Inkomen zwakkere klasse

Hier is plaats voor openbaar debat.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

12 okt 2017, 14:25

PANO uitzending EEN TV 11/10/2017:
Ex directeur commercieel zorgcentrum bejaarden- Winst, winst, winst......

Na vijf jaar kon ik er niet meer mee overweg, ik werk niet meer in de sector.  "Ik hoop oprecht dat de politiek en de maatschappij dit meeneemt naar de verkiezingen, want het is te belangrijk", besluit hij.  "Na vijf jaar en heel rustig terugkijkend, kan ik echt beweren dat commerciële bedrijven en ouderenzorg niet samengaan ."

Who care's
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 okt 2017, 15:37

pol55 schreef:PANO uitzending EEN TV 11/10/2017:
Ex directeur commercieel zorgcentrum bejaarden- Winst, winst, winst......
[...]
In hoeveel van die centra heeft die meneer gewerkt, één?
Is het dan zoveel beter in OCMW- of VZW-rustoorden? Uit eigen ervaring: me dunkt dat de verschillen miniem zijn. Ook om halftwaalf middageten en na de avondmaaltijd vanaf zes uur zoveel mogelijk mensen in bed stoppen, na acht uur zag je nog zelden vijf (van de 43) mensen in de dagzaal. Op commando iedereen om drie uur naar het toilet, een keer per week in bad als het mechanisme het niet weer eens begeven had, minstens drie keer per week een of andere vorm van gehakt. Als er per ongeluk al eens spek bij het ontbijt geserveerd werd werd dat twee weken op voorhand op het infobord aangekondigd. Mijn moeder werd uitgekafferd omdat ze een bloemetje afgetrokken had in de tuin, een andere keer troffen wij haar aan op haar kamer met het gezicht naar de muur omdat ze "gestraft" was, reden: ze maakte te veel aanspraak op het personeel dixit de hoofdverpleegkundige. Wees gerust, dat is maar het topje van de ijsberg.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

12 okt 2017, 17:06

Mijn moeder zat in een OCMW rusthuis. Ze is daar aangekomen met zware suikerziekte. 3 operaties ondergaan. Door de intense zorgen die ze nodig had , konden ik en mijn zuster dat op den duur bij haar (ons) thuis niet meer aan. Eerst de tenen geamputeerd, dan de 2 voeten en daarna haar beide onderbenen, en daarna op 82 jaar overleden in het rusthuis. Natuurlijk rolstoelpatiente en ALTIJD goed behandeld geweest gedurende 10 jaar. Ben haar 6/7 dagen gaan bezoeken. Ook als bezoeker nooit geen problemen gehad.
Hoed af voor de correcte verpleging in al zijn facetten, dat was van 1999 tot 2009.
En die directie heb ik nooit ontmoet...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

uoona
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:48
Locatie: hinterland

12 okt 2017, 19:50

Toch raar.... vanaf er schrijnende situaties op tv of in de krant komt, dan schiet de praatbarak, of verantwoordelijke minister in gang! Kunnen die mannen (vrouwen) toch liegen! Nu zou er opeens al een hele tijd maatregelen getroffen zijn voor rusthuizen.... leugenaars! Al jaren komen de personeelsleden van dit soort instellingen betogen om meer personeel, al jaren klagen die mensen dat het niet doenbaar meer is in de sector en nu opeens...... komt er een oplossing!
Telkens is het zo, er is één of ander feit aangeklaagd in de krant en de praatbarak schiet in gang, ieder zijn zegje, veel blablabla, voilà de volgende dag vergeten. Kunnen die zogenaamde volksvertegenwoordigers dan echt niet zelf situaties, zien horen, meemaken?......Waar houden die zich in godsnaam mee bezig... ja wel ik weet het al!
Nooit kom ik in zo'n oudemanhuis, neem nog liever al de pillen die ik in huis heb om er een einde aan te maken.
Wij werkmensen hebben heel ons leven gewerkt, de helft van onze pree was al gestolen voor we het in handen kregen! Op alles en nog wat moeten we belasting betalen, zelfs ons spaargeld als je er al hebt, want met ons riant pensioen wordt dit op gesoupeerd voor we er kunnen van genieten.
De troonrede van Michel... leugens zonder blozen, kritiek wordt weggelachen.... krijg dan echt goesting om op hun smoel te kloppen!

