Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
werewoef

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 12 Okt 2017, 22:33  Onderwerp: Genocide Rohinja en de reactie van de Dalai Lama
Het zou best kunnen dat ik enige commentaar van de Dalai Lama in de wereldmedia over de beestachtigheden in Myanmar ergens over het hoofd heb gezien of ik gemist heb , maar zijn er hier wel minsen die de afkeer van de Boedhist Bodisatwa ergens gelezen hebben of gehoord ?

Ben erg benieuwd want deze volkeren moord is zoveel erger als het grote bloedbad van Ruanda indertijd, vermits hier zelfs babys en kleine kinderen worden afgeslacht . Het bloed van dezer zal zekerst tot in de hemel schreeuwen .

Himmelschreiend .
Crying or Very sad En Rachel huilde over de babymoorden in Ramala ...zie bijbel .

werewoef
AMEN en AUM
tokkio

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 13 Okt 2017, 14:28 
Quote:
Ben erg benieuwd want deze volkeren moord is zoveel erger als het grote bloedbad van Ruanda indertijd, vermits hier zelfs babys en kleine kinderen worden afgeslacht . Het bloed van dezer zal zekerst tot in de hemel schreeuwen .

Overal en al eeuwen lang hebben hebben ze volkeren vermoord,vrouwen kinderen babys,voor landbezit,macht geld en een verzonnen god en geloof.
In Malie, Ethiopië , Congo te tijd van Leopold 2,om er maar een paar te noemen gebeurd het dagelijks,200 jaar terug in Amerika, miljoenen indianen uitgemoord,de indianen in het amazone woud....
En of het nu Christenen, Joden,moslims, boeddhisten, Six,of welke naam ze ook geven aan een godsdienst,de uitslag is overal het zelfde,moord en doodslag voor macht en geld,of het nu de paus is of de Dalai Lama ze hebben allemaal bloed aan hun handen.

de mens is het wreedste dier dat op deze aarde rondloopt.
Het vermogen van de mens om zich voort te planten is oneindig veel groter dan het vermogen van de aarde om de mens van voedsel te voorzien(Thomas Malthus 1798)
frits1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 13 Okt 2017, 14:38 
"Het zou best kunnen dat ik enige commentaar van de Dalai Lama in de wereldmedia over de beestachtigheden in Myanmar ergens over het hoofd heb gezien of ik gemist heb , maar zijn er hier wel minsen die de afkeer van de Boedhist Bodisatwa ergens gelezen hebben of gehoord ? "

Ja, als ge de moeite doet om U te informeren kunt ge dat overal lezen. ???

Uit The Independent:"Buddha would have helped the Rohingya Muslims who are fleeing violence in Buddhist-majority Burma, the Dalai Lama has said. The world’s most well-known Buddhist icon said the plight of the minority group made him “very sad”.
Around 300,000 Rohingya have fled into Bangladesh following a security clampdown by the Burmese armed forces, prompted by Rohingya militant attacks on military outposts in late August....Speaking to reporters, the Dalai Lama said the suffering of Rohingya Muslims fleeing violence in Myanmar would have inspired Buddha to help. The Dalai Lama said he had also delivered this message to Myanmar's leader Aung San Suu Kyi several years ago at a meeting of Nobel Peace Prize laureates.

CNN:"The Dalai Lama has called on Myanmar to follow the example of the Buddha and come to the aid of the country's persecuted Rohingya minority, more than 300,000 of whom have fled their home province in two weeks.
Speaking to journalists in North India, the Tibetan spiritual leader expressed his grief over the ongoing violence inside Buddhist-majority Myanmar on Friday, saying the Buddha would have "definitely helped" the Rohingya."

The Telegraph:"Aung San Suu Kyi was under growing international pressure on Monday after the UN’s top human rights official accused her government of "textbook ethnic cleansing" and the Dalai Llama criticised Buddhist nationalist attacks on Burma's Rohingya ethnic minority."

VRTNws:"
Dalai lama: "Boeddha zou de Rohingya geholpen hebben"

De dalai lama, de Tibetaanse spirituele leider, heeft zich bij het rijtje Nobelprijswinaars gevoegd dat zich heeft uitgesproken over de toestand in Myanmar. "De mensen die de moslim-minderheid opjagen zouden zich Boeddha moeten herinneren", zei hij. "Hij zou die arme moslims zeker geholpen hebben."

Ook de dalai lama richtte zich tot regeringsleider Aung San Suu Kyi van Myanmar. Hij maande haar aan om een vreedzame oplossing te vinden voor de crisis. "Ik roep u en uw collega's op om de hand uit te reiken naar alle geledingen van de gemeenschap om te proberen om vriendschappelijke banden te herstellen binnen de bevolking in een geest van vrede en verzoening", zegt hij in een brief.

