Begraven worden - Big business

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

Singapore
Lid geworden op: 24 nov 2005, 15:41

29 okt 2016, 11:53

Het is de wens van een overledene om te breken met de traditionele uitvaart.
Zijn wens, crematie en as uitstrooien. (niet op kerkhof of publieke plaatsen).
Theoretisch, in principe, heeft men een alleen een begrafenis ondernemer (lijkwagen met de nodige vergunningen) nodig om de overledene te verplaatsen. juist - onjuist.
Doodskist kan uitsluitend bij begrafenis ondernemer gekocht worden?
Moet as in crematorium in "urne" verzameld worden.
We vinden nergens een wetgeving die zegt dat dit moet.
Ik zoek iemand die ervaring heeft met zulke handelswijze.

Met dank

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

29 okt 2016, 14:12

Singapore,

Het is de wens van een overledene om te breken met de traditionele uitvaart. Zijn wens, crematie en as uitstrooien. (niet op kerkhof of publieke plaatsen). Theoretisch, in principe, heeft men een alleen een begrafenis ondernemer (lijkwagen met de nodige vergunningen) nodig om de overledene te verplaatsen. juist - onjuist. Doodskist kan uitsluitend bij begrafenis ondernemer gekocht worden? Moet as in crematorium in "urne" verzameld worden. We vinden nergens een wetgeving die zegt dat dit moet. Ik zoek iemand die ervaring heeft met zulke handelswijze.

Die persoon wenst dat de as verstrooid wordt op een andere plaats dan het kerkhof of een publieke plaats.

Het is juist dat men alleen een begrafenis ondernemer nodig heeft . Ga daar op voorhand vragen wat er nodig is. (doodskist lijkwagen, vergunningen, papieren, transport).

Met crematie kan men op voorhand vragen de "urne" mee te nemen.
Dat gebeurt heel discreet. Ik hen dat vorig jaar meegemaakt.

Indien er een begrafenisverzekering/uitvaartverzekering is, dan moet je het daar vragen, die zorgen daarvoor.

* * * * * *

hier de zaken die nodig zijn, behalve de afspraak omtrent de urne
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

29 okt 2016, 21:40

Een urne is duur.
Maar zou er iemand de asse van zijn overleden familielid in een confituurpotje willen doen ???
In feite mag men de asse van de dierbare overledene in gelijk welk recipiënt laten doen en bewaren. 8)
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

12 okt 2017, 00:40

sanne schreef:Een urne is duur.
Maar zou er iemand de asse van zijn overleden familielid in een confituurpotje willen doen ???
In feite mag men de asse van de dierbare overledene in gelijk welk recipiënt laten doen en bewaren. 8)
Sanne wat is duur? Nu de 21ste wordt men eerste ploegleider die ik indertijd als knaap van 23 op men werk had uitgestrooid op zee. (Hij was vroeger machinist op de lange omvaart bij CMB.)Zelfs de asse van zijn echtgenote die reeds 12 jaar overleden is,en in een nis op het kerkhof staat wordt dan tegelijkertijd met hem uitgestrooid... De prijzen in Oostende daarvoor schommelen tussen de 300 en de 450 euro...Is dat duur? Ik vrees dat bv.een kist veel duurder is...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...