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

12 okt 2017, 20:37

uoona:

Het overgrote deel van onze bewindslieden zijn ADVOCATEN.....die nemen het niet zo nauw met het woord ""LIEGEN" en hebben de gave om steeds een antwoord te geven op vragen van journalisten al weten ze dat ze zelf LIEGEN.
Ja het antwoord vandaag op tv vandaag naar aanleiding van die pano reportage (in meerder rusthuizen hé MichelN) van Minister Vandeurzen deed echt de "deur" dicht. Dat was echt erover voor een streekgenoot van mij. De letter "C" van zijn "politieke familie niet waardig.
Alleen de kiezer heeft het laatste woord, ik HOOP dat de huidige ploeg een FERME klap krijgt in 2018....

Staatsecretaris Demir "riep" gisteren bij de beleidsverklaring "in haar gebruikelijke taal" tegen CALVO , gij hebt nog nooit gewerkt hoe kan je dan oordelen over "werken" De andere aanwezige "politiekers" keken toch haar op.
Dat zijn dan onze toekomstige politieke "beleidsmensen" ARM BELGIE

Ook nog enkele toemaatjes gisteren op de "State of the Union Belgium 2017 "

"Ga eendjes vangen", "Jij hebt nog nooit gewerkt" en "De mannen willen een schone auto, vrouwen schone kindjes". Het was een hevig debat gisteren in de Kamer over de beleidsverklaring van de regering
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

13 okt 2017, 08:53

pol55 schreef:
Ja het antwoord vandaag op tv vandaag naar aanleiding van die pano reportage (in meerder rusthuizen hé MichelN) van Minister Vandeurzen deed echt de "deur" dicht. Dat was echt erover voor een streekgenoot van mij. De letter "C" van zijn "politieke familie niet waardig.
Alleen de kiezer heeft het laatste woord, ik HOOP dat de huidige ploeg een FERME klap krijgt in 2018....
Wat een gelul .... of dat die toestanden van de laatste tijd bestaan:?
Heb twee familieleden die in de sector al minstens 20 jaar werkzaam zijn en hebben nooit anders geweten : zwijgen en werken of je ging eruit ...... !
Nu er wat openheid is ontstaan over deze onderwerpen ga je de huidige bewindsvoerders de schuld geven !!!!

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

13 okt 2017, 09:59

""Nu er wat openheid is ontstaan over deze onderwerpen ga je de huidige bewindsvoerders de schuld geven !!!!"

Wat openheid ??? Ja, voor veel mensen. Nu weten ze wat er allemaal (niet) kan.. En gij vind dat ok omdat dat al jaren zo is, en dat dat zo moet blijven. Dat is GELUL.. De huidige bewindsvoerders......er zullen maar weinig ouderen of ouders van onze OVLD, MR advocaten in een OCMW rusthuis terecht komen.

Dus volgens u: doe maar verder want die "super" categorie heeft er toch geen last van en treft geen schuld.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

13 okt 2017, 10:08

Hebben de politiekers wet echt weet van wat er om gaat in de samenleving, mochten zij elke dag eens een uurtje een bruine café bezoeken dan haden dit dit al veel jaren geweten wat in zo rust huizen omgaat.

En uit eindelijk draait het om winst en geld voor de beheerders, enig maanden geleden Brussel of zijn we dit al vergeten, het geld voor de hulp staken ze zonder schaamte zelf in hun zak !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

13 okt 2017, 13:27

pol55 schreef:""Nu er wat openheid is ontstaan over deze onderwerpen ga je de huidige bewindsvoerders de schuld geven !!!!"

Wat openheid ??? Ja, voor veel mensen. Nu weten ze wat er allemaal (niet) kan.. En gij vind dat ok omdat dat al jaren zo is, en dat dat zo moet blijven. Dat is GELUL.. De huidige bewindsvoerders......er zullen maar weinig ouderen of ouders van onze OVLD, MR advocaten in een OCMW rusthuis terecht komen.