Etc etc...
werewoef

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 13 Okt 2017, 23:40  Onderwerp: Genocide en de .... Tav Frits 1955
Ik ben je dankbaar Frits 1955 voor deze info . Ik had vergeten dat er nog zoiets bestond als - Ask Google - . Niettemin had ik dit topic gestart zonder de getuigenissen van die twee meisjes van 14 en 16 jaar ( gisteravond in Terzake en vandaag op BRT nieuws ) te hebben gezien . Zonder de door jou aangereikte info over de reactie van Dalai-Lama, had ik deze wereld bijna opgegeven . Hoemeer beestachtig kunnen deze door Myanmar boedhisten gepleegde gruweldaden nog worden . Zelfs de nobelprijs winnaar van de vrede houdt zich op de vlakte . In haar toespraak vermijdt ze opzettelijk de naam Rohinja , alsook de naam van de provincie waarin ze wonen .

mvg-werewoef
AMEN en AUM
maior domus

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 14 Okt 2017, 8:44 
Allez nu zijn het voor één keer eens de islamieten die achtervolgd worden.
De rollen omgekeerd dus.

Excuseer voor de stoute opmerking, voor wie er zich aan stoort.
Maar het mag wel eens gezegd worden.
resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Idefix

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 14 Okt 2017, 9:52 
Ik vind het verschrikkelijk wat er daar gebeurd maar ik stel me er ook een pak vragen bij. Die Rohingya zijn moslims die geprobeerd hebben daar een Shariastaat te stichten en daarvoor hebben ze , zoals ik ergens gelezen heb, om te beginnen een 30-tal Politieposten aangevallen en uitgemoord. Een andere vraag die ik me stel is ook, welke wreedheden moet je begaan om de van nature vreedzame Boedhistische bevolking zover te krijgen dat ze u met geweld willen verdrijven? Zou het dan niet kunnen dat die Rohingya dat zelf uitgelokt hebben? Gaan we hier binnen enkele jaren niet met hetzelfde probleem opgezadeld zitten??????????

Laatst aangepast door Idefix op Za 14 Okt 2017, 22:19, in totaal 1 keer bewerkt
De zon is gratis voor iedereen
frits1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 14 Okt 2017, 10:49 
"Ik had vergeten dat er nog zoiets bestond als - Ask Google -"

Beste kerel, er zijn mensen die gewoon uit eigen beweging wel eens naar de redactie van buitenlandse kranten surfen - het Laatste Nieuws & Co interesseren mij namelijk niet. Ik heb enkel geantwoord op uw vraag of de Dalai Lama in de media aanwezig was met een reactie ivm de vervolging van de Rohinya. Het antwoord is dus "ja". Dat jij dat niet gelezen hebt is Uw probleem he.
Jockey

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 16 Okt 2017, 13:28 
Hallo Werewoef. Sta me toe je tegen te spreken wat betreft je stelling " want deze volkeren moord is zoveel erger als het grote bloedbad van Ruanda indertijd, vermits hier zelfs babys en kleine kinderen worden afgeslacht . " Ten eerste is iedere volkerenmoord verschrikkelijk,doch ik vrees dat er destijds in Ruanda ook veel kinderen zijn vermoord hoor... Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
Wil.

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 16 Okt 2017, 14:28 
Eens de slachting op gang gekomen is, valt die moeilijk te stoppen. De dierlijke vechtersdrift van de mens neemt dan de bovenhand.

Wat in deze zaak van belang is, is de volgorde van de acties die aanleiding hebben gegeven tot het geweld. Frits heeft bovenaan een stukje gepost waar het volgende in staat:

"Around 300,000 Rohingya have fled into Bangladesh following a security clampdown by the Burmese armed forces, prompted by Rohingya militant attacks on military outposts in late August...."

Ik probeer te vertalen:

Zowat 300.000 Rohingya zijn naar Bangladesh gevlucht ten gevolge van harde veiligheidsmaatregelen door de gewapende strijdkrachten van Birma, uitgelokt door aanvallen op afgelegen militaire bases door Rohingya militanten in augustus.

Je kunt een zachtaardig volk - de boeddhisten van Myanmar- zo ver krijgen dat het een kwaadaardig volk wordt. Vanaf dan wordt elke norm en logica overboord gegooid.
Sorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Jockey

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 16 Okt 2017, 16:40 
Wil. schreef:
Eens de slachting op gang gekomen is, valt die moeilijk te stoppen. De dierlijke vechtersdrift van de mens neemt dan de bovenhand.

Wat in deze zaak van belang is, is de volgorde van de acties die aanleiding hebben gegeven tot het geweld. Frits heeft bovenaan een stukje gepost waar het volgende in staat:

"Around 300,000 Rohingya have fled into Bangladesh following a security clampdown by the Burmese armed forces, prompted by Rohingya militant attacks on military outposts in late August...."

Ik probeer te vertalen:

Zowat 300.000 Rohingya zijn naar Bangladesh gevlucht ten gevolge van harde veiligheidsmaatregelen door de gewapende strijdkrachten van Birma, uitgelokt door aanvallen op afgelegen militaire bases door Rohingya militanten in augustus.

Je kunt een zachtaardig volk - de boeddhisten van Myanmar- zo ver krijgen dat het een kwaadaardig volk wordt. Vanaf dan wordt elke norm en logica overboord gegooid.

Klopt volkomen...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Ga naar: