkel nodig als je zelf wil zien waar je bent.
De plaatsbepaling door 112 gebeurt volgens mij aan de hand van de zendmasten van de provider.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

26 sep 2017, 15:42

Floppy,

wat verduidelijking kunt je vinden op onderstaande link
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telef ... -netwerken

Sony

Floppy
Lid geworden op: 02 feb 2005, 17:55
Locatie: Zele

08 okt 2017, 19:18

Ter info in verband met de "app112BE"
Dit is het antwoord van -ibz.igov.be-

We raden aan om je wifi of “mobile netwerk” en je “locatie” in te schakelen zodat je alle informatie optimaal kan doorsturen naar de noodcentrale.

Als je een Android smartphone hebt zal je locatie automatisch aangezet worden op het moment dat u belt. Als je een iPhone hebt zal er een pop-up waarschuwing verschijnen met vermelding dat uw locatievoorzieningen uit staan op het moment dat je de applicatie opent.

Als je deze functies niet ingeschakeld hebt zal je de app ook kunnen gebruiken maar zullen mogelijk niet alle gegevens meegestuurd worden.

Onafhankelijk of je met internet verbonden bent, zal je dus met de app kunnen bellen naar de noodcentrale.

Groetjes.
Ook een waarheid--Na zonneschijn komt regen.