Dus volgens u: doe maar verder want die "super" categorie heeft er toch geen last van en treft geen schuld.
Geen woorden in mijn mond leggen die ik nergens heb geschreven: "En gij vind dat ok ...." integendeel dat is wraakroepend!
Je moet geen stenen werpen naar diegenen die nu openheid van zaken geven die kunnen ook niet alles op een twee drie rechttrekken wat tientallen jaren is mismeesterd!


[/url]

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

13 okt 2017, 14:37

@ Paul Siemons
Geen woorden in mijn mond leggen die ik nergens heb geschreven:
Dat heb jij niet geschreven, maar WEL IK. Je moet dat correct lezen.
"En gij vind dat ok omdat dat al jaren zo is, en dat dat zo moet blijven. "En gij vind dat ok ...." integendeel dat is wraakroepend!

Toch een beetje overdreven hé "WRAAKROEPEND" niet ? Maar als je dat zo vind....geen probleem hoor.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

16 okt 2017, 09:04

Onder armoedegrens wordt meestal verstaan: het inkomen dat iemand nodig heeft om te kunnen voorzien in de basisbehoeften (minimale voorwaarden die nodig zijn om menswaardig te kunnen leven: kleding, goed drinkwater, voldoende voedsel, goede huisvesting, goed onderwijs en goede gezondheidszorg).

In 2017 krijgen 130.831 Limburgers het voorkeurtarief in de ziekteverzekering. Dat voorkeurtarief is voor onderzoekers een indicatie voor wie in België onder de Europese armoedegrens leeft. 130.831 is 15,1 procent of ruim één op de zeven Limburgers. Daarmee doet Limburg het slechter dan Vlaanderen (14,4%). Bovendien stijgt de armoede bij ons: in 2009 nog 12,6 procent, in 2016 al 14,5 procent. In 2017 al 15,1. Genk en Maasmechelen in 2017 al 22% en meer.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

16 okt 2017, 10:48

De vraag is doen die mensen er iets aan om uit de armoede grens te komen ???

Zeer veel weekend jobs worden niet ingevuld !!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

16 okt 2017, 12:05

denlowie schreef:De vraag is doen die mensen er iets aan om uit de armoede grens te komen ???

Zeer veel weekend jobs worden niet ingevuld !!
Lowie:

90% van de weekend jobs situeren zich in de horeca, en die gaan stilaan allemaal failliet, omdat het aantal klanten scherp daalt....vanwege de armoede....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

16 okt 2017, 15:37

pol55 schreef: Lowie:

90% van de weekend jobs situeren zich in de horeca, en die gaan stilaan allemaal failliet, omdat het aantal klanten scherp daalt....vanwege de armoede...

.
Pol nu zit je toch wel heel fout !!!

Ik ga veel tot enorm veel uit eten op alle dagen van de week en nog nooit zat er zoveel volk in de week op het restaurant dan de laatste twee jaar !

Ik hou van cijfers: dit is van de provincies

West en Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Limburg, Vlaams Brabant is hier niet in opgenomen.

omzet : 2010    5.179.000.000€

: 2017    6.890.000.000€

Dit is een verschil van 1.720.000.000€

of een verhoging van maar eventjes 33,2% !!!!

aantal horeca zaken in 2016 waren er 439.000 stuks.

oprichtingen : 2980

sluitingen en schrappingen : 2698

Dus pol niet zeveren hé, cijfers bewijzen dat de horeca nog steeds in de lift zit.

Natuurlijk zijn daar faillissement en je moet ook zien welke zaken er failliet gaan, ik zit rond de horeca van 1960 en heb er 40 jaar ze beleverd ik ken de horeca door en door.

Het zijn niet die met sterren die centen verdienen hoor, die zijn rijk van thuis uit !
Het zijn de restaurants van de lagere en de midden klasse die het maken !

Geef mij maar een frituur op een dorpsplein of aan een station !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 okt 2017, 16:07

70% van de minimum leefloners is geen Belg.
Zullen wij wel werken en een klein pensioen overhouden.
De beruchte VZW theehuisjes zit er vol van hier in de buurt; en niet alleen ouderen.